استقلالی ها حاضرند به لیگ یک بروند اما دربی را نبازند ، ایمان دارم یا هر دو جام می گیریم یا قهرمان جام حذفی می شویم!

به گزارش کتاب یار مهربان، مدافع سابق استقلال معتقد است این تیم در خاتمه فصل حداقل یک یا دو جام به دست می آورد.

استقلالی ها حاضرند به لیگ یک بروند اما دربی را نبازند ، ایمان دارم یا هر دو جام می گیریم یا قهرمان جام حذفی می شویم!

اصغر حاجیلو از آن دسته پیشکسوتانی است که تعصبش به پیراهن استقلال هنوز هم که هنوز است مثال زدنی است؛ چیزی که از نظرش الان منسوخ شده و به آن بی توجهی می گردد، اما در مصاحبه با خبرنگار ما می گوید استقلال در این فصل حداقل یک جام می گیرد.

* تیم مورد علاقه طرفداران را می بینیم

از وقتی که ساپینتو آمد هم بچه ها با تاکتیک ایشان عجین شدند و خوب فوتبال بازی کردند و هم چیزی که مردم از قدیم از این تیم می خواستند که یک تیم سراپا حمله بود، تشکیل شد. بعضی اوقات طرفدار از هزار کیلومتر راه می آید تا بازی را ببیند و رویایشان استقلال است و واقعا ساپینتو تیم را به شکلی ساخته که آنها دوست دارند.

* طرفداران می گویند استقلال به لیگ یک برود، اما...

متاسفانه در بازی دربی بازیکنان در شادی بعد از برد طرفدار خوابیده بودند. وحید امیری و یحیی گفتند سخت ترین تمرینمان یک هفته ای بود که با استقلال بازی داشتیم و تمرکز کافی را گذاشته بودند. در گذشته هم بازی را کسی می برد که از لحاظ ذهنی آماده تر بود و احساس می کنم بازیکنان غافل شده بودند که طرفداران حاضر هستند تیم شان به لیگ یک سقوط کند ولی دربی را ببرد. دربی رفت و برگشت حتی از قهرمانی هم مهم تر است.

روزبه تنها ستاره دربی بود

در دربی تنها کسی که خوب بازی کرد، روزبه چشمی بود. به هرحال سرمربی تیم ملی هم متوجه این امر شد و او را دعوت کرد. روزبه مثل یک جوان توانایی بالا دارد و از آن طرف پخته تر شده است. بچه ها وقتی گل خوردیم عجله و دوست داشتند زودتر جبران کنیم، اما تمرکز در برنامه شان نبود و در نهایت هم بازی با همان نتیجه یک صفر تمام شد.

* برای دیده شدن آمدند و رفتند

چهار، پنج مدیرعامل در این مدت در باشگاه استقلال عوض شدند که همه برای دیده شدن آمدند و هیچ کدام دلسوز باشگاه استقلال نبودند. بازیکنی که مبلغش یک میلیارد بوده، ناگهان 6 میلیارد شده و هیچ کس پاسخگو نیست. تمام این مدیران و هیئت مدیره که عوض شدند، آمدند تا مصاحبه نمایند و دیده شوند.

نورافکن را با 70 هزار تومان به استقلال آوردم

به جای اینکه به فکر مارکتینگ و جذب سرمایه باشند و از تولیدات استفاده نمایند، دنبال کارهای دیگر بودند. بازیکنان و کسانی که در آموزشگاه بودند را فروختیم و دوباره با یک پول کلان برگرداندیم؛ مثل امید نورافکن که 14 سالش بود و من از احسان ری با 70 هزار تومان آوردم و بازیکنان دیگری هم مثل محسن کریمی، آرش رضاوند، احمد موسوی و رضا آذری که رفتند و با هزینه دوباره برگشتند.

* شائبه در قرارداد با مربیان خارجی

ما دنبال این بودیم در هیئت مدیره یک آدم فوتبالی بگذاریم که ثابت شد کلا اشتباه است. آقایان مظلومی و مومنی اگر از اقتصاد چیزی ندانند، از فوتبال که می دانند قیمت بازیکنی که یک تومان بوده را چطور 4 تومان نوشته اند! چطور اجازه دادند این اتفاق بیافتد؟ مدیرعامل می گوید من جمع کردم و بعد هزینه کردم. خب مگر قرار بود به آخرتت ببری؟ روی زیر ساخت ها و آموزشگاه کار نکردیم و همواره بدهکار همه بودیم و البته در خصوص قراردادهایی که با مربیان خارجی بستند نیز شائبه وجود دارد.

* نیمکت استقلال است، نه نیمکت پارک

کلی از آقای استراماچونی تعریف کردیم، آخرش چه شد؟ مربی خارجی می آید شال گردن آبی می اندازد، لوگو را بوس می نماید و مدتی که پول نمی گیرد، بلافاصله شکایت می نماید و مصیبتی سر باشگاه می آورد که حل شدنی نیست؛ مثل حذف از آسیا. بدتر از آن، مدیران عاملی هستند که یا می خواهند ذی نفع باشند یا اینکه دیده شوند. وزرا هم مقدار مدیرعامل استقلال و پرسپولیس دیده نمی شوند و همه مدیران عامل این دو تیم را در خیابان ها می شناسد و از روسای جمهور کشورهای دیگر معروف تر هستند و این برای هرکس مجذوب کننده است. از آن طرف مربیان ما بجای اینکه پخته شوند، دوست دارند روی نیمکت بنشینند؛ درحالی که نیمکت پارک و اتوبوس نیست و نیمکت استقلال آدم بزرگ می خواهد. شما مشاهده کردید که خیلی از بازیکنان استقلال در این تیم مربی شدند و آخر هم با گریه رفتند چون تجربه لازم را نداشتند. نیمکت استقلال بسیار داغ است و کسی بدون تجربه نباید بیایید.

* قدر این پیراهن را بدانید

چون هیچکس به خاطر کارهای نموده پاسخگو نبوده مشکل روی مشکل و بدهی روی بدهی آمده است. مسائل مالی را کنار بگذارید چیزی که از همه خطرناک تر است فراموش کردن پیشکسوتان است. البته منظورم خودم نیستم. درست است که از اول تا آخر در این تیم بازی کردم، اما تعصب به پیراهن و این ها منسوخ شده است. خیلی از پیشکسوتان تعصب و دانشش را دارند، اما گوشه خانه هستند. ما یک ضرب المثل داریم که می گوییم اگر بزرگ نیستی دنبال بزرگ ترت بگرد. بازیکنان قدر پیراهنی که می پوشند را بدانند چون وقتی در این تیم هستند، همه در خیابان با آن ها سلام علیک می نمایند و در اینستاگرام کلی دنبال نماینده دارند، وگرنه چرا در تیم های دیگر این اتفاق برایشان نمی افتد؟

استقلال حداقل یک جام می گیرد

مطمئنم که یک دربی دیگر در جام حدفی داریم و ایمان دارم کادر فنی و بازیکنان متوجه شدند خواسته مردم چیست و اگر با تمرکز بالا بروند پیروز می شوند. در خصوص لیگ هم باید بگویم سابقه را ببینید، تیم هایی بودند که تا لحظه آخر جنگیدند. یادتان باشد تراکتور جشن قهرمانی گرفت، اما جام را به سپاهان دادند. از بازیکنان می خواهم تا روز آخر به جنگیدن ادامه بدهند و حداقل اگر دو جام نگیرند، یک جام را می گیرند.

منبع: همشهری آنلاین

به "استقلالی ها حاضرند به لیگ یک بروند اما دربی را نبازند ، ایمان دارم یا هر دو جام می گیریم یا قهرمان جام حذفی می شویم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلالی ها حاضرند به لیگ یک بروند اما دربی را نبازند ، ایمان دارم یا هر دو جام می گیریم یا قهرمان جام حذفی می شویم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید