بهداشت دهان و دندان

این نوع ماده غذایی را هرگز خام نخورید

مصرف بعضی از مواد غذایی خام به گفته متخصصان برای بدن مفید است، اما نوعی غلات وجود دارد که نباید آنها را خام بخورید، چون خطرات زیادی برای سلامتی دارد.

31 مرداد 1402

کشف گونه نو شکارچی غول پیکر و باستانی سگ خرسی در فرانسه

شکارچیان سگ خرسی که نوعی حیوان گوشتخوار بین خرس و سگ محسوب می شوند، در نوع و مقدار های مختلفی مانند گربه و گورکن وجود داشته اند و بخش گسترده ای از جانوران دوره میوسن اروپا (23 تا 5.3 میلیون سال پیش) را تشکیل می دادند.

22 تیر 1402

آینده تعاملات سازمانی در پرتو GPT ها

غوغا و هیجان پیرامون مدل های زبانی بزرگ (LLM، فرآیند درک زبان طبیعی به وسیله هوش مصنوعی به واسطه آموزش گسترده با داده های متنی) و انواع دیگر هوش مصنوعی مولد (GenAI) به این زودی ها رنگ نمی بازد.

13 تیر 1402

بستنی و فواید باورنکردنی آن

مصرف بستنی در هوای گرم نه تنها دمای بدن شما را کاهش می دهد بلکه به شادابی شما نیز یاری می نماید.

26 اردیبهشت 1402

مومیایی های مغول از زیر یخ ها بیرون می آیند!

کشف تازۀ گور های قرن سیزدهمی حاوی چرم، طلا و ابریشم، اطلاعات تازه ای دربارۀ فرهنگ و شیوۀ زندگی مغول ها را در اختیار محققان گذاشته است.

21 فروردین 1402

روزانه چقدر لبنیات بخوریم؟

گروه غذایی شیر و لبنیات از مهمترین منابع تامین کلسیم مورد احتیاج بدن است که باید روزانه این گروه غذایی را مصرف کرد، اما باید پرسید در روز چند واحد از این گروه را باید مصرف کنیم؟.

9 آبان 1401

12 مورد از عجیب ترین گجت هایی که تا به امروز ساخته شده اند

در این مطلب به معرفی 12 مورد از عجیب ترین و جالب ترین گجت های هوشمند می پردازیم که شاید کمتر کسی فکر کند اصلا چنین چیزهایی وجود دارند.

26 مهر 1401

درمان چاقی یک بار برای همواره (2)

معمولاً در افرادی که بافت چشم آن ها پر عروق است، با کاهش وزن و لاغری، بافت چربی پوشاننده این عروق تحلیل رفته و دور چشم نمای تیره پیدا می نماید. گاهی این عارضه ناشی از کمبود ویتامین ها و املاح معدنی است .برای درمان باید از انواع ویتامین ها و املاح معدنی...

25 تیر 1401

برخی فواید و عوارض مصرف سرکه سیب

از تخمیر سیب خرد شده، سرکه سیب بدست می آید که در این فرآیند قند سیب با کمک باکتری ها به اسید استیک تبدیل می شود و بسکمک از خواص و ویژگی های سرکه سیب نیز از این ترکیب کلیدی حاصل می شود.

10 اردیبهشت 1401

آیا سرکه سیب واقعا به کاهش وزن کمک می کند؟

هزاران سال است که از سرکه سیب به عنوان دارویی طبیعی برای حفظ و ارتقای سلامتی استفاده می شود. پژوهش ها هم نشان می دهند مصرف سرکه سیب فواید زیادی برای حفظ سلامتی دارد که کاهش سطح قند خون یکی از آن ها است. اما آیا اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی می تواند...

31 فروردین 1401

دندان واقعی دایناسور در آیفون 13 پرو!

جواهرسازی لوکس خاویار Caviar، اخیراً از چند مجموعه نو و انحصاری گوشی های آیفون 13 پرو با نام Tera رونمایی نموده که در یکی از این مجموعه ها با عنوان Tyrannophone، این شرکت گوشی آیفون را با تکه هایی از دندان واقعی دایناسور تیرانوزاروس معروف به تی رکس T-Rex تزئین نموده...

15 دی 1400

بهترین ادویه ها و گیاهان دارویی برای کاهش وزن

اضافه کردن گیاهان و ادویه به غذا ها،هم عطر و طعم و پیچیدگی بیشتری به غذا می دهد و هم فواید سلامتی بسکمک را به غذا اضافه می کند، زیرا گیاهان و ادویه ها، حاوی آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، ویتامین ها و خواص درمانی منحصر به فردی هستند. در این میان، گیاهان...

27 آبان 1400

هفت سین از نگاهی دیگر

اول بهار ، شروع سال نو و شکوفایی مجدد طبیعت است . در فرهنگ ایرانیان ، رسم و باوری کهن وجود دارد که همه اعضای خانواده در موقع سال نو ، در خانه خود در کنار سفره هفت سین گرد هم جمع می شوند . در سفره سفید رنگ هفت سین که نماد گستردگی دنیا ، پاکی و سفید بختی است...

10 مهر 1400

15 خاصیت بی نظیر اسفناج و طرز تهیه 3 غذا لذیذ با آن

اسفناج یکی از مشهورترین سبزیجات برگ دار است. این سبزی فواید متعددی برای سلامتی بدن دارد و سرشار از مواد مغذی ضروری است. اسفناج سلامت پوست و مو را بهبود می بخشد و ممکن است به درمان سرطان کمک کند. علت این خواص اسفناج، وجود ترکیبات مفید در آن است. در این مقاله...

30 تیر 1400

آیینه هوشمندی که دستیار شخصی شما است

این روز ها بازار ابزار های هوشمند بسیار داغ است و آیینه هوشمند نیز گجتی بسیار محبوب است. شاید سال ها پیش آیینه هوشمند را می توانستیم فقط در فیلم و سریال های تخیلی ببینیم، اما اکنون این گجت جذاب واقعا در اختیار افراد قرار گرفته است.

28 شهریور 1399

آشتیانی: کنار سعادتمند افرادی از مازندارن هستند که رسمیت ندارند

مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال گفت: به جز فتح اللله زاده هیچ مدیرعاملی در استقلال از افراد فامیل خود در امور این باشگاه استفاده نکرده است.

12 مرداد 1399

ادویه های مهم برای سلامت بدن و درمان بیماری ها

ادویه و چاشنی ها را نباید فقط برای خوش طعم کردن غذا در حین پخت استفاده کرد. این افزودنی ها فواید سلامتی بسیاری دارند که علم به تازگی در حال کشف آنهاست. ادویه ها و گیاهان معطر در غذاهای مرسوم هر فرهنگی برای طعم بهتر استفاده می شوند. اما غیر از آن هم بسیاری...

21 تیر 1399

بهترین هتل های یخی دنیا کدامند؟

بهترین هتل های یخی دنیا کدامند؟در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره این که بهترین هتل های یخی دنیا کدامند؟ ،سخن خواهیم گفت.

31 خرداد 1399

شش نکته که در خصوص خرگوش ها نمی دانید

خبرنگاران: خرگوش ها جزو حیوانات خانگی محبوب در جهان هستند. در بریتانیا بیش از یک میلیون خرگوش به عنوان حیوان خانگی زندگی می نمایند. این مطلب در خصوص حقایقی جالب از زندگی خرگوش ها است و همین طور عکس هایی بامزه از این حیوانات زیبا.

20 آبان 1398

گردشگری ایران، قربانی نادانی عده ای!

چندی پیش یک گردشگر آلمانی که با دوچرخه به ایران سفر نموده بود در مازندران مورد ضرب و شتم قرار می گیرد، شاید این موضوع برای صنعت گردشگری ایران گران تمام گردد.

8 شهریور 1398
تعداد: (21)