تعاریف و اصطلاحات

ابعاد و زوایا عشق آتشین به رونالدو چه بود؟، نوجوانان دنبال هویت بودند یا جو زده شدند

بخش اعظم جمعیتی که اطراف فرودگاه امام (ره) ساعت ها به انتظار ستاره پرتغالی نشستند و با شوق وذوق او را تا هتل اسپیناس همراهی کردند، نوجوانان و جوانان بودند.

29 شهریور 1402

ادویه عدس پلو چیست ؟ ، بهترین ادویه ها

در آشپزی ایرانی، عدس پلو یکی از غذاهای محبوب و معتبر است که با ترکیب عدس، برنج، انواع گوشت و چاشنی های مختلف در کنار کشمش و خرما تهیه می شود. در این مقاله، به بررسی ادویه عدس پلو و اهمیت و نقش آن در طعم و عطر این غذا پرداخته خواهد شد. اما قبل از آن خوب است...

13 شهریور 1402

طرز تهیه خیارشور خانگی با نخود و 4 دلیل کپک زدن آن

اگر می خواهید خیارشورهای شما در زمان کمی آماده شوند و کپک نزنند، حتما این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

5 شهریور 1402

کشف گونه نو شکارچی غول پیکر و باستانی سگ خرسی در فرانسه

شکارچیان سگ خرسی که نوعی حیوان گوشتخوار بین خرس و سگ محسوب می شوند، در نوع و مقدار های مختلفی مانند گربه و گورکن وجود داشته اند و بخش گسترده ای از جانوران دوره میوسن اروپا (23 تا 5.3 میلیون سال پیش) را تشکیل می دادند.

22 تیر 1402

کدام مدل های آیفون قرار نیست آپدیت آی او اس 17 را دریافت کنند و چرا؟

گجت نیوز نوشت: اپل قرار نیست آپدیت آی او اس 17 - iOS 17 را برای این گوشی ها منتشر کند. اما بد نیست اگر نام گوشی شما هم در این فهرست حضور دارد، علتش را بدانید.

19 تیر 1402

آینده تعاملات سازمانی در پرتو GPT ها

غوغا و هیجان پیرامون مدل های زبانی بزرگ (LLM، فرآیند درک زبان طبیعی به وسیله هوش مصنوعی به واسطه آموزش گسترده با داده های متنی) و انواع دیگر هوش مصنوعی مولد (GenAI) به این زودی ها رنگ نمی بازد.

13 تیر 1402

عجیب اما واقعی؛ نقاشی های مش اسماعیل یا کودک 5ساله؟

خبرنگاران - مریم محمدی: یکی از کتاب های فرهنگستان هنر که در نمایشگاه کتاب رونمایی شد کتاب نقاشی های توکل اسماعیلی (مش اسماعیل) نوشته زهراشیخ الحکمایی است. این کتاب که در قطع خشتی به چاپ رسیده ، مجموعه نقاشی های مش اسماعیل، هنرمند خودآموخته است.

2 تیر 1402

استقلال به صورت محلی اداره می گردد ، از استقلال و پرسپولیس فقط رنگ پیراهن شان مانده است

با این فاصله ای که استقلال با رقیبانش دارد، وقت را نباید تلف کرد. 6-7 بازیکن نیاز دارد. هر کسی مربی گردد باید بازیکن بگیرند. تیم های دیگر جلو هستند و بازیکنانشان را جذب می نمایند و بازیکن با کیفیتی که مدنظر باشد کم است.

31 خرداد 1402

چگونه از شاخه های هرس شده و شکسته درخت گردو در برابر بیماری سرخشکی محافظت کنیم؟

به خاطر تنوع نژاد درخت گردو که در کشور ایران وجود دارد، باعث شده تا این کشور به عنوان یک مرکز اصیل و تجاری برای احداث باغ گردو و فروش میوه آن تبدیل گردد، نهالستان های معتبر در این کشور پیروز شدند تا نژادهای برتر و ژنوتیپ نهال گردو را بومی سازی نموده و با...

27 خرداد 1402

چَمَری مویه ای رازآلود و اساطیری در میان قوم کرد

سرویس استان های خبرنگاران - مرتضی حاتمی، نویسنده و روزنامه نگار: ما کردها با زمانی که متولد می شویم، گوش مان بعد از شنیدن صدای اذان و اقامه، با نوای موسیقی شاد کردی که به یمن تولدمان نوازندگان محلی می نوازند، آشنا می گردد. در طول زندگی هم، همچنان با ساز...

8 خرداد 1402

قوز قرنیه چیست و چطور درمان می گردد؟

متخصص چشم پزشکی نشانه ها و روش درمان قوز قرنیه را تشریح کرد.

30 اردیبهشت 1402

11 ویژگی مانیتور که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید

آیا قصد خرید یک مانیتور تازه و ارزان برای کارهای خود بخرید؟ شاید در حین آنالیز مطالب مختلف پیرامون مانیتورها، در درک و فهم بعضی از اصطلاحات و واژه های مربوط به مشخصات فنی مانیتور دچار مشکل شوید. در این مطلب، به شما یاری می کنیم تا به زبان بسیار ساده با...

29 اردیبهشت 1402

مهر در ایران 6000 سال قدمت دارد

محمد جواد جدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بنده 15 سال است که با فرهنگستان هنر همکاری دارم که کارهای مشترکم با فرهنگستان کتاب های اولین مهر حکاکی در ایران، مهرهای موزه ملی ایران، دانشنامه مهر و حکاکی، نخستین سربرگ ها و برچسب های ایران و شیرازنامه...

28 اردیبهشت 1402

1 روش عالی برای زیباتر کردن سقف خانه هایتان

زیبایی و شیک بودن برخی متریال ها در ساختمان سازی باعث می گردد که به ناگهان بازار پرفروشی پیدا نمایند. تایل سقفی کاذب نیز یکی از این نوع متریال هاست.

25 اردیبهشت 1402

استقلالی ها حاضرند به لیگ یک بروند اما دربی را نبازند ، ایمان دارم یا هر دو جام می گیریم یا قهرمان جام حذفی می شویم!

مدافع سابق استقلال معتقد است این تیم در خاتمه فصل حداقل یک یا دو جام به دست می آورد.

15 اردیبهشت 1402

قیمت بلیط تهران استانبول پس از زلزله ترکیه

روز دوشنبه صبح بود که اخبار وحشتناک زلزله ترکیه به گوش کل دنیا رسید. زلزله ای که بعد از چند هفته نتوانست خاطره های که از سفر ها و مردمی که زیر آوار نجات دهند. خاطره های که روز دوشنبه زیر آوار مانند. اما خاطره ها در ترکیه زیر آوار ماندند. هنوز وقتی از ترکیه...

6 فروردین 1402

ازدواج بچه ها در تهران

ازدواج یکی از پیوندهای مشترک در بین تمام جوامع انسانی است و به معنای تشکیل زندگی مشترک، جفت شدن، جفت گرفتن و... می باشد.

26 بهمن 1401

علت اصلی نفخ شکم چیست؟

نفخ، اختلال رایجی است که با احساس پری یا ناراحتی در شکم معین می گردد و می تواند باعث گردد که شکم متورم یا پف نموده به نظر برسد. به گفته کلینیک کلیولند ایالات متحده، این شرایط بعلاوه موجب درد خفیف یا شدید در ناحیه شکم خواهد شد.

12 بهمن 1401

اگر در آپارتمان کوچکتان احساس خفگی می کنید، این 7 راه را امتحان کنید

روش های علمی برای تبدیل یک فضای تنگ به مکانی شادتر و سالم تر وجود دارد که در ادامه به بعضی از راهکارها در این باره می پردازیم.

5 بهمن 1401

دیدار جیمز وب با 7 سیاره مجذوب کننده تراپیست، 1

تراپیست-1 تا سال 2017 تقریباً فراموش شده بود؛ زمانی که ناسا گفت که این ستاره میزبان بیشترین تعاد سیاره هم مقدار زمین در ناحیه قابل سکونت خود (تا آن تاریخ) است. شکارچیان سیاره های فراخورشیدی از آن موقع شیفته تراپیست-1 هستند.

25 دی 1401
تعداد: (113)