14 فعالیت مختلف برای افرادی که ورزش کردن را دوست ندارند

به گزارش کتاب یار مهربان، ورزش کردن و فعالیت داشتن یکی از الزامات زندگی روزمره است. بعضی از افراد با رفتن به باشگاه یا ورزش کردن در منزل اندازه فعالیت کافی خود را در روز انجام می دهند اما بعضی دیگر به ورزش علاقه ای ندارد و تمایلی به انجام حرکات ورزشی نشان نمی دهند. در این مطلب 15 راه چاره برای این دسته از افراد برای فعالیت داشتن در صورت عدم تمایل به ورزش کردن آورده شده است.

14 فعالیت مختلف برای افرادی که ورزش کردن را دوست ندارند

1. بازی های ویدیویی

امکان بازی کردن تنیس، بسکتبال و سایر ورزش های مجازی وجود دارد. در یک مطالعه نشان داده شد افرادی که روی یک زیرانداز در هنگام بازی کردن قدم می زدند، می دویدند یا بالا می روند در مقایسه با صرف زمان مشابه روی تردمیل فعالیت بیشتری را انجام می دهند. در صورتی که بازی های دارای فعالیت انجام می دهید احتمال اینکه تمرین هایی که دارای فعالیت هستند را انجام دهید کمتر است.

2. کارهای روزمره

آیا می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید؟ در صورتی که ماشینتان را شسته و برق بیندازید، حیاط را تمیز کنید یا کف خانه را جاروبرقی یا طی بکشید، همزمان یک ورزش ملایمی هم انجام داده اید که به شما یاری می نماید شکل بدنی بهتری داشته باشید و خانه یا ماشین تمیز باعث بهبود حال روحی هم می گردد.

3. باغبانی

ممکن است باغبانی را به عنوان یک ورزش در نظر نگیرید اما در صورتی که به مدت 30 دقیقه یا بیشتر اطراف باغ خود حفاری و کارهای باغبانی انجام دهید فعالیت مناسبی برایتان خواهد بود و حتی ممکن است حال روحیتان را هم بهتر کند. در صورتی که خودتان باغچه ندارید می توانید به صورت داوطلبانه در یک باغجه دیگر کار کنید.

4. طبیعت گردی

در صورتی که می خواهید هدفمندانه قدم بزنید در پی نقاط طبیعت گردی در شهرها، پارک ها یا مسیرهای پیاده روی باشید.

5. جلسه دیدار را با قدم زدن برگزار کنید

هنگامی که احتیاج دارید با یک همکار صحبت کنید، سعی کنید همزمان راه بروید و با یک تیر دو نشان بزنید. با این کار هم فعالیت داشته اید و هم زمان صحبتتان مجذوب نماینده تر خواهد شد. فقط تعداد افراد بیشتر از دو یا سه نفر نباشد زیرا در این صورت مشارکت واقعا سخت خواهد شد.

6. عضو یک تیم شوید

فرقی نمی نماید که علاقه یا سطح مهارتتان چقدر است در هر صورت حتما یک لیگ ورزشی در منطقه شما وجود دارد که مناسبتان باشد. در این صورت کمتر از جلسات تمرین فرار می کنید زیرا هم تیمی هایتان برای بازی و جلسات تمرین روی شما حساب نموده اند. بعلاوه جو رقابت باعث می گردد فراموش کنید که در حال ورزش کردن هستید.

7. ورزش های فضای باز

در صورتی که دوست دارید در فضای باز باشید اما نمی خواهید به لیگی متعهد باشید، به پارک رفته و یک بازی مانند فوتبال را انتخاب کنید.

8. ورزش های فضای بسته

در صورتی که نمی خواهید در معرض هوای سرد و گرم قرار بگیرید چطور؟ بازی های فضای بسته می توانند رقابت را در شما شعله ور نمایند به عنوان مثال می توانید بسکتبال یا والیبال بازی کنید یا بسیاری از ورزش های فضای باز مانند شنل، فوتبال یا تنیس را هم در فضای بسته انجام دهید.

9. تمرینات اینتروال

به عنوان مثال فقط سه بازه 20 ثانیه ای دوی سرعت به عنوان مثال دویدن یا دوچرخه سواری به میزان 48 دقیقه ورزش ملایم مانند دویدن فایده سلامتی دارد. حتی با گرم کردن، سرد کردن و استراحت بین وقفه ها در مجموع ده دقیقه از شما زمان گرفته می گردد و این در مقایسه با دوی یک ساعته بسیار کمتر است. در صورتی که مدتی است که ورزش ننموده اید با پزشک خود مشورت نموده و به آرامی ورزش را آغاز کنید.

10. قدم زدن

احتیاجی نیست که این قدم زدن حتما هدفمند باشد. به عنوان مثال هنگامی که به خرید می روید کمی دورتر از مغاز ماشین را پارک کنید. به جای ایمیل زدن به همکارتان برای گفتن کار خود به نزد او بروید. هنگامی که زباله ها را بیرون می گذارید یا بسته ها را تحویل می گیرید دور ساختمان قدم بزنید. همه این قدم ها جمع می شوند.

11. هنرهای رزمی

در عین حال که یاد می گیرید چگونه از خودتان دفاع کنید اندامتان هم متناسب خواهد شد. هنرهای رزمی به شما یاری خواهد نمود که توجه خود را متمرکز نموده فکر خود را آماده تر از ورزش هایی مانند دو نگه دارید. ورزش های تماس سبک مانند کاراته، جودو و تکواندو تا زمانی که تحت نظر یک مربی واج شرایط تمرین کنید در مقایسه با سایر ورزش ها ایمن هستند.

12. طناب زدن

طناب زدن یکی از موثرترین تمرین های کل بدن برای همه گروه های سنی است که فعالیت بدنی خوبی را فراهم نموده، می تواند در همه جا انجام گردد و بسیار سرگرم نماینده است.

13. مشت زدن

بعضی از خشم های سرکوب شده خود را با تمرین هایی مانند مشت زدن و پرتاب توپ تخلیه کنید. این تمرینات بعلاوه باعث تخلیه استرس، متصل شدن به بدن، یاری به سوزاندن کالری و ایجاد قدرت می شوند و در عین حال سرگرم نماینده هم هستند.

14. در تختخواب تمرین کنید

زمانی که در تختواب هستید و به سقف خیره شده اید می تواند، برای ورزش کردن به خوبی مورد استفاده قرار گیرد:

  • Pillow prop؛ دو بالشت را در پایین تخت خود قرار دهید. روی تخت دراز کشیده و پاهای خود را روی بالشت ها و دست هایتان را به صورت ضربدری روی سینه خود قرار دهید. همزمان با جمع کردن شکم خود به داخل دم عمیق و با رهاسازی بالاتنه به سمت پایین تخت بازدم عمیقی انجام دهید. همچنان که دراز کشیده اید باز هم دم انجام دهید. ماهیچه هایتان را شل نموده سپس پنج بار این حرکت را تکرار کنید.
  • Diamond reverse crunches؛ در حالی که دست هایتان را کنارتان قرار داده اید و کف دست هایتان رو به زمین است به پشت خود دراز بکشید. پاهایتان را به سمت هم ببرید و زانوهایتان را را به گونه ای به طرفین باز کنید که فضای بین پاهایتان یک الماس را نشان دهد. کف دست هایتان را فشار دهید و همزمان که پاهای خود را از باسن بالا می آورید عضلات مرکزی خود را محکم بگیرید. از این موقعیت باسن خود را از تخت بلند نموده و پای خود را به سمت سقف فشار دهید. با کنترل باسن را به موقعیت قبلی روی تخت بازگردانید. پنج بار این حرکت را تکرار کنید.
  • Jackknife؛ در حالی که دست هایتان بالای سرتان قرار گرفته دراز بکشید و پاهایتان را صاف نگه دارید. دست ها و پاهایتان را بلند کنید تا به هم برسند، سپس به آرامی آن ها را پایین بیاورید. این حرکت را 5 بار تکرار کنید.
  • پلانک؛ روی تشک خود در حالت شنا قرار بگیرید و تعادل خود را به جای دست ها روی ساعدها حفظ کنید. این کار باعث می گردد روی سطح نرم کنترل بیشتری داشته باشید. با انداختن وزن خود روی ساعدها و انگشتان پا، آرنج های خود را زیر شانه هایتان تنظیم کنید. بدن خود را بالا ببرید تا از سر تا پاشنه تان یک خط صاف ایجاد گردد. این موقعیت را 20 ثانیه حفظ نموده و سپس 30 ثانیه استراحت کنید. سه بار این حرکت را تکرار کنید.
  • Arabesque leg lift؛ در حالی که شانه هایتان بالای مچ هایتان و باسنتان دقیقا بالای زانویتان واقع شده است روی دست و زانویتان قرار بگیرید. انگشتان پای چپ خود را کشیده و پای چپتان را به طرف بیرون به سمت چپ بلند نموده و بکشید. زانویتان را خم نموده و پا را به سمت عقب به داخل آن بیاورید. سپس پا را به صورت صاف به سمت پشت خود بکشید. زانو را خم نموده و برای تکمیل یک تکرار آن را به نقطه آغازین بازگردانید. 30 ثانیه ادامه داده و سپس حرکت را برای پای مخالف تکرار کنید.

منابع: WebMD، The Healthy

منبع: دیجیکالا مگ

به "14 فعالیت مختلف برای افرادی که ورزش کردن را دوست ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 فعالیت مختلف برای افرادی که ورزش کردن را دوست ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید