اخبار اقتصادی

گردشگری با تبلیغات به موقع، جوابگوی جامعه هدف است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم تامین زیرساخت های گردشگری تاکید نمود که با تبلیغات حرفه ای و به موقع جوابگوی جامعه هدف خواهد بود.

5 مهر 1402

تاسیس منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و ترکیه

حجت الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه مالی ایران در خصوص توسعه همکاری ها با منطقه ها آزاد ترکیه گفت: پیش نویس تفاهم نامه با ترکیه درباره منطقه آزاد مشترک امضا شده است. بسیاری از بحث های کارشناسی اجرا شده و به نظر می رسد تا یک یا دو ماه...

27 شهریور 1402

واکنش به بیانیه تروئیکای اروپایی علیه ایران ، قطعا به درخواست های مازاد تن نمی دهیم ، آژانس سیاسی کاری نکند

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: بیانیه تروئیکای اروپایی علیه ایران فنی نیست و با نگاه سیاسی تدوین شده است. آنان به تعهدات خود عمل نمی نمایند و از ما انتظارات یک سویه دارند.

23 شهریور 1402

یک سال مهر با دیجی کالا

آنالیز گزارش عملکرد سال گذشته دیجی کالا نشان از پیشرو بودن این مجموعه در حوزه مسئولیت اجتماعی دارد.

17 شهریور 1402

راه چاره مالیاتی برای بهبود عملکرد بانک ها ، بانک هایی که در پرداخت تسهیلات کم کاری نموده اند، جریمه می شوند؟

آن طور که محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی گفته است: بانک هایی که در پرداخت تسهیلات کم کاری نموده اند مشمول مالیات می شوند که در این رابطه 60 هزار میلیارد تومان از بانک ها مطالبه شده است.

6 شهریور 1402

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5؛ تاشوی همه کاره

نسل نو سری Z Flip به چیپ قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2، اندروید 13 و دوربین اصلی دوگانه 12 مگاپیکسلی هم مجهز شده تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد؛ اما آیا این گوشی می تواند انتخاب مناسبی برای خرید یک گوشی پرچمدار باشد؟

3 شهریور 1402

ممنوعیت پرواز چارتری برای کیش لغو شد؟ ، توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی خبر آغاز مجدد پروازهای چارتری برای کیش را تکذیب کرد.

31 مرداد 1402

قیمت خانه بالای 100 متر در ونک چند؟

برای خرید یک واحد خانه در ونک به حداقل 16.5 و حداکثر 25 میلیارد تومان، بودجه احتیاج دارید تا مالک یک واحد 101 تا 160 متری شوید.

24 مرداد 1402

اظهارنظر جنجالی نماینده مجلس درباره افزایش قیمت بنزین و واکنش چند باره دولت ، آتش اظهارات غیرمسئولانه بر شایعات بی اساس بنزینی!

درحالی که مقام های رسمی دولت بارها صراحتا تاکید نموده اند که دولت تا انتها سال هیچ برنامه ای برای تغییر در قیمت بنزین ندارد، بازار شایعات در این حوزه تمامی ندارد و گاه و بیگاه، اظهارات غیر مسئولانه بعضی افراد، بر شعله شایعات بنزینی می افزاید.

22 مرداد 1402

گرما بر می شود!

رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی با تشریح جزئیات تغییرات دمای کشور طی هفته آینده به مردم توصیه کرد بین ساعت 10 تا 16 از ترددهای غیرضروری خودداری نمایند.

21 مرداد 1402

جزییات ملاقات باقری و ریابکوف در تهران

معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مورد طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله مناسبات دوجانبه، آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و مذاکرات برطرف تحریم گفتگو کردند.

17 مرداد 1402

چرا خشکسالی آلودگی هوا را تشدید می نماید؟

تحقیقات دانشمندان در آمریکا نشان می دهد خشکسالی می تواند هوای کره زمین را آلوده تر کند.

7 مرداد 1402

کشف ادویه کاری 2 هزار ساله در جنوب شرق آسیا

یک سنگ آسیاب باستانی ثابت می نماید که مردم جنوب شرق آسیا، 2000 سال پیش از ادویه کاری استفاده می نموده اند.

1 مرداد 1402

همه چیز درباره مظنه مسکن در اطراف دریاچه چیتگر

خبرنگاران- قیمت آپارتمان در منطقه 22 و اطراف دریاچه چیتگر براساس برآورد پلتفرم های معروف حوزه مسکن نسبت به یک سال قبل 57 درصد افزایش پیدا نموده است. اگر پارسال خرید آپارتمان 100 متری در اطراف دریاچه چیتگر به طور میانگین سه میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه...

29 تیر 1402

لغو پرواز تهران، زابل و بالعکس به علت طوفان شن و بدی آب و هوا

طبق اعلام شرکت هواپیمایی ماهان پرواز تهران زابل و بالعکس صبح امروز به علت شرایط نامساعد و طوفان شن باطل اعلام شد.

28 تیر 1402

خفگی دسته جمعی ماهی ها!

مرگ های جمعی ماهی ها در سراسر دنیا روز به روز در حال تشدید است؛ دانشمندان می گویند که انسان ها مقصر هستند!

25 تیر 1402

در کدام کشورها اسباب کشی رایج نیست؟ ، شیوه های متفاوت برای تغییر محل زندگی در دنیا

بیشتر مردم کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی به خصوص سوئد و دانمارک، اجاره نشین هستند و قراردادهای اجاره آنها بر اساس قانون این کشورها آنقدر طولانی است که تقریبا شانسی برای افراد تازه باقی نمی گذارند. این طولانی بودن زمان اجاره آپارتمان اما یک مزیت هم...

22 تیر 1402

آخرین شرایط جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت ، کارت های اضطراری سوخت جمع می گردد؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اینکه جمع آوری کارت های اضطراری سوخت امکان پذیر نیست گفت: اجرای طرح جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت در فاز مطالعه و فاز توسعه بوده و هنوز اتفاق خاصی در تو هیچکدام از جایگاه ها حادث نشده است.

17 تیر 1402

رقابت جهانی 8 روستای ایران

مهدی بهاروند گفت: با تشکیل کارگروه روستاهای جهانی، از بین کل روستاهای کشور 130 روستا وارد مرحله اولیه انتخاب شدند. سپس این تعداد به 30 روستا و در ارزیابی نهایی به 8 روستا رسیدند تا با تکمیل پرونده به وسیله مدیران استانی و ارسال آن به معاونت گردشگری تا خاتمه...

14 تیر 1402

آینده تعاملات سازمانی در پرتو GPT ها

غوغا و هیجان پیرامون مدل های زبانی بزرگ (LLM، فرآیند درک زبان طبیعی به وسیله هوش مصنوعی به واسطه آموزش گسترده با داده های متنی) و انواع دیگر هوش مصنوعی مولد (GenAI) به این زودی ها رنگ نمی بازد.

13 تیر 1402
تعداد: (508)