جاذبه های گردشگری اردبیل که شمارا حیرت زده می نماید

به گزارش کتاب یار مهربان، اردبیل یکی از استان های ایران است که در آذربایجان واقع شده و آب و هوای بسیار خوبی دارد.

جاذبه های گردشگری اردبیل که شمارا حیرت زده می نماید

به گزارش توسعه نیوز، استان اردبیل، یکی از استان های زیبا و البته سردسیر است که در آذربایجان واقع شده است و در فصل های گرم سال، گردشگران بسیاری هم از ایران و هم کشور های دیگر به این شهر سفر می نمایند. جدا از آب و هوای خوبی که دارد، منظره ها و مکان های دیدنی بسیاری دارد که چشم هر گردشگری را خیره می نماید.

سرعین اردبیل، که نام آن را همه شنیده اند، یکی از منطقه ها زیبا و دیدنی در این شهر است. تماشای منظره ها زیبا به همراه خوردن اش دوغ معروف سرعین، یکی از برترین کار هایی است که هر گردشگری باید انجام دهد. بسیاری از گردشگران بر این باور هستند که اش دوغ سرعین مزه بی نظیری دارد و خوردن این غذا را به همه پیشنهاد می نمایند.

آب و هوا، غذا های خوش طعم و عطر محلی، آداب و رسوم مردم و بعلاوه، بازار های قدیمی در این شهر، در کنار دیگر دیدنی های مجذوب کننده و زیبا، بر مجذوب کنندهیت سفر به اردبیل افزوده است. وجود موزه های متنوع و خانه های تاریخی در اردبیل، بخشی از فرهنگ و تمدن مردم این سرزمین را نشان می دهد.

چشمه های آب گرم

وجود چشمه های آب گرم در اردبیل، یکی از جاذبه های زیبای گردشگری است که افراد زیادی برای استفاده از این چشمه ها به اردبیل سفر می نمایند. گفته می گردد که این چشمه ها، برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است. چشمه های آب گرم در جوار کوه های سبلان و تالش، در اردبیل به وفور یافت می شوند.

دریاچه شورابیل

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اردبیل، دریاچه شورابیل است و گفته می گردد قدمت آن از دریاچه ارومیه بیشتر است. در اطراف این دریاچه، امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی زیادی برای گردشگران فراهم شده است که می توان به قایق رانی، پیست دوچرخه سواری و... اشاره نمود.

بقعه شیخ صفی الدین

یکی دیگر از منطقه ها تاریخی و دیدنی اردبیل، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است که در مرکز شهر اردبیل واقع شده است. این اثر زیبا و فاخر با قدمت دوره ایلخانی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این بقعه، آرامگاه های شاه عباس اول و مادر شاه اسماعیل و بزرگان دوره صفویه نیز وجود دارند.

پل ابراهیم آباد

از دیگر جاذبه های گردشگری در اردبیل، می توان به پل ابراهیم آباد اشاره نمود. پل ابراهیم آباد، روی رودخانه بالخلو قرار گرفته است و قدمت آن به زمان صفویه می رسد. پل الماس نیز روی همین رودخانه و در غرب شهر اردبیل قرار گرفته است. پل ججین نیز روی رودخانه بالخلو با هفت چشمه، هنوز مورد استفاده مردم است.

بازار قدیمی اردبیل

بازار قدیمی اردبیل از دوران سلجوقیان به یادگار مانده و در دوره صفویان رونق فراوانی داشته است. مسجد جامع و مسجد اعظم اردبیل در این بازار قرار دارند. بازار قدیمی این شهر با معماری برجسته و راسته های فراوانش در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اردبیل جا های دیدنی بسیاری دارد که اگر می خواستیم در این گزارش به آن اشاره کنیم، این مطلب بسیار طولانی می شد. اما سعی بر این داشتیم که مهم ترین منطقه ها در اردبیل را به شما معرفی کنیم

منبع: فرارو

به "جاذبه های گردشگری اردبیل که شمارا حیرت زده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری اردبیل که شمارا حیرت زده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید