چطور از اینترنت رایگان استانبول استفاده کنیم؟کریسمس در ترکیه چگونه است؟راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

به گزارش کتاب یار مهربان، این که چطور از اینترنت رایگان استانبول استفاده کنیم و در سفر به ترکیه همچنان به کارهایی که احتیاج داشته باشیم برسیم، یکی از اصلی ترین مسائل و سوالات مسافران است. باید بدانید که اگر سیم کارت بین المللی ندارید یا رومینگ آن را فعال نکرده باشید در سفر از یک کشور به کشور خارجی دیگر اتصالات تلفن همراه شما از دسترس خارج می گردد بنابراین چطور می توانید این مشکل را برطرف کنید؟

چطور از اینترنت رایگان استانبول استفاده کنیم؟کریسمس در ترکیه چگونه است؟راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

از آنجایی که ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایرانیان است، اتصال به اینترنت رایگان استانبول و شرایط آن یکی از اصلی ترین دغدغه های آن ها محسوب می گردد. در سفر اگر بخواهید کاری انجام دهید به اینترنت احتیاج دارید، برای تماس با دیگران و مواقع ضروری حتما احتیاج به تلفن همراه با امکان اتصال به نقاط مختلف کشور دیگر را خواهید داشت زیرا در غیر این صورت با ممکن است با مشکل جدی رو به رو شوید.

برای مثال تصور کنید در کوچه پس کوچه های زیبای استانبول مشغول گشت و گذار هستید و ناگهان راه خود را گم می کنید. در سفر به استانبول این مورد چندان دور از انتظار نیست زیرا شهر استانبول فوق العاده زیبا است و شما را مسحور خود می نماید. وقتی گم شده باشید احتیاج به اینترنت دارید. در این زمان تنها با اتصال به اینترنت رایگان می توانید از گوگل مپ یا سایر اپلیکیشن ها راه خود را پیدا کنید. یا حتی مقاله های مختلف را خوانده و برنامه سفرتان را بچنید، با برترین رستوران های استانبول و کافه ها آشنا شوید و از مزایای بی شمار آن بهره ببرید. بنابراین اگر مسافر ترکیه هستید حتما این مقاله از کتاب یار مهربان را بخوانید تا با شرایط استفاده از اینترنت مجانی در شهر استانبول آگاه شوید.

اینترنت رایگان فرودگاه استانبول

اینترنت رایگان فرودگاه استانبول اولین گزینه پیش روی شما در سفر است. به محض ورود به فرودگاه استانبول و روشن کردن تلفن همراه می توانید به اینترنت رایگان فرودگاه وصل شوید. از آن جایی که فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول بزرگ ترین فرودگاه دنیا است بنابراین امکانات بی شماری از جمله اینترنت مجانی در استانبول بدون محدودیت، باجه های خرید سیم کارت استانبول برای فعال کردن اینترنت همراه، خرید استانبول کارت و غیره برای راحتی هر چه بیشتر مسافران وجود دارد. می توانید از راهنمای تور ترکیه خود شرایط استفاده از اینترنت رایگان استانبول را بپرسید. برای اتصال به اینترنت رایگان فرودگاه استانبول کافی است، وای فای تلفن همراه را روشن کنید. از کیوسک های دریافت رمز اینترنت، که به رنگ نارنجی هستند و در سراسر فرودگاه وجود دارند اینترنت رایگان یک ساعته دریافت کنید.

برای دریافت رمز اینترنت رایگان در فرودگاه استانبول کافی است پاسپورت خود را روی قسمت اسکن دستگاه قرار دهید، سپس دستگاه به شما رمز وای فای را روی یک کاغذ می دهد. یوزرنیم (Username) شما، شماره پاسپورت است. این دو عدد را وارد نموده و از اینترنت رایگان 1 ساعته فرودگاه استانبول لذت ببرید. اگر هم سیم کارت فعال دارید، در تلفن همراه ابتدا از تنظیمات به قسمت وای فای رفته و عبارت Istanbul Airport TurkTelekom Free را جستجو کنید. به وای فای وصل شوید و سپس به قسمت Mobil Giriş بروید. از آن جا ابتدا پرچم کشور را پیدا نموده و وسپس شماره تلفن همراه را بدون کد وارد کنید. روی کد تلفن همراهتان کدی ارسال می گردد که با وارد کردن در قسمت گفته شده به اینترنت رایگان فرودگاه استانبول وصل می شوید.

این نوع اینترنت چیست و چطور می توان از آن در استانبول استفاده کرد؟

اینترنت رایگان استانبول چیست و چطور می توان از آن استفاده کرد؟ بسیاری از گردشگران نمی دانند که در سفر به ترکیه می توانند تنها با یک ثبت نام ساده از سیستم اینترنت رایگان در استانبول هماستفاده نمایند. در سال 2014 با تصمیم رسمی رئیس جمهور وقت ترکیه، سیستم اینترنت رایگان استانبول به نام سرویس IBB WIFI راه اندازی شد. اینترنت رایگان موضوعی مجذوب کننده برای همه به خصوص گردشگران است. از آن جایی که استانبول یکی از برترین مقاصد گردشگری دنیا است لذا امروزه امکان دسترسی به این سرویس برای همه به خصوص مسافران فراهم شده است. به این سرویس Istanbul Büyükşehir Belediyesi نیز گفته می گردد. در 71 فضای عمومی و هزاران نقطه مختلف افراد می توانند از این سرویس استفاده نمایند.

این سرویس رایگان در مکان های عمومی، اتوبوس ها، مترو ، میدان های استانبول، خیابان ها، پارک های شهر ز و غیره در دسترس کلیه افراد است. برای استفاده از این خدمات ابتدا باید در سیستم خدمات رایگان اینترنت در استانبول عضو شوید.

شرایط استفاده از اینترنت بدون پرداخت هزینه در استانبول

شرایط استفاده از اینترنت رایگان استانبول به این ترتیب است که ابتدا باید هر فرد به وسیله تلفن همراه هوشمند، تب لت یا لب تاب به شبکه بی سیم IBB Wi-Fi متصل گردد. سپس وارد صفحه ای می شوید که باید قسمت Kayit را انتخاب کنید. بعد از اتصال کاربر باید روی دکمه ثبت نام کلیک و اطلاعات لازم را دریافت کند. برای گردشگران با اعلام شرایط گردشگری به شماره پاسپورت و اطلاعات آن احتیاج خواهید داشت. بعد از تمام کردن این مراحل، رمز اینترنت رایگان استانبول به تلفن همراه شما پیامک می گردد. به وسیله این رمز می توانید نهایت لذت را از این نوع اینترنت ببرید. دقت داشته باشید در تمامی این مراحل شما احتیاج به یک سیم کارت فعال دارید. پس حتما تهیه سیم کارت استانبول را نباید فراموش کنید.

درباره حجم اینترنت رایگان در شهر استانبول نیز باید اشاره نمود که ابتدا سهمیه هر فرد روزانه 1 گیگ با سرعت 2 مگا بایت بر ثانیه در به صورت رایگان بود اما با قانون تازه توسعه گردشگری ترکیه، طرح اینترنت رایگان در این شهر هم نیز توسعه یافت و اکنون کلیه شهروندان و گردشگران می توانند به صورت نامحدود از خدمات رایگان اینترنت در شهر استانبول استفاده نمایند.

وقتی به اینترنت رایگان استانبول دسترسی نداریم چه کار کنیم؟

وقتی به اینترنت رایگان استانبول دسترسی ندارید چه کاری می توانید کنید؟ چندین گزینه برای راه اندازی دوباره داده و تلفن همراه وجود دارد. می توانید خرید سیم کارت استانبول در همان ابتدای ورود از باجه های فرودگاهی را امتحان نموده یا از وای فای هتل و رستوران ها بهره ببرید. اما سیستم اینترنت رایگان استانبول از زمان راه اندازی تا کنون یکی از برترین سیستم ها است و بسیاری از گردشگران نمی دانند که چنین امکانی در اختیارشان است.

اینترنت مجانی استانبول با تهیه سیم کارت

اینترنت رایگان استانبول با تهیه سیم کارت یکی دیگر از گزینه های دسترسی به اینترنت در سفر به ترکیه است. برای این کار با داشتن اصل پاسپورت و سایر مدارک شناسایی که فکر می کنید احتیاج هستند به یکی از مراکز تهیه سیم کارت یا استانبول کارت بروید. می توانید از باجه های فرودگاه استانبول نیز سیم کارت ترکیه را خریداری نموده و از اینترنت رایگان استانبول بهره ببرید. پس از پر کردن فرم هایی که به شما می دهند اگر بیش از یک ماه قرار است در ترکیه بمانید باید در شبکه محلی ثبت نام نموده و مالیات مربوطه را پرداخت کنید.

سه اپراتور تلفن همراه در ترکیه وجود دارد که می توانید برای خرید بسته و استفاده از اینترنت رایگان از آن ها بهره ببرید. ترک سل (Turkcell)، وودافن (Vodafone) و آوئا (Avea) سه نوع سیم کارتی هستند که با خرید آن ها به شما بسته تلفن همراه هدیه داده می شوید که می توانید از اینترنت رایگان در طول سفرتان بهره ببرید.

اینترنت مجانی استانبول با تهیه سیم کارت

گزینه های استفاده از اینترنت بدون پرداخت هزینه

اگر نتوانستید به هر طریقی از اینترنت رایگان در شهر استانبول ترکیه بهره ببرید، می توانید از محلی که در آن قرار دارید رمز اینترنت را بخواهید در اغلب رستوران ها، کافه ها و هتل های استانبول اینترنت مجانی برای افراد مختلف و به خصوص گردشگران به صورت نامحدود و با سرعت بالا در دسترس است. از قسمت پذیرش برای اتصال به اینترنت رایگان استانبول، رمز وای فای را بپرسید. رمز وای فای گاهی با عبارت Wifi şifre (وای فای شیفرِ) نوشته می گردد. امروزه گزینه های استفاده از اینترنت رایگان استانبول وجود دارد که همگی برای شما مخاطب اهل سفر شرح داده و به راحتی می توانید از آن بهره ببرید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، با راه اندازی سیستم IBB Wi-Fi، اینترنت رایگان استانبول برای کلیه شهروندان و گردشگران به صورت نامحدود در دسترس است. بنابراین اگر مسافر ترکیه هستید از بابت دسترسی به اینترنت و رسیدن به کارهایتان نگران نباشید، اینترنت رایگان همه جا همراه شما است. کافیست طبق مراحل گفته شده ابتدا در وب سایت ثبت نام کنید. اگر هم نتوانستید به هر طریقی از اینترنت مجانی در شهر استانبول ترکیه بهره ببرید باز هم در همان ابتدای ورود در فرودگاه اینترنت رایگان در اختیار شما خواهد بود که شرایط استفاده از آن را گفتیم. در نهایت وای فای هتل و رستوران ها هم در دسترس است.

منبع: الی گشت

به "چطور از اینترنت رایگان استانبول استفاده کنیم؟کریسمس در ترکیه چگونه است؟راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از اینترنت رایگان استانبول استفاده کنیم؟کریسمس در ترکیه چگونه است؟راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید