جاذبه های دیدنی ریو در برزیل

به گزارش کتاب یار مهربان، ریو دو ژانیرو، مرکز برزیل و یکی از شهرهای پرجاذبه این کشور، دارای جاذبه های فراوانی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. در این مقاله، به آنالیز و توصیف ده مورد از جاذبه های دیدنی ریو دو ژانیرو پرداختیم.

جاذبه های دیدنی ریو در برزیل

آنچه در این مطلب می خوانید

  • معرفی کلی ریو دو ژانیرو
  • مجسمه کریست ری دیمر: یکی از برجسته ترین جاذبه های ریو
  • ساحل کوپاکابانا: برترین مکان برای تفریح و آفتاب گرفتن
  • بوتانیکال گاردن: یکی از بزرگترین باغ های بوتانیکال دنیا
  • تپه شکری: منظره ای برجسته از شهر ریو
  • موزه آینده: مرکزی برای فرهنگ و هنر
  • مرکز تاریخی ریو دو ژانیرو: گذری به گذشته
  • فوتبال در ورزشگاه ماراکانا: تجربه فرهنگ ورزشی برزیل
  • پارک تفریحی لاگوا رودریگو دو فریتاس
  • بازار سانتو کریستو: خرید سوغات از ریو
  • جشنواره کارناوال ریو: بزرگترین جشن در ریو دو ژانیرو
  • سخن پایانی

معرفی کلی ریو دو ژانیرو

ریو دو ژانیرو، شهری معروف و مجذوب نماینده در کشور برزیل است که با تنوع فرهنگی، طبیعت استثنایی و جاذبه های تماشای فوق العاده، مورد توجه جهانگردان قرار می گیرد.

این شهر دارای سواحل زیبا و معروفی مانند کوپاکابانا و ایپانما است که محلی ایده آل برای استراحت و تفریح در کنار اقیانوس آتلانتیک می باشد. بعلاوه، کوه پان دو آوکاری با تندیس مشهور مسیح پرفروغ و قلعه سانت آنتونیو د لندگی نیز از جاذبه های تماشای ریو هستند.

ریو دو ژانیرو به عنوان میزبان المپیک 2016 و جام دنیای فوتبال 2014 شناخته شده است و دارای تجربه های ورزشی بی نظیری می باشد. بعلاوه، موزه هنر مدرن ریو دو ژانیرو و بازارهای محلی ایپانما و سنترو، به شما فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ و هنر بومی برزیل می دهند.

تنوع جاذبه های تماشای ریو باعث شده است که این شهر، به عنوان یک مقصد محبوب برای سفر و تفریح درتور برزیل شناخته گردد. این شهر توانسته است تنوع و زیبایی طبیعت، تاریخ و فرهنگ را در یک نقطه تمایز دهد و سفر به آن تجربه ای خاص و به یادماندنی خواهد بود.

مجسمه کریست ری دیمر: یکی از برجسته ترین جاذبه های ریو

یکی از معروف ترین و زیباترین جاذبه های تماشای ریو ، مجسمه کریست ریدیمر (Cristo Redentor) است. این مجسمه خاص که با میزان بسیار بزرگ بر روی تپه کُرکووادو (Corcovado) قرار گرفته است، یکی از نمادهای شاخص و مشهور شهر ریو دو ژانیرو است.

مجسمه کریست ریدیمر به عنوان یک عنصر مهم در تاریخ و فرهنگ برزیل شناخته می گردد و هر ساله میلیون ها جهانگرد را به سوی خود جذب می نماید.

تاریخچه و ساخت مجسمه

مجسمه کریست ریدیمر در سال 1931 میلادی به منظور بزرگداشت 100 سالگی استقلال برزیل ساخته شد. ایده ساخت این مجسمه به پیشنهاد یک روزنامه نگار برزیلی به نام کارلوس هینریک دسوزا (Carlos Henriquez Diez) مطرح شد. مجسمه کریست ریدیمر به وسیله مجسمه ساز فرانسوی پائولو لوبلیتو (Paulo Loebel) طراحی و ساخته شد.

معنای مجسمه

مجسمه کریست ریدیمر در واقع نمایانگر قدرت و بخشندگی مسیح می باشد. با نگاهی به این مجسمه بزرگ، می توان احساس امید، صلابت و تسلیم را تجربه کرد. بازدید از این جاذبه، فرصتی است برای بینندگان تا احساسات معنوی خود را بروز دهند و ارتباط خاصی با آثار هنری و مذهبی برزیل برقرار نمایند.

تجربه بازدید از مجسمه کریست ریدیمر

بازدید از مجسمه کریست ریدیمر به عنوان یکی از جاذبه های تماشای ریو تجربه ای استثنایی است. جهانگردان با صعود به تپه کُرکووادو و دسترسی به این مجسمه، از یک منظره فوق العاده بر روی شهر ریو بهره مند می شوند. نورافکنی زیبا در شب و پانورامای بی نظیر در روز، زیبایی و مجذوب نمایندهیت این مکان را به اوج خود می برد.

ساحل کوپاکابانا: برترین مکان برای تفریح و آفتاب گرفتن

ساحل کوپاکابانا (Copacabana) یکی از مشهورترین و زیباترین سواحل شهر ریو دو ژانیرو است. این ساحل، با ماسه سفید، آب آبی و منظره خیره نماینده اقیانوس اطلس، هر ساله میلیون ها جهانگرد را به سوی خود جذب می نماید. ساحل کوپاکابانا به عنوان یکی از نمادهای شاخص شهر و محبوب ترین جاذبه های تماشای ریو شناخته می گردد.

تفریحات و فعالیت های ساحل کوپاکابانا

ساحل کوپاکابانا امکانات فراوانی برای تفریح و تفریح جهانگردان در اختیار آن ها می گذارد. این ساحل طولانی و وسیع اجازه می دهد تا جهانگردان بتوانند لذت آفتاب گرفتن و خوابیدن در ساحل را تجربه نمایند. بعلاوه، امکاناتی مانند کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های محلی در نزدیکی ساحل وجود دارد که به جهانگردان امکان تأمین نیازهای خود را می دهند.

بعلاوه ساحل کوپاکابانا فرصت های بی نظیری برای فعالیت های ورزشی و تفریحی نیز فراهم می نماید. شما می توانید از شنا و غواصی در آب های آبی و شفاف لذت ببرید یا با اجرای ورزش های ساحلی مانند والیبال یا فوتبال ساحلی، انرژی خود را صرف کنید.

بعلاوه، امکان اجاره تجهیزات و وسایل آبی مانند تخته موج سواری و قایق سواری نیز در ساحل کوپاکابانا وجود دارد.

فرهنگ و شادی در ساحل کوپاکابانا

ساحل کوپاکابانا نیز مانند بیشتر جاذبه های تماشای ریو مکانی است که در آن علاوه بر تفریحات طبیعی، فرهنگ و جوی شاد و پرانرژی را تجربه می کنید. در اینجا می توانید به صورت زنده اجرای پایکوبی ها و موسیقی های سنتی برزیلی را تماشا کنید و به پایکوبی های سامبا بپیوندید.

مراکز تماشای نزدیک به ساحل کوپاکابانا

از جمله مراکز تماشای نزدیک به ساحل کوپاکابانا می توان به برج بیلتمور (Bilhete Único) اشاره نمود. این برج با معماری زیبا و منظره فوق العاده از بالا، مکانی مناسب برای بازدید و عکس برداری است.

بعلاوه، میدان کوینتا دا بوئنا ویستا (Quinta da Boa Vista) و موزه ماریوو (Museu do Mar) نیز از جاذبه های تماشای ریو هستند که در نزدیکی این ساحل قرار دارند و از تماشا آنها نیز لذت خواهید برد.

بوتانیکال گاردن: یکی از بزرگترین باغ های بوتانیکال دنیا

بوتانیکال گاردن (Botanical Garden) یکی از بزرگترین و زیباترین باغ های گیاهشناسی در دنیا است. این باغ، یکی از جاذبه های تماشای ریو می باشد و به عنوان یکی از مراکز توریستی مهم این شهر شناخته می گردد.

بوتانیکال گاردن با مساحت بزرگی که بیش از 140 هکتار است، درختان، گیاهان و گل های فراوانی را در بر می گیرد و با محیط طبیعی خیره نماینده خود، هر ساله جهانگردان بسیاری را به سوی خود جذب می نماید.

تاریخچه بوتانیکال گاردن

بوتانیکال گاردن در سال 1808 میلادی به وسیله پرنس ریگنت جان ششم برزیل تأسیس شد. هدف اصلی از تأسیس این باغ، مطالعه و حفظ تنوع زیستی و انتقال دانش بوتانیک به نسل های آینده بود. در طول سال ها، باغ به تدریج توسعه یافت و به یکی از بزرگترین و مهمترین مجموعه های بوتانیکال در دنیا تبدیل شد.

گونه ها و بخش های باغ

بوتانیکال گاردن یکی از جاذبه های تماشای ریو می باشد که شامل گونه های متنوعی از درختان، گیاهان و گل ها است. این باغ بیش از 6500 گونه گیاهی را در بر می گیرد که از نقاط مختلف دنیا جمع آوری شده اند.

هر بخش از باغ به گونه های خاصی از گیاهان اختصاص داده شده است. بعضی از بخش های باغ شامل باغ قدیمی، باغ گیاهان معمولی، باغ گیاهان نادر که در حال انقراض هستند، باغ گیاهان آبی و باغ گیاهان قاره های مختلف دنیا می باشند.

تجربه آموزشی و تفریحی

بوتانیکال گاردن علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های تماشای ریو و مکانی برای لذت بردن از طبیعت می باشد، یک مرکز آموزشی نیز هست.

بازتماشامایندگان می توانند از برنامه های آموزشی و کارگاه هایی که در باغ برگزار می گردد، بهره برداری نمایند. بعلاوه، امکاناتی مانند کافه ها، فروشگاه های هدایای یادگاری و منطقه ها پیک نیک نیز در دسترس بازتماشامایندگان است.

تپه شکری: منظره ای برجسته از شهر ریو

تپه شکری (Sugarloaf Mountain) یکی از برجسته ترین جاذبه های تماشای ریو است. این تپه با ارتفاعی بیش از 395 متر بر روی ساحل اقیانوس اطلس واقع شده است و به عنوان یکی از نمادهای شاخص این شهر شناخته می گردد. این تپه با تماشای های طبیعی خیره نماینده و منظره فوق العاده ای که از بالای آن قابل مشاهده است، جهانگردان زیادی را به سمت خود جذب می نماید.

منظره از تپه شکری

با رسیدن به بالای تپه شکری، یک منظره خیره نماینده از شهر ریو دو ژانیرو برای شما نمایان می گردد. می توانید منظره ها شهر را از ارتفاعی مطلق ببینید و لذت ببرید. منظره شهر، ساحل، غروب آفتاب و کشتی های بزرگ در اقیانوس اطلس، از جمله تماشای هایی هستند که می توانید از بالای تپه تماشا کنید.

تجربه بازدید از تپه شکری

تجربه بازدید از تپه شکری یکی از لحظات فراموش نشدنی در سفر به ریو خواهد بود. از بالای تپه می توانید تمام زیبایی های شهر را تماشا کنید و عکس هایی بی نظیر بگیرید. طبیعت خیره نماینده و منظره فوق العاده اطراف به شما آرامش و لذت را هدیه می دهد.

موزه آینده: مرکزی برای فرهنگ و هنر

موزه آینده (Museu do Amanhã) یکی از موزه های برجسته و مهم در شهر ریو دو ژانیرو است. این موزه یکی از جاذبه های تماشای ریو می باشد که به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری در نظر گرفته می گردد و با طراحی مدرن و نمایشگاه های تعاملی و فراگیر خود، بازتماشامایندگان را در دنیایی از علم، فناوری، پایداری و آینده نگری به خود جذب می نماید.

معماری منحصربه فرد

موزه آینده یکی از جاذبه های تماشای ریو می باشد که معماری منحصر به فرد آن باعث دوچندان شدن مجذوب نمایندهیت های آن شده است. طراحی موزه به وسیله معمار مشهور سانتیاگو کالاتراوا صورت گرفته است.

طراحی ساختمان با طرحی شکل پذیر و خطوط منحنی، هماهنگی بین فضاهای داخلی و خارجی و استفاده از فناوری پیشرفته، یک تجربه تأثیرگذار و فراموش نشدنی را برای بازتماشامایندگان فراهم می نماید.

نمایشگاه های تعاملی

موزه آینده با نمایشگاه های تعاملی و فراگیر خود، به بازتماشامایندگان فرصتی برای آشنایی با مفاهیم علمی، فناوری و مسائل مربوط به پایداری و آینده نگری می دهد. با استفاده از فناوری های نوین مانند واقعیت مجازی، همراه با نمایشگاه های تعاملی، می توانید به صورت فعال در فرایند یادگیری شرکت کنید و اطلاعات جدیدی را درباره مسائل مختلف به دست آورید.

موضوعات نمایشگاه

موزه آینده موضوعات گسترده ای را پوشش می دهد. از جمله موضوعات مورد آنالیز در این موزه می توان به تغییرات آب و هوا، پایداری محیط زیست، انسان و فناوری، هوش مصنوعی، تکنولوژی های نوظهور و تحولات جوامع اشاره نمود. هدف اصلی این نمایشگاه ها آموزش و آگاه کردن جامعه درباره مسائل مربوط به آینده است.

مرکز تاریخی ریو دو ژانیرو: گذری به گذشته

مرکز تاریخی (Centro Histórico) ریو دو ژانیرو یکی از قدیمی ترین و مهمترین جاذبه های تماشای ریو است که شامل مجموعه ای از ساختمان های تاریخی، خیابان ها و بازارهای قدیمی است. این منطقه از نظر تاریخی، فرهنگی و معماری اهمیت بالایی دارد و بازتماشامایندگان را به گذشته شهر و فرهنگ ریو می برد.

خیابان های تاریخی

مرکز تاریخی ریو دو ژانیرو خیابان های بسیاری را در بر می گیرد که با همه زیبایی و جاذبه خود، تاریخ و فرهنگ شهر را نشان می دهند. خیابان های سانتا ترزا، کونگو، باریا دا تیجوکا و مانیه سیلو در مرکز تاریخی معروف هستند و در آنها می توانید به جستجوی اماکن تاریخی، مغازه های محلی و رستوران های سنتی بپردازید.

ساختمان های تاریخی

مرکز تاریخی ریو دو ژانیرو یکی از جاذبه های تماشای ریو می باشد که پر از ساختمان های تاریخی است که شاهد غنای فرهنگی و معماری شهر در گذشته بوده اند. بازدید از کلیساها، کاخ ها، موزه ها و بناهای قدیمی مانند کلیسای سائو بنتو و کاخ امپراتوری ممکن است به شما تجربه ای منحصربه فرد از تاریخ و فرهنگ ریو را ببخشند.

بازارهای قدیمی

مرکز تاریخی ریو دو ژانیرو بازارهای قدیمی فراوانی نیز دارد که به شما اجازه می دهد از محصولات محلی و صنایع دستی شهر لذت ببرید. بازار سائو بنتو و بازار شویا دو ژانیرو دو بازار مهم در مرکز تاریخی هستند که می توانید در آنها در پی هنر و صنایع دستی محلی، سوغاتی ها و غذاهای محلی بگردید.

فوتبال در ورزشگاه ماراکانا: تجربه فرهنگ ورزشی برزیل

ورزشگاه ماراکانا (Estádio Maracanã) یکی از مشهورترین و بزرگترین ورزشگاه های فوتبال در دنیا و یکی از جاذبه های تماشای ریو می باشد. این ورزشگاه با ظرفیتی بیش از 78 هزار نفر، محلی برای برگزاری مسابقات فوتبال ملی و بین المللی، کنسرت ها و رویدادهای ورزشی است. تجربه حضور در ورزشگاه ماراکانا برای هواداران فوتبال یک تجربه فرهنگی ورزشی منحصربه فرد است.

تاریخچه و اهمیت ورزشگاه ماراکانا

ورزشگاه ماراکانا در سال 1950 برای میزبانی جام دنیای فوتبال افتتاح شد و از آن موقع تا به امروز برگزاری مسابقات ورزشی مهمی از جمله جام دنیای فوتبال و المپیک را پذیرفته است. این ورزشگاه به عنوان یکی از نمادهای ورزشی برزیل شناخته می گردد و در تاریخ فوتبال جایگاه ویژه ای دارد.

فضای ورزشگاه

ورزشگاه ماراکانا از جاذبه های تماشای ریو است که به علت طراحی و معماری منحصربه فرد خود، شهرتی دنیای دارد. این ورزشگاه با پوششی متنوع از طراحی های هنری و نمایی فوق العاده، همانند آرم بزرگ راه آهن ریو، آرم کلوب های فوتبالی مشهور و نقاشی هایی از بازیکنان معروف، فضایی هیجان انگیز و پر از انرژی را برای حاضرین ایجاد می نماید.

تجربه حضور در مسابقات فوتبال

لذت بردن از بازی، هیجان حاضر بودن در یک ورزشگاه پر جمعیت و احساس همبستگی با سایر هواداران، عواملی است که این تجربه را به یک لحظه خاص تبدیل نموده و این ورزشگاه را به یکی از مشهورترین جاذبه های تماشای ریو بین فوتبال دوستان تبدیل می نماید.

پارک تفریحی لاگوا رودریگو دو فریتاس

پارک تفریحی لاگوا رودریگو دو فریتاس (Parque Recreativo Lagoa Rodrigo de Freitas) یکی از پارک های معروف و زیبای شهر ریو دو ژانیرو است. این پارک کنار دریاچه لاگوا رودریگو دو فریتاس واقع شده است و به عنوان یک مقصد محبوب برای تفریح، تفریح و آرامش مردم و جهانگردان شناخته می گردد.

فعالیت ها و امکانات پارک

پارک تفریحی لاگوا رودریگو دو فریتاس یکی از جاذبه های تماشای ریو می باشد که امکانات و فعالیت های متنوعی را برای بازتماشامایندگان فراهم می نماید. از جمله فعالیت ها و امکانات موجود در این پارک می توان به پیاده روی و دوچرخه سواری در امتداد دریاچه، قایق سواری و کایاک روی آب، پیک نیک ، رستوران ها و کافه ها، فروشگاه های محلی و بازارچه ها اشاره نمود. همه این امکانات باعث می شوند تا بازتماشامایندگان به خوبی از زمان خود در پارک لذت ببرند.

بازار سانتو کریستو: خرید سوغات از ریو

بازار سانتو کریستو (Mercado de Santa Teresa) یکی از مقاصد محبوب برای خرید سوغات و صنایع دستی در شهر ریو دو ژانیرو است. این بازار در منطقه سانتو کریستو واقع شده و محصولات محلی شامل هنرهای دستی، جواهرات، لباس های محلی و اقلام دیگر را به بازتماشامایندگان عرضه می نماید.

انواع سوغات موجود

بازار سانتو کریستو یکی از جاذبه های تماشای ریو می باشد و مکانی است که شما می توانید از تنوع بی نظیری از سوغات و صنایع دستی برزیلی بهره برداری کنید. در این بازار، می توانید آثار هنری محلی از جمله نقاشی ها، مجسمه ها و دکوراسیون های دست ساز را پیدا کنید.

بعلاوه، جواهراتی با طرح های بومی و قلبی، لباس های محلی با طرح های رنگارنگ و تنوعی از محصولات دست ساز دیگر نیز در این بازار یافت می گردد.

جشنواره کارناوال ریو: بزرگترین جشن در ریو دو ژانیرو

جشنواره کارناوال (Carnaval) یکی از جاذبه های تماشای ریو می باشد که به عنوان یکی از بزرگترین و مجذوب نماینده ترین جشن های دنیا شناخته می گردد. این جشن هرساله به مدت چند روز پی در پی برگزار می گردد و شهر را در پایکوبی و پایکوبی، موسیقی، رنگارنگی و شادی غرق می نماید.

مراسم و عناصر کارناوال

جشنواره کارناوال با ریشه هایی در فرهنگ بومی برزیل و ترکیبی از عناصر مختلف است. در این جشن، گروه ها و سازمان های مختلف به نام سامبا با لباس های پر رنگ و طراحی های بزرگ و تزیین شده به صورت پاراد طولانی در خیابان ها به پایکوبی و نمایش می پردازند. این سامباها با استفاده از نوازنده ها و درام بندهای پر انرژی، مجذوب نمایندهیتی فوق العاده برای تماشاگران ایجاد می نمایند.

شادی و هیجان کارناوال

جشنواره کارناوال با شادی، هیجان و احساس ملی برزیلی مرتبط است. در این جشن، همه طبقات اجتماعی و گروه های سنی می توانند شرکت نمایند و همبستگی فرهنگی را تجربه نمایند.

محل برگزاری و جذبه های کارناوال

جشنواره کارناوال یکی از جاذبه های تماشای ریو می باشد و در سراسر این شهر برگزار می گردد. اما محل اصلی و مهم برگزاری آن ورزشگاه سامبودرو (Sambódromo) است. ورزشگاه سامبودرو با طراحی منحصربه فرد خود، محلی ویژه برای برگزاری رقابت های سامبا است. این ورزشگاه در حدود 70 هزار نفر ظرفیت دارد و امکان تماشای برنامه های فوق العاده کارناوال را به شما ارائه می دهد.

سخن پایانی

ریو دو ژانیرو با جاذبه های فراوان خود، یک شهر پرجاذبه برای تفریح، تفریح و آشنایی با فرهنگ برزیل است. از آثار هنری و معماری برجسته تا منظره ها طبیعی خیره نماینده و جشنواره های فرهنگی بزرگ، هر کدام از این جاذبه ها تجربه هایی خاص و به یادماندنی را به بازتماشامایندگان ارائه می دهند. با بازدید از جاذبه های تماشای ریو، می توانید از نزدیکی با فرهنگ، تاریخ و زیبایی های برزیل آشنا شوید و لحظاتی لذت بخش را در شهر ریو دو ژانیرو سپری کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور برزیل از کتاب یار مهربان کلیک کنید.

خرید تور برزیلمنبع: ستاره ونک

به "جاذبه های دیدنی ریو در برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی ریو در برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید