معماری و عمران

یک سال مهر با دیجی کالا

آنالیز گزارش عملکرد سال گذشته دیجی کالا نشان از پیشرو بودن این مجموعه در حوزه مسئولیت اجتماعی دارد.

17 شهریور 1402

کرمان؛ ضلع چهارم گردشگری ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان می گوید: کرمان به مثلث گردشگری کشور اضافه شده و اکنون ضلع چهارم گردشگری ایران کرمان است.

14 شهریور 1402

آخرین شرایط سوریک ، اسکان 125 نفر در چادر

سه شنبه هفته گذشته بعد از وقوع سیلاب در 7 روستای منطقه بورالان ماکو در استان آذربایجان غربی، نیمی از روستای سوریک به طور کامل تخریب شد. 30 خانوار این روستا در حال حاضر در چادرهای هلال احمر زندگی می نمایند.

12 شهریور 1402

شروع طرح بازسازی بام مسجد جامع سمنان

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشهای منتشر گشته، شروع طرح بازسازی بام مسجد جامع سمنان صورت پذیرفت.

29 مرداد 1402

عکس ، فیلیپین در پی این جنگنده سوئدی است!

سوئد بار دیگر جنگنده چند منظوره Saab JAS 39 Gripen خود را به نیروی هوایی فیلیپین (PAF) پیشنهاد داده است تا به کوشش های PAF برای نوسازی ناوگان موجود خود یاری کند.

28 مرداد 1402

حمله به ساختمان قرن نوزدهمی

ویدئو منتشرشده در فضای مجازی سه جوان را نشان می دهد که بخش بالایی ورودی گالری ویتوریو امانوئل در شهر میلان ایتالیا را که یک بنای متعلق به قرن نوزدهم میلادی است، با یک نقاشی گرافیتی بزرگ هدف قرار می دهند.

19 مرداد 1402

جاذبه های گردشگری اردبیل که شمارا حیرت زده می نماید

اردبیل یکی از استان های ایران است که در آذربایجان واقع شده و آب و هوای بسیار خوبی دارد.

12 مرداد 1402

همه چیز درباره سنسور هوشمند؛ ابزاری ضروری برای آینده مدرن

یک سنسور هوشمند را می توان در وسایل و گجت های الکترونیکی مختلفی مشاهده کرد. با این حال، سوال اینجاست آیا ما واقعا به سنسورهای هوشمند نیاز داریم؟ آیا شرایط زندگی امروزه ایجاب می نماید ما حتما از سنسورهای هوشمند برای کنترل بعضی از وسایل الکترونیکی استفاده...

12 مرداد 1402

جاذبه های دیدنی ریو در برزیل

ریو دو ژانیرو، مرکز برزیل و یکی از شهرهای پرجاذبه این کشور، دارای جاذبه های فراوانی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. در این مقاله، به آنالیز و توصیف ده مورد از جاذبه های دیدنی ریو دو ژانیرو پرداختیم.

4 مرداد 1402

شگفت انگیز: بازسازی چهره یک هابیت 18 هزار ساله!

سال گذشته گروهی از دانشمندان چهره قدیمی ترین اسکلت کشف شده در مصر با قدمت 30 هزار سال را بازسازی کردند. حالا همین تیم از چهره بسیار واقعی یکی از اجداد منقرض شده انسان در اندونزی که قدمت آن به 18 هزار سال پیش برمی گردد و به عنوان هابیت شناخته می گردد، پرده...

12 تیر 1402

مسئولان کشوری کوشش ویژه ای برای تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه شیراز داشته باشند

ایرنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، مسئولان کشوری کوشش ویژه ای برای تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه شیراز داشته باشند.

25 خرداد 1402

زنی که با خودکشی به معروفیت رسید

هالیوود جای عجیبی برای خودکشی نیست. هزاران نفر در دهه 1900 میلادی به مرکز سینمایی دنیا آمدند تا مشهور و ثروتمند شوند، اما بیشتر آن ها به آرزویشان نرسیدند.

17 خرداد 1402

کارگاه آموزشی مستندنگاری آثار موزه ای برگزار گردید

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، کارگاه آموزشی مستندنگاری آثار موزه ای برگزار گردید.

12 خرداد 1402

1 روش عالی برای زیباتر کردن سقف خانه هایتان

زیبایی و شیک بودن برخی متریال ها در ساختمان سازی باعث می گردد که به ناگهان بازار پرفروشی پیدا نمایند. تایل سقفی کاذب نیز یکی از این نوع متریال هاست.

25 اردیبهشت 1402

برترین هتل های کیش از نظر مسافران

انتخاب برترین هتل کیش، در بین لوکس ترین و منحصر به فردترین هتل هایی که تا به امروز در جزیره ساخته شده، کار بسیار سختی است؛ اما می توان برترین هتل های کیش را که به وسیله گردشگران بیشتر رزرو شده اند و نظرات مسافران درباره آن ها مثبت بوده است را معرفی کرد....

17 فروردین 1402

پیش بینی ترسناک بانک آمریکایی: هوش مصنوعی روی 300 میلیون شغل اثر می گذارد

گلدمن ساکس، شرکت سرمایه گذاری آمریکایی، در یادداشتی تحلیلی از احتمال اثرگذاری هوش مصنوعی بر 300 میلیون شغل خبر داده است.

9 فروردین 1402

حلقه سئول بلندترین و بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا

کره جنوبی در طرح موسوم به حلقه سئول، ساخت یک چرخ و فلک بزرگ را مد نظر دارد که انتظار می رود از چرخ و فلک های مشهور دنیا پیشی بگیرد.

2 فروردین 1402

کُنارصندل، شهری در شروع دوران شهرنشینی

اگرچه مهم ترین یافته ها، کشف سه لوح در یک نقطه در حدود 750 متری شمال تپه کنارصندل جنوبی بود، اما در سطحی گسترده تر، وجود این سه لوح و آجر کتیبه دار بدون تردید بزرگ ترین رویداد در مطالعات مربوط به شرق باستان در دست کم نیم قرن اخیر بوده است. جالب اینکه...

21 اسفند 1401

قیمت خانه در مهرشهر کرج چقدر است؟

خبرنگاران- قیمت خانه در مهرشهر کرج می تواند از تهران بیشتر باشد. در مهرشهر کرج که قیمت آپارتمان های مسکونی مثل محله های عظیمیه و گوهردشت و ... نسبت به سایر منطقه ها این شهر معمولا بیشتر است، آپارتمان نوساز 100 متری را 12 میلیارد تومان آگهی نموده اند. طبق آمار...

15 اسفند 1401

نگین درخشان تجریش در گذر زمان ، از حمله مغول ها تا سیل ویرانگر

امامزاده صالح(ع) تهران که درمحدوده شمیران واقع شده به علت نسب ویژه با ائمه اطهار(ع) و قدمت تاریخی در میان زیارتگاه های تهران، جایگاه ویژه ای دارد و از مکان های تاریخی محله تجریش محسوب می گردد.

9 اسفند 1401
تعداد: (107)