این شوخی نیست: چند هفته تا حذف احتمالی استقلال از آسیا

به گزارش کتاب یار مهربان، بهناز میرمطهریان ، آیا استقلال می تواند در فاصله چند هفته از عقد قرارداد با استراماچونی، باز هم مبلغ 370 هزار دلار را برای تسویه حساب با پروپئیچ فراهم کند و خود را از خطر حذف احتمالی از آسیا دور کند؟

این شوخی نیست: چند هفته تا حذف احتمالی استقلال از آسیا

چند هفته تا حذف احتاقتصادی استقلال از آسیا

بهناز میرمطهریان ، استقلالی ها در حالی آمدن آندره آ استراماچونی را جشن گرفته اند و سرگرم اخبار خوش آمدن سرمربی ایتالیایی جدید خود هستند که خطر کسر امتیاز و یا حذف آسیایی این تیم هر روز به آبی پوشان نزدیک و نزدیک تر می گردد. از قرارداد 1.6 میلیون یورویی سرمربی ایتالیایی (که البته این رقم شامل پاداش های احتاقتصادی می گردد)، استقلال حداقل 300 هزار دلار به عنوان پیش پرداخت به استراماچونی پرداخته است تا برای عقد قرارداد به ایران بیاید اما به خاطر بدهی 370 هزار دلاری اش به پروپئیچ در آستانه کسر امتیاز، حذف از آسیا یا حتی سقوط به دسته پایین تر قرار گرفته است.

اولتیماتوم و مهلت نهایی 30 روزه پروپئیچ به استقلالی ها، 20 تیرماه به خاتمه می رسد و استقلال هنوز مبلغ مورد احتیاج برای تسویه حساب با این بازیکن را فراهم ننموده است. کامران منزوی، عضو هیأت مدیره باشگاه در آخرین مصاحبه خود از خطر بزرگی که شکایت این بازیکن می تواند برای استقلال به وجود آورد، یاد نموده و گفته بود: تمام کوشش ما بستن پرونده پروپئیچ است تا استقلال از این خطر بزرگ نجات پیدا کند.

استقلال که به تازگی برای آمدن استراماچونی هزینه نموده است اما آیا می تواند در فاصله چند هفته ، باز هم مبلغ 370 هزار دلار را برای تسویه حساب با پروپئیچ فراهم کند و خود را از خطر حذف احتاقتصادی از آسیا دور کند؟

قرارداد و ماجرای عجیب پروپئیچ که می توانست با 30 هزار دلار در زمان مدیریت رضا افتخاری حل گردد، با بی توجهی مدیریت وقت باشگاه به اینجا رسیده که استقلال باید برای بازیکنی که کارآیی چندانی برای این تیم نداشته با احتساب جریمه و دیرکرد 370 هزار دلار بپردازد!

بعد از چند باری که این بازیکن برای پرداخت طلبش به استقلال فرصت داده، بعید است که حاضر گردد این بار فرصت را تمدید کند و از طرفی باشگاه استقلال هم که می دانست محکوم به پرداخت این مبلغ است، روی حکم نهایی صادر شده مبنی بر پرداخت مبلغ 370 هزار دلاری به پروپئیچ، درخواست تجدیدنظری را ارائه نداده است و مسوولان باشگاه استقلال می دانند که در هر صورت باید این مبلغ را به او بپردازند.

مشکل عجیب پروپئیچ و البته شکایت طلبکارانی که مهلت پرداخت مطالبات شان تا شهریورماه مشخص شده است، تنها بخش کوچکی از مسائلی است که پیش روی استقلال قرار گرفته است. 6 طلبکاری که برای دریافت طلب خود ممکن است استقلال را با کسر امتیاز قابل توجهی روبرو نمایند و بعید است که بعد از سال ها وعده های بی حاصل، این طلبکاران باز هم حاضر شوند به مدیران استقلال اعتماد نمایند و به این باشگاه فرصت دوباره ای برای تسویه حساب دهند.

مشکل بزرگ تر برای استقلال از جایی آغاز می گردد که شفر و پسرش هم شکایت خود را به فیفا برسانند و آن وقت براساس شکایت این مربی آلمانی، استقلال محکوم به پرداخت کل مبلغ قرارداد شفر خواهد شد که مبلغی معادل 1.2 میلیون دلار خواهد بود! و این برای باشگاهی با مسائل اقتصادی استقلال چیزی شبیه به فاجعه است. فصل سختی که استقلال باید 40 میلیارد تومان به دو سرمربی قبلی و فعلی خود بپردازد و این جدا از هزینه های معمولی باشگاه در یک فصل فوتبالی است!

نکته جالب اینجاست که استقلال با این حجم از بدهی و مسائل اقتصادی قرار است خصوصی گردد و مطالبات اقتصادی باشگاه تا پیش از طی شدن مراحل خصوصی سازی باید پرداخت گردد و تسویه حساب اقتصادی باشگاه ها اجرا شده باشد. منبع درآمد استقلال برای پرداخت این حجم از بدهی چیست؟ وقتی نه از حق پخش تلویزیونی بهره ای می برد، نه پول بلیت فروشی اش به اندازه ای است که این هزینه ها را پرداخت کند و نه راه های درآمدزایی دیگر کفاف هزینه های باشگاه را می دهد.

با نگاه به این اعداد و ارقام که در لیست مطالبات باشگاه ها نوشته می گردد، یک سوال اساسی بی جواب می ماند، اینکه چه کسی جوابگوی سهل انگاری هایی است که این حجم از بدهی را به یک باشگاه تحمیل می نماید و باشگاهی چون استقلال را با انواع مسائل روبرو می سازد؟

2 - 600

منبع: ایران ورزشی

به "این شوخی نیست: چند هفته تا حذف احتمالی استقلال از آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این شوخی نیست: چند هفته تا حذف احتمالی استقلال از آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید