خواهر کوچک روبات سوفیا به بچه ها کدنویسی می آموزد

به گزارش کتاب یار مهربان، روبات سوفیا یکی از مشهورترین روبات های هوشمند دنیا است و اکنون نسخه کوچک تر این روبات که به نام خواهر کوچک روبات سوفیا مشهور شده به بچه ها کد نویسی می آموزد.

خواهر کوچک روبات سوفیا به بچه ها کدنویسی می آموزد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بسیاری از بچه ها مایلند کدنویسی بیاموزند اما آموختن مفاهیم کدنویسی چندان ساده نیست.اکنون شرکت هانسون روباتیک این رویا را به واقعیت تبدیل نموده است.

اگر ظاهر روبات سوفیای معروف را دیده باشید متوجه می گردد که روبات کوچک سوفیا بی شباهت به نسخه خواهر بزرگ تر خود نیست. این روبات وعده داده که می تواند در کوتاهترین زمان به بچه ها کدنویسی را آموزش دهد.

این روبات کوچک و بانمک با تسلط بر موضوعاتی مثل فناوری، ریاضیات، مهندسی نرم افزار و برنامه نویسی برای تدریس به بچه ها 7 تا 13 ساله طراحی شده است. این روبات 14 اینچی قادر به انجام بسیاری از قابلیت های سوفیای نسخه اصلی است. برای مثال:

-سوفیای کوچک به راحتی پیاده روی می نماید

-مکالمات مختلف را انجام می دهد

-اقدام به ردیابی و شناخت چهره ها می نماید

-می تواند به راحتی آواز بخواند

- داستان ها بخواند

-برخی توانایی های مبتنی بر هوش مصنوعی که در دستیارهای هوشمند خانگی وجود دارد را تقلید می نماید

جالب است بدانید والدین می توانند این روبات را به وسیله برنامه های تلفن همراه برنامه ریزی نمایند و حرکات و رفتارهایش را تغییر دهند. این روبات یک اسباب بازی سرگرم نماینده است و البته یک ابزار آموزشیی قوی محسوب می گردد.

ایده اولیه از ایجاد این روبات این بود که یک اسباب بازی جالب برای بازخورددهی به بچه ها طراحی گردد. این محصول همزمان یک دوست و معلمی روباتیک برای بچه ها است.

دیوید هانسون، بنیانگذار هانسون روبوتیک، در بیانیه ای گفت: منظره ما در هانسون روباتیک این است که روبات ها را به زندگی واقعی مردم وارد کنیم. تیم ما متشکل از طراحان هوش مصنوعی، مهندسان روباتیک، دانشمندان، روانشناسان و هنرمندان است تا بتوانیم یک روبات با شخصیتی مجذوب کننده طراحی کنیم.

منبع: انتخاب

به "خواهر کوچک روبات سوفیا به بچه ها کدنویسی می آموزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهر کوچک روبات سوفیا به بچه ها کدنویسی می آموزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید