این فناوری نو از مرگ بچه ها گرفتار در خودرو جلوگیری می نماید

به گزارش کتاب یار مهربان، آمار ها در ایالات متحده نشان می دهد سالانه 40 کودک در اثر رها شدن در خودرو و گرمازدگی جان خود را از دست می دهند. مرگ و میر براثر این حادثه در تابستان بیشتر است، اما در هر ماه از سال اتفاق می افتد.

این فناوری نو از مرگ بچه ها گرفتار در خودرو جلوگیری می نماید

به گزارش دیجیاتو؛ اکنون دانشمندان از فناوری رونمایی نموده اند که می تواند از این تراژدی جلوگیری کند. این فناوری یک حسگر حرکتی داخلی است. اگر پس از خاموش شدن خودرو، حسگر متوجه حرکت کودک در ماشین گردد، با به صدا در آوردن بوق و ارسال پیغام هشدار راننده را آگاه می سازد.

سیستم های پیشرفته تر دیگر که از رادار یا سنسور اولتراسونیک برای تشخیص حضور کودک در خودرو استفاده می نمایند، نسبتا نادر هستند و خودرو های کمتری به آن مجهز می شوند.

قانون گذاران فدرال در ایالات متحده درحال تدوین قوانینی هستند تا خودرو های تازه را ملزم به استفاده از این فناوری نمایند تا به رانندگان یادآوری گردد که کودک را در خودرو رها ننمایند. برای تائید این قانون، زیرساخت یک میلیون دلاری ضروری است که رئیس جمهور ایالات متحده با آن موافقت نموده است. با این حال، این قانون از سال 2025 به بعد اجرایی خواهد شد.

خودروساز های بزرگ براساس این قانون موظف هستند از سال 2025 تمام خودرو های تازه خود را به این فناوری مجهز نمایند - فناوری یادآوری حضور کودک در صندلی عقب ماشین.

از سال 1990 تا به امروز، 1050 کودک جان خود را در اثر گرمازدگی در خوردو های پارک شده از دست داده اند. در این میان 7300 کودک نیز با شرایط وخیم از خودرو بیرون کشیده شده و نجات یافته اند.

دکتر دیوید ام. دایموند عصب شناس دانشگاه فلوریدا دلیل این رفتار والدین را حواس پرتی می داند و از آن به عنوان حواس پرتی کشنده یاد می نماید. دایموند در شرح این رفتار گفت: در طول رانندگی بخشی از مغز که به تحلیل رفتار های معمولی می پردازد، مشغول به انجام اعمال دیگری مرتبط با رانندگی می گردد و همین سبب می گردد تا گاهی حضور کودک در خودرو فراموش گردد. این یک سیستم غیرارادی در فکر است و نباید والدین را برای آن تحت فشار قرار داد. والدینی که مشغله کاری بالا و استرس دارند و بعلاوه از کم خوابی رنج می برند، بیشتر مرتکب به انجام چنین عملی می شوند.

به گزارش موسسه Kids and Car Safety، بسیاری از والدین پس از آنکه به صورت ناخواسته سبب مرگ فرزند خود در چنین شرایطی می شوند، دست به خودکشی می زنند و این خود نوعی معضل اجتماعی بزرگ به شمار میرود.

مسائل روانی والدینی که چنین حادثه دردناکی را تجربه نموده اند، از دیگر دغدغه های ایالات متحده مرتبط با چنین حادثه ای است.

منبع: فرارو

به "این فناوری نو از مرگ بچه ها گرفتار در خودرو جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این فناوری نو از مرگ بچه ها گرفتار در خودرو جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید