هوش مصنوعی

یک سال مهر با دیجی کالا

آنالیز گزارش عملکرد سال گذشته دیجی کالا نشان از پیشرو بودن این مجموعه در حوزه مسئولیت اجتماعی دارد.

17 شهریور 1402

جاذبه های دیدنی ریو در برزیل

ریو دو ژانیرو، مرکز برزیل و یکی از شهرهای پرجاذبه این کشور، دارای جاذبه های فراوانی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. در این مقاله، به آنالیز و توصیف ده مورد از جاذبه های دیدنی ریو دو ژانیرو پرداختیم.

4 مرداد 1402

آینده تعاملات سازمانی در پرتو GPT ها

غوغا و هیجان پیرامون مدل های زبانی بزرگ (LLM، فرآیند درک زبان طبیعی به وسیله هوش مصنوعی به واسطه آموزش گسترده با داده های متنی) و انواع دیگر هوش مصنوعی مولد (GenAI) به این زودی ها رنگ نمی بازد.

13 تیر 1402

رقیب اپلیChatGPT وارد میدان می گردد!

زومیت نوشت: پتنت تازه اپل نشان می دهد این شرکت در پی استفاده از هوش مصنوعی در ابزارهای برنامه نویسی خود، ازجمله Xcode است.

7 تیر 1402

چه کسانی در سیستم سلامت هوشمند بیکار می شوند

به گزارش خبرنگاران، نظام خدمات بهداشت و درمان نقشی محوری در کیفیت و کمیت زندگی بشر دارد . ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در برخی کشورهای دنیا، برای بهبود خدمات خود از فناوری های هوشمند مانند هوش مصنوعی (AI) و تکنیک های یادگیری ماشین استفاده می نمایند...

4 تیر 1402

افزودن مباحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل های آموزشی دانشجویان

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر نیما رضایی در اولین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی 10) گفت: باید بحث کارآفرینی و نوآوری را در سرفصل های آموزشی دانشجویان در نظر بگیریم.

21 اردیبهشت 1402

پیش بینی ترسناک بانک آمریکایی: هوش مصنوعی روی 300 میلیون شغل اثر می گذارد

گلدمن ساکس، شرکت سرمایه گذاری آمریکایی، در یادداشتی تحلیلی از احتمال اثرگذاری هوش مصنوعی بر 300 میلیون شغل خبر داده است.

9 فروردین 1402

سامسونگ جدیدترین یخچال های سری Bespoke را معرفی کرد

طراحی مدرن، صرفه جویی در انرژی، تازگی بی نهایتشرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی از عرضه جهانی یخچال های فریزر بالای سری Bespoke اطلاع داد.

25 اسفند 1401

خواهر کوچک روبات سوفیا به بچه ها کدنویسی می آموزد

روبات سوفیا یکی از مشهورترین روبات های هوشمند دنیا است و اکنون نسخه کوچک تر این روبات که به نام خواهر کوچک روبات سوفیا مشهور شده به بچه ها کد نویسی می آموزد.

1 دی 1401

این آزمایش خون 14 نوع سرطان را قبل از توسعه تشخیص می دهد

دیجیاتو نوشت: انتظار می رود این آزمایش خون برای تشخیص زودهنگام سرطان بتواند با هزینه کمتر از 50 دلار در دسترس مردم قرار بگیرد.

21 آذر 1401

یک پیش بینی ترسناک ، گوگل از بین می رود

زومیت نوشت: ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی به مرحله ای ترسناک از پیشرفت رسیده اند. به عنوان مثال گفته می گردد موتور کوچکی به نام ChatGPT می تواند گوگل و شاید نسل بشر را طی چندسال ازبین ببرد.

16 آذر 1401

چگونه برای ترجمه اسناد و قراردادهای سازمان خود، مترجم استخدام کنیم؟

اگر صاحب یک کسب و کار یا مدیر اجرایی یک شرکت هستید، احتمالا برای ترجمه محتواهای برند خود، ترجمه اسناد و قراردادهای رسمی، برقراری ارتباط با مشتریان بین المللی و … احتیاج به ترجمه تخصصی خواهید داشت. در چنین مواردی باید از کیفیت ترجمه اطمینان یابید تا...

12 آبان 1401

طرح 11 میلیون دلاری برای پیدا کردن 7٬500 بیت کوین گمشده

جیمز هاولز، مرد بریتانیایی که در سال 2013 به اشتباه یک هارد دیسک حاوی تقریبا 7٬500 بیت کوین (BTC) را دور انداخته بود، آغاز به آنالیز همکاری سگ های رباتی و انسان ها برای بازیابی رمزارز های خود از محل دفن زباله های محلی نموده است.

10 مرداد 1401

امکان جستجوی همزمان متن و تصویر در گوگل

یکی از جالب ترین ویژگی های گوگل که اخیرا به این جستجوگر اضافه شده، امکان جستجوی همزمان متن و تصویر است. Multisearch ویژگی نو Google Lens است که اکنون بصورت آزمایشی در نسخه های بتای اندروید و iOS در دسترس است.

13 خرداد 1401

راه اندازی کمپین به آفریقا برگردید برای مبارزه با نژاد پرستی

نژادپرستان سفیدپوست معمولا به سیاه پوستان ساکن آمریکا یا اروپا توهین می نمایند و با عبارت به آفریقا برگردید به آن ها می گویند که کشورهای غربی جایی برای سیاه پوستان ندارد. کمپین به آفریقا برگردید به مبارزه با چنین اقدامات نژادپرستانه برخواسته است.

7 اردیبهشت 1401

افزایش کیفیت جست وجو در فضای مجازی با استفاده از هوش مصنوعی

جست وجوی روزانه رویدادها و اخبار به صورت هوشمند و دقیق یکی از چالش های فعالان رسانه به شمار می رود که یک محصول دانش بنیان پاسخی برای آن است.

19 دی 1400

خودروهای خودران آینده ورای موانع را می بینند

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، فناوری نو به خودروهای خودران قابلیت بینایی قدرتمندی اضافه می کند که مشابه اشعه ایکس است تا آنها بتوانند عابران، دوچرخه سواران و وسایل نقلیه دیگری که در دیدرس نیستند را ردیابی کنند.

10 آذر 1400

شهردار کرمان این هفته مشخص تکلیف می گردد

سخنگوی شورای شهرکرمان گفت:اوایل این هفته شهردار کرمان در وزارت کشورتعیین و تکلیف می گردد.

16 آبان 1400

برندگان جایزه نوبل فیزیک 2021

جایزه نوبل فیزیک سال 2021 به طور مشترک به سه فیزیکدانی که بر روی تغییرات اقلیمی کره زمین کار نموده بودند اهدا شد

28 مهر 1400

ماسکی که با ورزش و سطح آلودگی سازگار می گردد

محققان نوعی دستگاه تنفس پویا ایجاد نموده اند که اندازه منافذ آن در پاسخ به شرایط متغیر مانند ورزش یا سطح آلودگی هوا تغییر می نماید و به کاربر اجازه می دهد در مواقعی که بالاترین سطح تصفیه لازم نیست، راحت تر نفس بکشد.

21 مهر 1400
تعداد: (31)