افزایش کیفیت جست وجو در فضای مجازی با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش کتاب یار مهربان، جست وجوی روزانه رویدادها و اخبار به صورت هوشمند و دقیق یکی از چالش های فعالان رسانه به شمار می رود که یک محصول دانش بنیان پاسخی برای آن است.

افزایش کیفیت جست وجو در فضای مجازی با استفاده از هوش مصنوعی

محمدعلی قلی نواز مدیرعامل شرکت سیما رسانه شهر که این سامانه هوشمند را فراوری نموده است، با اشاره به بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت جست وجوها و نتایج دقیق گفت: ترندا به عنوان سامانه پایش و تحلیل اخبار در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، احتیاج بخش قابل توجهی از فعالان حوزه دیجیتال به ویژه رسانه های برخط و مجازی را تامین نموده است.

این سامانه هوشمند، با پایش محتوایی بیش از 2000 رسانه مکتوب و آنلاین و پایش تمام مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی پاسخ گوی احتیاج فعالان شبکه های اجتماعی، پژوهشگران، سازمان ها و گروه ها است

افزایش 65 درصدی کیفیت نتایج جست وجو

سامانه ترندا متناسب با احتیاج کاربران، اخبار و محتوای منتشر شده را پالایش و تحلیل نموده و نتابج را بر اساس کلمات کلیدی در حوزه کاری مرتبط با طبقه بندی منابع خبری، جوامع مجازی، تاریخ انتشار و گروه موضوعی به شکل های مختلف متنی و آماری ارائه می دهد.

جست وجوی روزانه اخبار برای روابط عمومی ها، معضلی است که به وسیله ترندا، حل شده است این کار طاقت فرسا به صورت دستی از دقت بالایی نیز برخوردار نیست و بر اساس پژوهش ها، حداقل 35 درصد نتایج جستجو در روش دستی و انسانی از دست می رود. این در حالی است که بعضی از ضعف ها و شرایط می تواند این اندازه را به بیش از 50 درصد نیز رساند.

پایش هوشمند

در سامانه ترندا، اخبار با گروه بندی موضوعی مورد نظر و معیارهای گوناگونی دسته بندی می گردد. امکان معین کلید واژه های مجزا برای هر بسته خبری و معین منابع خبری مانند منابع ملی، محلی، خارجی وجود دارد.

بعلاوه قابلیت دسته بندی منابع بر اساس رسانه های مکتوب یا مجازی و برخط، از دیگر قابلیت های رندا به شمار می رود و و معین گروه های خبری به صورت اتوماتیک از نظر محتوایی مورد پایش قرار می گیرد.

نتایج و اخبار رصد شده به شکل دلخواه کاربران نمایش داده می گردد، به طوری که در زمان دلخواه و در کمتر از 5 دقیقه تحلیل، آمار و نمودار های مربوطه به شکل بولتن با امکان چاپ یا خروجی دیجیتال، جهت گزارش به مدیران ارشد یا هرگونه بهره برداری دیگر، روی میز کاربران آماده خواهد بود.

ایجاد 15 فرصت شغلی

این فعال حوزه دانش بنیان با بیان این که ترندا مشتریان خارجی نیز دارد، شرح داد: با فراوری سامانه رصد و پایش اخبار و اطلاعات، تا به امروز 15 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد شده و به کارگیری آن نیز ده ها موقعیت شغلی دیگر در سایر مراکز به وجود آورده است.

ترندا می تواند برای کلیه فارسی زبانان کاربرد داشته باشد و آنالیز محتوایی فضای مجازی را تسهیل کند. مزیتی که می تواند در تحقیقات و آمایش های نختلف نیز به کار گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "افزایش کیفیت جست وجو در فضای مجازی با استفاده از هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش کیفیت جست وجو در فضای مجازی با استفاده از هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید