منطقه19 اتوبوس برای معتادان تدارک دید ، لباس، غذا، جای خواب در سرمای زیرصفر

به گزارش کتاب یار مهربان، قبل از آمدن فصل سرما برایشان فرقی نمی کرد که شب را روی تکه ای کارتن در خیابان بگذرانند یا پارک، اما در شب های سرد زمستان سال جاری بی خانمانان بیش از پیش نیازمند یاری هستند و نباید از کنارشان بی تفاوت گذشت.

منطقه19 اتوبوس برای معتادان تدارک دید ، لباس، غذا، جای خواب در سرمای زیرصفر

به گزارش کتاب یار مهربان، همزمان با سرد شدن شدید هوا شرایط حمایت و ارائه خدمات به افراد بی خانمان و کارتن خواب در گرمخانه مهر منطقه19 مهیا شده و شهروندان در صورت مشاهده مددجویان می توانند به وسیله تماس با شماره تلفن فوریت های خدمات اجتماعی137 در انتقال مددجویان به مددسراها مشارکت نمایند.

براساس طرح حامی شهر و گشت های فوریت اجتماعی که در منطقه19 به اجرا درآمده، با شروع فصل سرما هر شب 190 بی خانمان در گرمخانه مهر خدمات مددکاری و روان شناسی دریافت می نمایند. این درحالی است که با کاهش شدید دمای هوا طی گشت زنی 22 نفر کارتن خواب شناسایی و به گرمخانه منتقل شده اند.

تورج فرهادی شهردار منطقه19 با بیان اینکه برای مددجویانی که بنا به دلایلی تمایلی به حضور در گرمخانه ندارند اتوبوسی با ظرفیت 20نفر در چهارراه خلازیر ناحیه3 به منظور اسکان آنها در شب های سرد مستقر شده است، می گوید: رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در پذیرش و استقرار مددجویان گرمخانه انجام می گردد؛ آنها در بدو ورود استحمام می نمایند و با دریافت لباس در گرمخانه مستقر می شوند. سه وعده غذا و ویزیت پزشکی از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان پس از پذیرش است. بعلاوه با هدف حمایت و برنامه ریزی گسترده برای بی خانمان ها و معتادان، این افراد پس از بهبود و خروج از چرخه بی خانمانی و آسیب های اجتماعی، با گذراندن آموزش خیاطی و کفاشی در واحد کارآفرینی گرمخانه مشغول به کار می شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "منطقه19 اتوبوس برای معتادان تدارک دید ، لباس، غذا، جای خواب در سرمای زیرصفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه19 اتوبوس برای معتادان تدارک دید ، لباس، غذا، جای خواب در سرمای زیرصفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید