حذف بیش از 1000 کد رشته دانشگاهی از مهر

به گزارش کتاب یار مهربان، وزیر علوم از حذف از حذف بیش. از 1000 کد رشته تازه دانشگاهی در سال تحصیلی تازه (مهرماه امسال) اطلاع داد و گفت: رشته های تازه منطبق بر دانش روز و احتیاج های جامعه را طراحی نموده ایم و کوشش می کنیم بعضی از این رشته ها به صورت فرادانشکده ای تدریس و پیگیری شوند.

حذف بیش از 1000 کد رشته دانشگاهی از مهر

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی گل امروز در حاشیه کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و احتیاجمحور در جمع کتاب یار مهربان با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه، حکمی در خصوصی توسعه آموزش مهارتی و احتیاجمحور وجود دارد، گفت: آموزش مهارتی احتیاج به عزم فرابخشی دارد و همه صنایع و وزارتخانه ها باید همکاری نمایند، زیرا دانشجویان به صنایع و وزارتخانه ها مراجعه می نمایند و باید این دانشجویان را بپذیرند، در این زمینه احتیاج به همکاری صنایع احساس می گردد.

وی در ادامه توضیح داد: حکم مناسبی در برنامه هفتم توسعه در این زمینه پیش بینی شده و وزارتخانه های علوم و بهداشت باید آیین نامه اجرایی این حکم را بنویسند تا صنایع و وزارتخانه هم در این زمینه همکاری نمایند. برای این کار باید پشتوانه علمی و فنی مناسب وجود داشته باشد و از نظرات نخبگان دانشگاه استفاده کنیم تا دستورالعمل جامع الاطراف باشد و آموزش مهارتی نهادینه گردد.

وی در خصوص حذف رشته محل های غیرکاربردی و غیرعملیاتی نیز تاکید نمود: اقلیم آموزشی در سطح جهان و سطح کشور ما تغییر نموده است. برای همین، رشته ها باید روزآمد شده و بازبینی شوند. اما در رشته هایی که اکنون تعداد آن ها زیاد نیست، استادانی را استخدام کردیم که مربوط به آن صنف هستند. اکنون باید با یاری و هماهنگی همان استادان موضوعات چند رشته ای و بین رشته ای را تعریف کنیم تا از ظرفیت همان استادان هم استفاده گردد. این کار احتیاج به برنامه ریزی دارد.

زلفی گل گفت: این روند شروع شده و سال جاری بیش از 1000 رشته را که متقاضی نداشت حذف کردیم و رشته های نو منطبق بر دانش روز و احتیاج های جامعه را طراحی کردیم. کوشش می کنیم بعضی از این رشته ها به صورت فرادانشکده ای تدریس و پیگیری شوند که امور مربوط به آن در دست اقدام است.

وی در خصوص ادغام دانشگاه علمی کاربردی با پیغام نور و دیگر زیرنظام های آموزشی گفت: هر کدام از زیرنظام های آموزش عالی جایگاه خاص خود را دارند. دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت تکنیسین مهارتی و دانشگاه علمی کاربردی دوره های آموزشی کوتاه مدت صنایع و جامعه را پیگیری می نماید. دانشگاه پیغام نور نیز آموزش غیرحضوری را در دستور کار دارد. هر کدام از این دانشگاه ها با اهداف خاصی تاسیس شده اند. شاید این مراکز احتیاج به بازآرایی ماموریت ها داشته باشند، اما تعطیل کردن آن ها درست نیست.

وی در انتها خاطر نشان کرد: مجموعه آموزش عالی کشور یک جورچین با حضور همه زیرنظام ها و دانشگاه آزاد اسلامی است و برای هر تغییری باید همه با هم هماهنگ باشیم.

منبع: فرارو

به "حذف بیش از 1000 کد رشته دانشگاهی از مهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف بیش از 1000 کد رشته دانشگاهی از مهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید