خطر بزرگ مقابل پرسپولیس ، سه نفر از چهار ملی پوش در آستانه جدایی

به گزارش کتاب یار مهربان، خطر بزرگ پیش روی قهرمان ایران؛چهار منهای سـه

تا همین چند سال قبل پرسپولیس به شرایطی دچار شده بود که بعضا هیچ بازیکنی از این مجموعه به تیم ملی دعوت نمی شد یا نهایتا یکی دو نفر دعوت می شدند که جایی در ترکیب اصلی تیم ملی نداشتند. طی چهار فصل گذشته که برانکو سکان راهنمایی سرخ ها را در دست گرفت و پرسپولیس را به اصل خودش برگرداند بازیکنان این مجموعه دوباره تبدیل به ستاره های درجه یک فوتبال ایران شدند تا جایی که حتی در دوران محرومیت از خرید بازیکن جدید این تیم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و در لیگ برتر هم مدعی ماند تا سر آخر سومین قهرمانی متوالی این رقابت ها را به نام خود نموده و تبدیل به پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر گردد. از بدشانسی پرسپولسی ها دوران طلایی و درخشان این تیم مصادف شد با دشمنی کارلوس کی روش با برانکو تا تعداد ملی پوشان پرسپولیس بعضا از دو یا سه نفر تجاوز نکند. آخرین لیست کی روش برای جام ملت های آسیا بدون در نظر دریافت ترابی فقط دو بازیکن پرسپولیسی داشت و نفراتی مثل علی علیپور در آخرین اردوها خط خوردند ضمن اینکه شایسته هایی مثل شجاع خلیل زاده یا کمال کامیابی نیا اصلا دعوت نشدند.

خطر بزرگ مقابل پرسپولیس ، سه نفر از چهار ملی پوش در آستانه جدایی

با اضافه شدن مهدی ترابی به پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ تعداد ملی پوشان پرسپولیس بیشتر هم شد تا جایی که در نخستین اردوی تیم ملی تحت راهنمایی ویلموتس 4 بازیکن پرسپولیس به اردو دعوت شدند و هر 4 نفرشان در سئول مقابل کره جنوبی به میدان رفتند و اتفاقا جزو خوب های تیم ملی بودند.

با این شرایط به نظر می رسید کم کم ستاره های پرسپولیس دوباره می توانند ستون تیم ملی باشند و مثل هر کشوری که قهرمان لیگش سهم عمده ای از شاکله تیم ملی اش دارد پرسپولیسی ها هم می توانند بیشترین سهم لیست تیم ملی را مال خود نمایند. این مساله با شنیدن خبر احتمال دعوت از شجاع خلیل زاده و کمال کامیابی نیا برای اردوی تیرماه در حال تحقق بود که دوباره بازی عوض شد.

با جدایی برانکو از پرسپولیس حالا وضعیت بعضی بازیکنان این تیم هم روشن نیست کما اینکه شاید اگر برانکو می ماند هم بعضی نفرات به عشق لژیونر شدن دنبال جدایی بودند. در حال حاضر 3 بازیکن از بین 4 ملی پوش پرسپولیس به فکر جدایی از این تیم هستند و پیشنهادهای خوبی هم دارند. در واقع اگر احمد نوراللهی را کنار بگذاریم علی علیپور، علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی سه ستاره ملی پوش پرسپولیس همگی پیشنهادهای خارجی دارند و بعید نیست فصل آینده پیراهن پرسپولیس را به تن ننمایند. البته پرسپولیس می تواند با فروش این بازیکنان که اتفاقا با این باشگاه قرارداد هم دارند به درآمد قابل توجهی برسد اما پر کردن جای این ملی پوشان کار بسیار دشواری است و ممکن است به موازات جدایی برانکو و ایجاد مسائل عدیده در کادر فنی، پرسپولیس دوباره خالی از ستاره ملی پوش و تاثیرگذار گردد.

علیرضا بیرانوند؛جلسه پشت جلسه، پیشنهاد ژاپنی هم رسید

باشگاه پرسپولیس روز دوشنبه جلسه ای با وکیل علیرضا بیرانوند برگزار کرد تا رضایت این گلر ملی پوش را برای تمدید قرارداد جلب کند. بیرانوند تا سال1400 با سرخپوشان قرارداد دارد اما بندی در قرارداد او هست که می تواند با پرداخت مبلغی در حدود 700هزار دلار از پرسپولیس جدا گردد.

دروازه بان اول پرسپولیس و تیم ملی در 3 سال اخیر بارها از تمایل خود برای حضور در اروپا صحبت نموده است اما شرایط سرخپوشان و البته نبود پیشنهادی جدی از اروپا باعث شد تا بیرانوند همچنان در جمع سرخپوشان باقی بماند. شاید تنها پیشنهاد جدی بیرانوند در سال های اخیر پیشنهاد فنرباغچه بود که با مخالفت باشگاه پرسپولیس همراه شد و بیرانوند در نهایت در جمع سرخپوشان ماندنی شد.

نکته اینجاست که بیرانوند در روزهای اخیر با پیشنهادهای مختلفی از اروپا روبه رو شده و به همین دلیل به دنبال این است که سال آینده در اروپا بازی کند. این در حالی است که مدیران باشگاه پرسپولیس با توجه به نبود گلر مطمئن در ایران حاضر به جدایی بیرانوند نیستند و این موضوع را به اطلاع وکیل او هم رسانده اند. با وجود این به نظر می رسد این بار دیگر مخالفت مدیران باشگاه تأثیری در جدایی بیرانوند نداشته باشد.

بیرانوند در سال های اخیر و به خصوص در انتها جام جهانی و جام ملت ها برای رفتن به اروپا اقدام نموده که با مخالفت مدیران وقت همراه بوده است و به همین دلیل دیگر مخالفت مسوولان پرسپولیس تأثیری در این قضیه نخواهد داشت، مضاف بر اینکه در صورت ماندن بیرو قطعا این دروازه بان با دلخوری زیاد کار خود را در پرسپولیس دنبال خواهد نمود و این مساله در کیفیت او تأثیرگذار خواهد بود.

گفته می گردد یک تیم مطرح ژاپنی با ارسال پیشنهاد به باشگاه پرسپولیس درخواست رسمی خود را برای جذب این بازیکن ارائه داده است. همچنین یک تیم بلژیکی و یک تیم از کشور پرتغال هم خواستار عقد قرارداد با بیرانوند شده اند.

در ادامه پیگیری های بیرانوند برای جدایی از پرسپولیس و لژیونر شدن دیروز (سه شنبه) هم جلسه ای بین وکیل این بازیکن و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در استادیوم درفشی فر برگزار گردید تا موضوع جدایی شماره یک ملی پوش جدی تر از همواره به نظر برسد.

علی علیپور؛دنبال جدایی، شاکی در اینستاگرام

می توان با قاطعیت گفت از بین بازیکنان پرسپولیس و ملی پوشان این تیم بیشتر از بقیه دنبال لژیونر شدن است و شاید الان را وقت مناسبی برای این اتفاق می داند.

جدا از آلمریای اسپانیا و آاک آتن، باشگاه زولته وارخن بلژیک به صورت رسمی خواستار جذب علی علیپور مهاجم ملی پوش پرسپولیس شده و طی درخواستی رسمی به این باشگاه اعلام نموده به دنبال جذب مهاجم 24 ساله مازندرانی است. این باشگاه بلژیکی در نامه مکتوبی که به باشگاه پرسپولیس ارسال نموده رقم خود برای جذب علیپور را 700 هزار یورو اعلام نموده که از آنجایی که علیپور با پرسپولیس قرارداد دارد این پول می تواند یاری شایانی به باشگاه پرسپولیس برای حل مسائل اقتصادی کند. از طرف دیگر باشگاه پرسپولیس طی یک نامه رسمی به این درخواست باشگاه بلژیکی واکنش نشان داده و اعلام نموده علیپور را تنها با پرداخت یک میلیون یورو به این تیم بلژیکی ترانسفر می نماید. این اختلاف 300 هزار یورویی باعث شده تا وضعیت علیپور برای حضور در لیگ بلژیک ناتعیین باشد. از طرف دیگر مسوولان باشگاه پرسپولیس که این روزها درگیر وضعیت برانکو ایوانکوویچ هستند فرصت پرداختن به درخواست لژیونر شدن مهاجم خود را ندارند و علیپور که فرصت کمی برای پاسخ به این باشگاه بلژیکی دارد کماکان در وضعیتی ناتعیین واقع شده است چرا که از طرف دیگر همه مسوولان باشگاه پرسپولیس به نوعی درگیر ماجرای برانکو و وضعیت او با پرسپولیس هستند. در عین حال شاید بهتر باشد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تکلیف مهاجم 24 ساله خود را هر چه زودتر تعیین کند چرا که با ترانسفر این بازیکن به لیگ بلژیک این باشگاه می تواند درآمدزایی خوبی هم در این روزهای بی پولی انجام دهد. البته علیپور بلژیک را مقصد مناسبی برای خودش نمی داند اما شاید به خاطر منفعت بیشتر باشگاه راهی لیگ کشور ویلموتس گردد.

در عین حال جالب است که بلاتکلیفی کادر فنی و اتفاقات دو روز اخیر باعث عصبانیت آقای گل لیگ هفدهم شده تا جایی که دیروز (سه شنبه)، علیپور تمام پست های مربوط به پرسپولیس را از صفحه اینستاگرام خود پاک کرد. او در چند استوری هم شکایت هایی از وضعیت پرسپولیس بیان کرد. البته این مهاجم بعد از چند ساعت همه پست هایی که حذف نموده بود را برگرداند.

مهدی ترابی؛بند عجیب، رقم اغوانماینده قطری ها

داستان این ستاره ملی پوش هم پیچیده است. ترابی ابتدای فصل گذشته با پرسپولیس قرارداد بست اما چون باشگاه محروم بود به مدت نیم فصل در تیم خودش سایپا ماند و از زمستان گذشته پیراهن شماره 9 سرخ ها را به تن کرد. با این حال گفته می گردد یک سال قبل باشگاه پرسپولیس برای اینکه ترابی را به حضور در این تیم راضی کند و در رقابت برای جذب او، تراکتورسازی را شکست بدهد حاضر شد بندی در قراردادش بگنجاند که هر وقت پیشنهاد خارجی داشت می تواند جدا گردد.

حالا ترابی ملی پوش پیشنهاد قطری که اتفاقا رقم اغوانماینده ای هم دارد را برای مدیران وقت پرسپولیس رو نموده و آنها در این شرایط مانده اند که با او چه نمایند. بعد از برهم خوردن جلسه روز دوشنبه مدیریت باشگاه با این بازیکن و ابراز نارضایتی ترابی دیروز یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس به بعضی سایت های خبری اعلام نموده ترابی در این تیم ماندنی است اما وضعیتی که برای برانکو پیش آمده داستان ادامه حضور شماره 9 قرمزها را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: ایران ورزشی

به "خطر بزرگ مقابل پرسپولیس ، سه نفر از چهار ملی پوش در آستانه جدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر بزرگ مقابل پرسپولیس ، سه نفر از چهار ملی پوش در آستانه جدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید