رقیب اپلیChatGPT وارد میدان می گردد!

به گزارش کتاب یار مهربان، زومیت نوشت: پتنت تازه اپل نشان می دهد این شرکت در پی استفاده از هوش مصنوعی در ابزارهای برنامه نویسی خود، ازجمله Xcode است.

رقیب اپلیChatGPT وارد میدان می گردد!

ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT و چت بات بینگ در ماه های اخیر محبوبیت بسیار زیادی به دست آورده اند و همین موضوع باعث شد بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک حوزه فناوری کوشش هایی برای ورود به حوزه چت بات ها انجام دهند. اگرچه اپل تا به امروز در این باره سکوت اختیار نموده است، به نظر می رسد انتها میخواهد چت بات هوش مصنوعی خود را راه اندازی کند.

توضیحات پتنتی که اپل اخیراً ثبت نموده است، به روش استفاده از یادگیری ماشینی در برنامه Xcode و فراوری اتوماتیک کد برای توسعه دهندگان اشاره می نماید. این پروژه می تواند به برنامه نویسانی که اپلیکیشن های خود را برای زیست بوم اپل توسعه می دهند، یاری کند تا برنامه های بهتری برای کاربران بسازند.

حق اختراع تازه اپل نشان می دهد این شرکت از یادگیری ماشینی برای تکمیل اتوماتیک خطوط کد، آنالیز کدهای موجود برای برطرف اشکال و... بهره خواهد گرفت؛ قابلیت مجذوب نمایندهی که می تواند به صرفه جویی در زمان و انرژی توسعه دهندگان یاری کند.

علاوه براین، اپل ایده تازه خود را به عنوان راهکاری برای برطرف موانع توسعه دهندگان تازه توصیف می نماید؛ زیرا برنامه نویسان تازه کار احتمالاً با روش تنظیم نرم افزار و سخت افزار مناسب برای استفاده از مدل های یادگیری ماشینی آشنا نیستند.

بعلاوه، پتنت تازه اپل نشان می دهد این شرکت چگونه با روشی مشابه توابع و کلاس ها، مدل های یادگیری ماشینی را به طور یکپارچه در محیط توسعه نرم افزار ارائه خواهد داد. این قابلیت به توسعه دهنده یاری می نماید از همه مزیت های یادگیری ماشینی بهره ببرد و روش عملکرد آن درست مثل استفاده از کلاس های معمولی است؛ بنابراین، به تنظیمات پیچیده نیازی نخواهد داشت.

دیجیتال ترندز می نویسد اپل به جای انتشار چت بات مستقل، ابزار کدنویسی خود را مستقیماً با Xcode ادغام می نماید؛ درست مثل شرکت ادوبی که ابزارهای هوش مصنوعی را مستقیماً در دل فتوشاپ قرار داده است. محتمل است قابلیت هوش مصنوعی تازه اپل مثل ابزار Copilot مایکروسافت، در سطح سیستمی به سایر برنامه های این شرکت نیز راه پیدا کند.

ازآن جاکه کارکردن با ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT آسان است، ایده تازه اپل می تواند برای بسیاری از توسعه دهندگان مجذوب نماینده باشد؛ زیرا می توانند از مزیت های هوش مصنوعی این شرکت مستقیماً در محیط Xcode استفاده نمایند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رقیب اپلیChatGPT وارد میدان می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب اپلیChatGPT وارد میدان می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید