سلامتی و پزشکی

اگر هر روز برنج می خورید حواستان به این عوارض هم باشد!

برنج سرشار از کربوهیدرات است و منبع بسیار خوبی از انرژی می باشد، بعلاوه در عملکرد صحیح اندام ها، به خصوص مغز یاری می نماید. کربوهیدرات ها برای بدن انسان ضروری هستند، زیرا به وسیله بدن متابولیزه شده و به انرژی تبدیل می شوند.

29 شهریور 1402

اسرار خواب آلودگی پس از صبحانه، چه کنیم احساس خستگی نکنیم؟

همواره باید به یاد داشته باشید که صبحانه در حالت ایده آل باید انرژی لازم برای آغاز روز خود را با احساس هوشیاری و شادابی فراهم کند، بنابراین توجه به علائم بدن می تواند یاری زیادی به حفظ شادابی صبحگاهی شما کند.

28 شهریور 1402

این علائم در بچه ها نشانه اوتیسم است

تعداد بچه ها مبتلا به اوتیسم به طرز باورنکردنی رو به رشد است. آمار نشان می دهد در سال 2000 از هر 1000 کودک یک نفر مبتلا به خوددرماندگی بوده، درحالی که آمار سال نو این رقم را به نسبت یک در 45 کودک نشان می دهد.

26 شهریور 1402

9 راه چاره موثر برای کاهش وزن در زنان بالای 30 سال

با این عادات ساده که به راحتی می توانید آنها را به روتین زندگی خود اضافه کنید، چربی های مزاحم بدن را آب کنید.

22 شهریور 1402

یک سال مهر با دیجی کالا

آنالیز گزارش عملکرد سال گذشته دیجی کالا نشان از پیشرو بودن این مجموعه در حوزه مسئولیت اجتماعی دارد.

17 شهریور 1402

14 فعالیت مختلف برای افرادی که ورزش کردن را دوست ندارند

ورزش کردن و فعالیت داشتن یکی از الزامات زندگی روزمره است. بعضی از افراد با رفتن به باشگاه یا ورزش کردن در منزل اندازه فعالیت کافی خود را در روز انجام می دهند اما بعضی دیگر به ورزش علاقه ای ندارد و تمایلی به انجام حرکات ورزشی نشان نمی دهند. در این مطلب 15...

16 شهریور 1402

این نوع ماده غذایی را هرگز خام نخورید

مصرف بعضی از مواد غذایی خام به گفته متخصصان برای بدن مفید است، اما نوعی غلات وجود دارد که نباید آنها را خام بخورید، چون خطرات زیادی برای سلامتی دارد.

31 مرداد 1402

این فناوری نو از مرگ بچه ها گرفتار در خودرو جلوگیری می نماید

آمار ها در ایالات متحده نشان می دهد سالانه 40 کودک در اثر رها شدن در خودرو و گرمازدگی جان خود را از دست می دهند. مرگ و میر براثر این حادثه در تابستان بیشتر است، اما در هر ماه از سال اتفاق می افتد.

27 مرداد 1402

فقط با 36 ثانیه ورزش در ماه به تناسب اندام برسید!

تمرینات جلوی بازو تنها راه تقویت عضلات بازو نیستند. یک مطالعۀ تازه می گوید انجام حرکاتی که ماهیچه را کش می آورند در زمانی بسیار کوتاه تر می توانند عضلات را تقویت نمایند.

25 مرداد 1402

جاذبه های گردشگری اردبیل که شمارا حیرت زده می نماید

اردبیل یکی از استان های ایران است که در آذربایجان واقع شده و آب و هوای بسیار خوبی دارد.

12 مرداد 1402

همه چیز درباره سنسور هوشمند؛ ابزاری ضروری برای آینده مدرن

یک سنسور هوشمند را می توان در وسایل و گجت های الکترونیکی مختلفی مشاهده کرد. با این حال، سوال اینجاست آیا ما واقعا به سنسورهای هوشمند نیاز داریم؟ آیا شرایط زندگی امروزه ایجاب می نماید ما حتما از سنسورهای هوشمند برای کنترل بعضی از وسایل الکترونیکی استفاده...

12 مرداد 1402

تکلیف تعطیلی اتاق اصناف تهران معین شد

اتاق اصناف تهران، به منظور حفظ سلامت شهروندان، فعالیت کلیه اتحادیه های صنفی تهران را در روز چهارشنبه 11 مردادماه 1402 تعطیل کرد.

10 مرداد 1402

امیدی تازه برای درمان نابینایی: دانشمندان با فناوری نانو پیروز به پرورش سلول های چشم شدند

دیجیاتو نوشت: دانشمندان توانسته اند با فناوری نانوی سه بعدی سلول های شبکیه چشم انسان را پرورش دهند. این دستاورد حالا می تواند راه حل تازه ای برای درمان یکی از عوامل رایج نابینایی باشد که معمولاً بر اثر افزایش سن به وجود می آید.

9 مرداد 1402

چرا خشکسالی آلودگی هوا را تشدید می نماید؟

تحقیقات دانشمندان در آمریکا نشان می دهد خشکسالی می تواند هوای کره زمین را آلوده تر کند.

7 مرداد 1402

کتاب خود شجاع تو؛ برای تمام بچه هایی که به علت متفاوت بودن طرد شدند

مواقعی پیش می آید که وارد اتاقی می شوید و هیچ کس در آنجا شبیه شما نیست. دلایل زیادی برای احساس متفاوت بودن وجود دارد. شاید به این علت است که طور خاصی به نظر می رسید یا حرف می زنید، یا حتی اینکه از جای خاصی آمده اید. شاید این مسأله به رنگ موی شما ربط داشته...

1 مرداد 1402

نحوه مصرف مکمل زینک چگونه باید باشد؟

یک پزشک درباره نحوه مصرف زینک گفت: منابع غذایی غنی از زینک، گوشت مرغ و گوشت قرمز هستند که اگر در رژیم غذایی افراد وجود داشته باشند، بدن از همین طریق نیاز خود را جبران می کند و نیاز به دریافت بیشتر آن از طریق مکمل ها نیست؛ اما اگر از پروتئین های حیوانی به...

27 تیر 1402

خفگی دسته جمعی ماهی ها!

مرگ های جمعی ماهی ها در سراسر دنیا روز به روز در حال تشدید است؛ دانشمندان می گویند که انسان ها مقصر هستند!

25 تیر 1402

کشف گونه نو شکارچی غول پیکر و باستانی سگ خرسی در فرانسه

شکارچیان سگ خرسی که نوعی حیوان گوشتخوار بین خرس و سگ محسوب می شوند، در نوع و مقدار های مختلفی مانند گربه و گورکن وجود داشته اند و بخش گسترده ای از جانوران دوره میوسن اروپا (23 تا 5.3 میلیون سال پیش) را تشکیل می دادند.

22 تیر 1402

در کدام کشورها اسباب کشی رایج نیست؟ ، شیوه های متفاوت برای تغییر محل زندگی در دنیا

بیشتر مردم کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی به خصوص سوئد و دانمارک، اجاره نشین هستند و قراردادهای اجاره آنها بر اساس قانون این کشورها آنقدر طولانی است که تقریبا شانسی برای افراد تازه باقی نمی گذارند. این طولانی بودن زمان اجاره آپارتمان اما یک مزیت هم...

22 تیر 1402

این پسر 12 ساله اولین نفری بود که در ایران قلب اش عوض شد

اطلاعات آنلاین نوشت: برای اولین بار در تهران قلب یک مرد 48 ساله که بر اثر مرگ مغزی درگذشته بود، با قلب یک نوجوان 12 ساله تعویض شد.

21 تیر 1402
تعداد: (514)