زیباترین دریاچه های اسکاتلند

به گزارش کتاب یار مهربان، اسکاتلند (Scotland) دریاچه هایی بسیار زیبا، تماشایی و خیره کننده دارد که در هر نقطه از این کشور نیز پیدا می شوند. بیش از 31000 دریاچه و آبگیر در مقدار های مختلف در اسکاتلند وجود دارند که پیرامون بعضی از آن ها نیز افسانه های جالب توجهی مطرح شده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی زیباترین دریاچه های اسکاتلند بپردازیم.

زیباترین دریاچه های اسکاتلند

10. دریاچه ترول

Loch Trool

در میان پارک جنگلی گالووی (Galloway Forest Park) می توان دریاچه ترول (Loch Trool) را مشاهده کرد که به عنوان یکی از زیباترین دریاچه های جنوب غربی اسکاتلند شناخته می گردد. بنابر گفته ها، این مکان به هنگام شب تاریک ترین نقطه در تمام این کشور است.

این دریاچه از لحاظ تاریخی نیز حائز اهمیت است و در سال 1307 میلادی، رابرت بروس با انگلیسی ها در سواحل این دریاچه مبارزه نموده است. افراد بسیار زیادی برای پیاده روی به اینجا می آیند و مسیر 9 کیلومتری پیرامون آن را طی می نمایند، مسیری سخت که حدود سه ساعت طول می کشد.

9. دریاچه مورار

Loch Morar

دریاچه مورار (Loch Morar) در ارتفاعات اسکاتلند قرار گرفته و به عنوان عمیق ترین دریاچه آب شیرین در جزایر بریتانیایی شناخته می گردد که عمق آن به بیش از 300 متر می رسد. در انتهای غربی این دریاچه نیز می توان رودخانه ای به همین نام را مشاهده کرد. در سواحل شمالی دریاچه نیز لژ سواردلند (Swordland Lodge) واقع شده است که آموزشگاه آموزش نیروهای ویژه در جنگ جهانی دوم بوده است. در داستان ها از هیولایی به نام موراگ نام برده اند که در این دریاچه سکونت دارد.

8. دریاچه آرکلت

Loch Arklet

دریاچه آرکلت (Loch Arklet) بسیار زیبا و تماشایی است و در بین دریاچه های کاترین و لوموند قرار گرفته است. ماهیگیران بسیار زیادی برای صید ماهی به این دریاچه می آیند، هر چند، صید ماهی قزل آلای قهوه ای در اینجا تنها به وسیله قایق های غیر بنزینی مجاز است چراکه این دریاچه بخشی از منبع آب عمومی به شمار می رود. از جمله حیات وحش اطراف این دریاچه نیز می توان بزهای وحشی و ماهی خوارها را مشاهده کرد.

7. دریاچه تامل

Loch Tummel

دریاچه تامل (Loch Tummel) در بین ماهیگیرانی که در پی صید ماهی قزل آلا هستند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. اما در این میان، بازدیدنمایندگان بسیار زیادی نیز برای لذت بردن از منظره ها بسیار تماشایی و خیره نماینده آن به اینجا سفر می نمایند.

برای تماشای زیبایی های منظره ها روستایی اسکاتلند در پرثشایر نیز می توان به کوئینز ویو (Queens View) رفت که به وسیله ملکه ویکتوریا به معروفیت بسیار زیادی دست پیدا کرد. دریاچه تامل به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی پرثشایر به شمار می رود.

6. دریاچه شیل

Loch Shiel

هواداران مجموعه فیلم های هری پاتر ممکن است دریاچه شیل (Loch Shiel) را بشناسند چراکه از این دریاچه در این مجموعه فیلم به عنوان دریاچه سیاه در نزدیکی هوگارتز استفاده شده و علاوه بر آن نیز این دریاچه در فیلم های کوه نشین (The Highlander) به تصویر کشیده شده است.

این دریاچه بسیار زیبا و ناهموار در یک سمت خود کوه ها و در سمت دیگر باتلاق را دارد و در ساحل آن نیز کلیسایی خراب شده به چشم می خورد. این مکان از لحاظ تاریخی نیز جالب توجه است و مکانی بوده که اسکاتلندی ها توانستند در سال 1140 نورس ها را شکست بدهند.

5. دریاچه لوموند

Loch Lomond

دریاچه لوموند (Loch Lomond) بین ارتفاعات و زمین های پست اسکاتلند قرار گرفته و 39 کیلومتر طول دارد که آن را به طولانی ترین پهنه آبی در بریتانیا تبدیل می نماید. درون این دریاچه نیز جزیره ای به نام اینچمورین (Inchmurrin) واقع شده است که بزرگترین جزیره داخل کشور بریتانیا به شمار می رود. این دریاچه در میان علاقه مندان به ورزش های آبی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و افراد بسیاری برای انجام این ورزش ها به اینجا می آیند.

4. دریاچه کاترین

Loch Katrine

دریاچه کاترین (Loch Katrine) نام خودش را از کلمه ای گالیک به معنای سارق گاو گرفته و در منطقه استیرلینگ قرار گرفته است. زیبایی های این دریاچه سبب شده تا این مکان به مقصد گردشگری بسیار برجسته و محبوبی در این منطقه تبدیل گردد که توجه افراد زیادی را به خودش جلب می نماید.

سر والتر اسکات از این دریاچه برای روایت کردن داستان های رمان های خودش به نام بانوی دریاچه (The Lady of the Lake) الهام گرفته است و هواداران این رمان ها می توانند با بازدید از این دریاچه، آن را به چشم خود ببینند.

3. دریاچه ماری

Loch Maree

دریاچه ماری (Loch Maree) به عنوان یکی از زیباترین دریاچه های اسکاتلند شناخته می گردد که در داخل آن پنج جزیره بزرگ و 60 جزیره کوچک به چشم می خورند. این دریاچه در میان ارتفاعات شمالی اسکاتلند قرار گرفته و هیولای افسانه ای خودش را دارد که به نام موک شلیچ شناخته می گردد.

در داخل یکی از این جزیره ها که به نام جزیره ماری معروفیت دارد، کلیسا، قبرستان و به جای مانده های صومعه ای قرن هفدهمی دیده می گردد. در گذشته باور بر این بوده که غوطه ور شدن در میان آب های این دریاچه بیماری روانی را درمان می نماید.

2. دریاچه او

Loch Awe

دریاچه او (Loch Awe) برای ماهی های قزل آلای خودش معروفیت دارد و به عنوان سومین دریاچه آب شیرین در اسکاتلند و طولانی ترین دریاچه این کشور شناخته می گردد. در میان آب های دریاچه نیز چندین جزیره به چشم می خورند که بر روی بعضی از آن ها بقایای قلعه های باستانی وجود دارد.

از جمله این قلعه ها نیز می توان به قلعه کیلچوم (Kilchum Castle) اشاره نمود که سوژه بسیار خوبی برای عکاسی به شمار می رود و عکس های بسیار زیادی از آن گرفته شده است. در نزدیکی دریاچه نیز دهکده ای به نام لوچاو واقع شده است که بازدید از آن می تواند جالب توجه باشد.

1. دریاچه نس

Loch Ness

دریاچه نس (Loch Ness) که به عنوان لاخ نس نیز شناخته می گردد، بیشتر برای هیولای افسانه ای خودش معروفیت دارد که به نام نسی از آن یاد می نمایند. داستان ها و حتی تصاویری نیز از این موجود به ثبت رسیده که در نهایت بسیاری از آن ها رد شده است.

در هر صورت، دریاچه نس به عنوان دومین دریاچه عمیق اسکاتلند شناخته می گردد و در سواحل زیبا و تماشایی آن نیز می توان ویرانه های قلعه اورکوهارت (Urquhart Castle)، فانوس دریایی لاخند (Lochend) و فورت آگوستوس (Fort Augustus) را مشاهده کرد.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "زیباترین دریاچه های اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین دریاچه های اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید