شروع طرح بازسازی بام مسجد جامع سمنان

به گزارش کتاب یار مهربان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشهای منتشر گشته، شروع طرح بازسازی بام مسجد جامع سمنان صورت پذیرفت.

شروع طرح بازسازی بام مسجد جامع سمنان

مرتضی امیرجان در حاشیه بازدید از طرح بازسازی مسجد جامع سمنان در بافت تاریخی این شهر از آغاز عملیات عمرانی بازسازی بام این بنای باشکوه و تاریخی در سمنان خبر داد.

وی با بیان اینکه بازسازی بام مسجد جامع سمنان با مطالعات کارشناسی و مصالح سازگار در حال اجراست، تاکید کرد: به واسطه قدمت این بنا، نخستین اقدام سبک سازی است که در دست اجرا واقع شده است.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی سمنان با بیان اینکه عایق بندی و عملیات آجر فرش دیگر عملیات عمرانی است که در بام مسجد تاریخی سمنان اجرایی می شود، ابراز کرد: این اقدام برای تقویت سازه بنا و همچنین جلوگیری از تخریب اجرا شده است.

امیرجان با بیان اینکه در این مرحله بخشی از ورودی شرقی مسجد جامع سمنان آجر فرش می شود تا ساماندهی بهتری پیدا کند، گفت: حفظ این بنای تاریخی هدف اصلی طرح بازسازی است.

وی با بیان اینکه مسجد جامع سمنان به شماره 2325 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، گفت: در این بازسازی نهایت دقت و مراقبت از طریق کارشناسان میراث فرهنگی و بازسازی آثار باستانی صورت خواهد گرفت.

منبع: همگردی

به "شروع طرح بازسازی بام مسجد جامع سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح بازسازی بام مسجد جامع سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید