روانشناسی

اسرار خواب آلودگی پس از صبحانه، چه کنیم احساس خستگی نکنیم؟

همواره باید به یاد داشته باشید که صبحانه در حالت ایده آل باید انرژی لازم برای آغاز روز خود را با احساس هوشیاری و شادابی فراهم کند، بنابراین توجه به علائم بدن می تواند یاری زیادی به حفظ شادابی صبحگاهی شما کند.

28 شهریور 1402

14 فعالیت مختلف برای افرادی که ورزش کردن را دوست ندارند

ورزش کردن و فعالیت داشتن یکی از الزامات زندگی روزمره است. بعضی از افراد با رفتن به باشگاه یا ورزش کردن در منزل اندازه فعالیت کافی خود را در روز انجام می دهند اما بعضی دیگر به ورزش علاقه ای ندارد و تمایلی به انجام حرکات ورزشی نشان نمی دهند. در این مطلب 15...

16 شهریور 1402

این نوع ماده غذایی را هرگز خام نخورید

مصرف بعضی از مواد غذایی خام به گفته متخصصان برای بدن مفید است، اما نوعی غلات وجود دارد که نباید آنها را خام بخورید، چون خطرات زیادی برای سلامتی دارد.

31 مرداد 1402

این فناوری نو از مرگ بچه ها گرفتار در خودرو جلوگیری می نماید

آمار ها در ایالات متحده نشان می دهد سالانه 40 کودک در اثر رها شدن در خودرو و گرمازدگی جان خود را از دست می دهند. مرگ و میر براثر این حادثه در تابستان بیشتر است، اما در هر ماه از سال اتفاق می افتد.

27 مرداد 1402

کتاب خود شجاع تو؛ برای تمام بچه هایی که به علت متفاوت بودن طرد شدند

مواقعی پیش می آید که وارد اتاقی می شوید و هیچ کس در آنجا شبیه شما نیست. دلایل زیادی برای احساس متفاوت بودن وجود دارد. شاید به این علت است که طور خاصی به نظر می رسید یا حرف می زنید، یا حتی اینکه از جای خاصی آمده اید. شاید این مسأله به رنگ موی شما ربط داشته...

1 مرداد 1402

در کدام کشورها اسباب کشی رایج نیست؟ ، شیوه های متفاوت برای تغییر محل زندگی در دنیا

بیشتر مردم کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی به خصوص سوئد و دانمارک، اجاره نشین هستند و قراردادهای اجاره آنها بر اساس قانون این کشورها آنقدر طولانی است که تقریبا شانسی برای افراد تازه باقی نمی گذارند. این طولانی بودن زمان اجاره آپارتمان اما یک مزیت هم...

22 تیر 1402

چگونه می توان خلاقیت بازی کردن در بچه ها را بهتر کرد؟

این روزها تقریبا اغلب والدین درک می نمایند که استفاده بیش از حد از صفحه نمایش چه اثرات جبران ناپذیری را برای بچه ها به همراه دارد. در واقع مانند هر چیز دیگری تعادل، همیشه همه چیز را بهتر جلو می برد. در عین حال جامعه مدرن برای نشستن طراحی شده است. والدین...

16 تیر 1402

این درخت آرزوهای شما را برآورده می نماید

در هنگ کنگ روستایی به نام فونگ ما پو وجود دارد که از 700 سال پیش شکل گرفته و امروزه به علت داشتن دو درخت آرزو همچنان ساکنان و گردشگران زیادی دارد.

4 تیر 1402

اضطراب امتحان چه بلایی بر سر دانش آموزان می آورد؟

دکتر احمد قره خانی*؛ اضطراب امتحان یک پدیده جهانی و مشکل آموزشی است که سالانه میلیون ها نفر را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. میزان شیوع اضطراب امتحان 10 تا 30 درصد گزارش شده است و همه گیری اضطراب امتحان در دختران بیشتر از پسران است.

29 خرداد 1402

چگونه از شاخه های هرس شده و شکسته درخت گردو در برابر بیماری سرخشکی محافظت کنیم؟

به خاطر تنوع نژاد درخت گردو که در کشور ایران وجود دارد، باعث شده تا این کشور به عنوان یک مرکز اصیل و تجاری برای احداث باغ گردو و فروش میوه آن تبدیل گردد، نهالستان های معتبر در این کشور پیروز شدند تا نژادهای برتر و ژنوتیپ نهال گردو را بومی سازی نموده و با...

27 خرداد 1402

بستنی و فواید باورنکردنی آن

مصرف بستنی در هوای گرم نه تنها دمای بدن شما را کاهش می دهد بلکه به شادابی شما نیز یاری می نماید.

26 اردیبهشت 1402

افزودن مباحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل های آموزشی دانشجویان

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر نیما رضایی در اولین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی 10) گفت: باید بحث کارآفرینی و نوآوری را در سرفصل های آموزشی دانشجویان در نظر بگیریم.

21 اردیبهشت 1402

دخترها عاشق این دکوراسیون می شوند

هشدار! به هیچ وجه این چند نکته اساسی را در مورد دیزاین و دکور اتاق دخترانه فراموش نکنید.

29 فروردین 1402

روشنایی شهری با گزش بیشتر پشه ها مرتبط است؟

تحقیقات تازه نشان می دهد که آلودگی نور شهری ممکن است دوره خواب زمستانی پشه هایی را که ویروس نیل غربی را منتقل می نمایند مختل کند.

28 فروردین 1402

این روغن شما را خوشگل و مجذوب کننده می نماید

به علت سبک زندگی مدرن و قرار گرفتن در معرض آلودگی های بی شمار، به طور روزانه، پوست افراد در معرض خطرهای زیادی از جمله پیری زودرس قرار گرفته است که باید با محصولات طبیعی از این موارد پیشگیری کرد.

22 فروردین 1402

با مهسا جاور؛ مادری که برای زندگی و دخترش می جنگد

از اواسط سال 1400، واقعا دوره وحشتناکی را پشت سر گذاشتم و مرحله ای از زندگی ام بود که فکر می کردم این اتفاقات فقط در فیلم ها است. به خاطر مهسا جاور این یک سال اخیر، به خودم افتخار می کنم. به عنوان یک مادر، قوی بودم و توانستم سرپا بایستم. تا آخر عمرم برای یک...

14 فروردین 1402

دلیل پرش ناگهانی بدن در خواب!

احتمالا همه ما تجربه اش را داشته ایم، در رختخواب گرم و نرم خود دراز می کشیم و کم کم چشم مان دارد گرم می گردد که یک باره بدن مان تکان می خورد و از خواب می پریم.

11 فروردین 1402

سرمایه گذاری سازمان سینمایی سوره بر دو طرح انیمیشن

به گزاری خبرنگاران ؛ سازمان سینمایی سوره، دو طرح بادآباد و خواب سارق که در چهارمین دوره رویداد پرتاب انیمیشن رویازی به مرحله نهایی رسیده بودند، به وسیله این سازمان برای سرمایه گذاری انتخاب شدند.

8 اسفند 1401

شکلات تلخ و تاثیر آن بر استرس

شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات ها است و به طور میانه هر 100 گرم شکلات، 500 کالری انرژی دارد. با این حال نباید از رژیم غذایی حذف گردد. زیرا شکلات تلخ حاوی مواد مغذی زیادی است که برای بدن مفید است.

28 بهمن 1401

دارویی با اثرات قهوه، اما بدون کافئین

مصرف نمایندگان قهوه می توانند از کشف دارونمای جدیدی استفاده نمایند که نشان می دهد قهوه بدون کافئین، علائم ترک آن را در افرادی که به مصرف روزانه کافئین اعتیاد دارند، رفع کند. اگر شما یکی از 90 درصد بزرگسالانی هستید که هر روز قهوه می نوشند، این کشف می تواند...

28 بهمن 1401
تعداد: (104)