ادبیات

نویسنده داستان دینی نباید قضاوت، داوری و جانب داری کند، کتاب های مذهبی سرگرم کننده بسیار کم است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، نقد و آنالیز کتاب چراغ نیایش به قلم محسن هجری با حضور خسرو باباخانی و منوچهر اکبرلو، چهار شنبه (هشتم شهریورماه) در سرای اهل قلم خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار گردید.

8 شهریور 1402

کتاب خود شجاع تو؛ برای تمام بچه هایی که به علت متفاوت بودن طرد شدند

مواقعی پیش می آید که وارد اتاقی می شوید و هیچ کس در آنجا شبیه شما نیست. دلایل زیادی برای احساس متفاوت بودن وجود دارد. شاید به این علت است که طور خاصی به نظر می رسید یا حرف می زنید، یا حتی اینکه از جای خاصی آمده اید. شاید این مسأله به رنگ موی شما ربط داشته...

1 مرداد 1402

کارگاه های فصل تابستان کانون پرورش فکری لرستان شروع شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران در خرم آباد، در نخستین روزهای شروع فصل تابستان، با حضور اعضا، خانواده ها و جمعی از مسئولان شهرستان های استان، کارگاه های فصل تابستان مراکز کانون سراسر استان فعالیت خود را شروع کردند.

6 تیر 1402

فخری خوروش چگونه کارش را شروع کرد؟

فخری خوروش یکی از نخستین بازیگرانی بود که در تالار وحدت یا رودکی سابق روی صحنه رفت چراکه این تالار پیش از آن ویژه اجرا های موسیقی، اپرا و باله تعریف شده بود.

28 خرداد 1402

اتفاق عجیب بعد از قهرمانی ناهید کیانی در مسابقات جهانی ، دختر قهرمان یا مرد فداکار؟

پس از قهرمانی تاریخی بانوی ایرانی در مسابقات جهانی تکواندو، اتفاقی در پخش تلویزیونی رخ داد.

19 خرداد 1402

کتاب سایه های سرگردان در شیراز رونمایی شد، بی مهری بزرگان ادبیات به سنت روایت گری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، چهارشنبه شب در مراسمی که با حضور دوستداران یار مهربان در کتاب شیرازه برگزار گردید، فتاح رنجبر، مؤلف کتاب به میزبانی راد قنبری، منتقد و همراهی ابوتراب خسروی به معرفی این اثر پرداختند.

14 اردیبهشت 1402

لینچان در سن 76 سالگی؛ همچنان خوش تیپ تا قبل از مرگ

سریال تاریخی و افسانه ای جنگجویان کوهستان 41 سال پیش با همکاری مشترک چین و ژاپن ساخته شده و در فرانسه، هلند، اسپانیا، آلمان غربی و کشور خودمان هواداران بسیاری پیدا کرد.

13 فروردین 1402

پیش بینی ترسناک بانک آمریکایی: هوش مصنوعی روی 300 میلیون شغل اثر می گذارد

گلدمن ساکس، شرکت سرمایه گذاری آمریکایی، در یادداشتی تحلیلی از احتمال اثرگذاری هوش مصنوعی بر 300 میلیون شغل خبر داده است.

9 فروردین 1402

رئالیسم، مکتب غالب در شعرنو فارسی است

احمد خیالی خطیبی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ویژگی اصلی مکتب رئالیسم، توصیف انسان به صورت موجود اجتماعی است، عنوان نمود: شاعران واقع گرا صفات نیک و بد را ذاتی نمی دانند بلکه آنها را محصول جامعه می شمارند.

22 اسفند 1401

زیباترین دریاچه های اسکاتلند

اسکاتلند (Scotland) دریاچه هایی بسیار زیبا، تماشایی و خیره کننده دارد که در هر نقطه از این کشور نیز پیدا می شوند. بیش از 31000 دریاچه و آبگیر در مقدار های مختلف در اسکاتلند وجود دارند که پیرامون بعضی از آن ها نیز افسانه های جالب توجهی مطرح شده است. در ادامه همراه...

17 دی 1401

یک پیش بینی ترسناک ، گوگل از بین می رود

زومیت نوشت: ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی به مرحله ای ترسناک از پیشرفت رسیده اند. به عنوان مثال گفته می گردد موتور کوچکی به نام ChatGPT می تواند گوگل و شاید نسل بشر را طی چندسال ازبین ببرد.

16 آذر 1401

چگونه برای ترجمه اسناد و قراردادهای سازمان خود، مترجم استخدام کنیم؟

اگر صاحب یک کسب و کار یا مدیر اجرایی یک شرکت هستید، احتمالا برای ترجمه محتواهای برند خود، ترجمه اسناد و قراردادهای رسمی، برقراری ارتباط با مشتریان بین المللی و … احتیاج به ترجمه تخصصی خواهید داشت. در چنین مواردی باید از کیفیت ترجمه اطمینان یابید تا...

12 آبان 1401

تفال به حافظ امروز دوشنبه 2 آبان ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

2 آبان 1401

نسیم ادبی: مونولوگ بدون حرکت چالش بزرگی است

تهران (پانا) - نسیم ادبی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از بازی در دور نو نمایش خونین زار ابراز رضایت کرد.

26 اردیبهشت 1401

مجموعه شعر چه گذشت؟ منتشر شد

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، مجموعه شعر چه گذشت؟ سروده محمد واحدی به تازگی از سوی نشر ملاقات منتشر شده است.

16 بهمن 1400

مذاکرات اقلیمی سازمال ملل به وقت اضافه کشیده شد ، توافق کوپ 26 چیست؟

به گزارش خبرنگاران، پس از گذشت دو هفته از مذاکرات اقلیمی کوپ26 با دعوت نماینده این کنفرانس از رهبران کشورها برای آخرین کوشش جهت نهایی کردن تعهداتی که ازافزایش خطرناک دمای زمین جلوگیری میکنند؛ از موعد مقرر خود در روز آدینه فراتر رفت. انتظار می رود روز...

1 بهمن 1400

میازاکی به دنیای فیلمسازی بازگشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ددلاین، هایائو میازاکی که به عنوان یکی از برجسته ترین فیلمسازان تاریخ پویانمایی شناخته می شود، در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز از تصمیم خود برای بازگشت از بازنشستگی خبر داد.

30 دی 1400

انتشار رمانی نو از پاتریک مودیانو

به گزارش خبرنگاران به نقل از فیگارو-پاتریک مودیانو، نویسنده فرانسوی و برنده نوبل ادبیات در سال 2014 با انتشار رمانی نو تحت عنوان شوروس -که انتشارات گالیمار در فرانسه منتشر کرده- به دنیای ادبیات بازگشته است.

16 آبان 1400

شهردار کرمان این هفته مشخص تکلیف می گردد

سخنگوی شورای شهرکرمان گفت:اوایل این هفته شهردار کرمان در وزارت کشورتعیین و تکلیف می گردد.

16 آبان 1400

من هیولا به شیوع بیماری واگیردار افزایش تمایل به خشونت و قتل می پردازد

به گزارش خبرنگاران ، داستان بلند من هیولا اثر سعید بهمن به تازگی از سوی نشر سیب سرخ روانه بازار کتاب شده است.

26 مهر 1400
تعداد: (51)