مدیر جشنواره تسالونیکی استعفا کرد

به گزارش کتاب یار مهربان، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، دیمیتری ایپیدس این هفته از مقام خود به عنوان رییس فستیوال بین المللی فیلم تسالونیکی استعفا و جامعه فیلم یونان و صحنه فستیوال بین المللی را شوکه کرد. انتظار می رود جدایی مدیر تحسین شده این فستیوال، نشانگر فصلی جدید در آینده تسالونیکی - که حالا در پنجاه و هفتمین سال خود به سر می برد - و فستیوال فیلم مستند تسالونیکی که توسط ایپیدس در سال 1992 تاسیس شد، باشد.

مدیر جشنواره تسالونیکی استعفا کرد

ایپیدس رسما بعد از به پایان رسیدن فستیوال در ماه مارس از مقام خود کناره گیری می کند. او گفت: رهبری جدید وزارت فرهنگ و همچنین تغییرات اخیر در سیاست های فرهنگی کشور باعث شدند تا من احساس کنم کارم دیگر اینجا ضرورتی ندارد.

با این حال این مرد کارکشته فستیوال های سینمایی افزود قصد دارد در مقام خود به عنوان برنامه ریز ارشد بین المللی فستیوال فیلم بین المللی تورنتو باقی بماند. او این پست را از سال 1988 تا به حال در اختیار داشته است.

ایپیدس از سال 1992 تا به حال و زمانی که به عنوان مدیر بخش افق های نو فستیوال تسالونیکی انتخاب شد، در این جایگاه حضور داشته است. او در سال 2010 برای سرپرستی کل فستیوال انتخاب شد. از دیگر دستاوردهای فستیوالی او می توان به افتتاح فستیوال سینمای نو مونترال با کلود چمبرلین در سال 1971 و مدیریت برنامه های فستیوال بین المللی فیلم ریکیاویک اشاره کرد.

آریستیدیس بالتاس وزیر فرهنگ در یک بیانیه رسانه ای از ایپیدس به خاطر زحماتش در این فستیوال تشکر کرد. او همچنین از هیات مدیره فستیوال به رهبری جرج آروانیتیس درخواست کرد تا تمام قدم های لازم را بردارد تا یک مدیر و مدیر هنری جدید برای فستیوال پیدا شود. ایپیدس هر دوی این مقام ها را بر عهده داشت.

انتظار می رود مدیرهای جدید در پایان ماه مارس و کمی پیش از فستیوال فیلم کن معرفی شوند. فستیوال فیلم تسالونیکی از روز چهارم نوامبر آغاز می شود و تا روز سیزدهم این ماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مدیر جشنواره تسالونیکی استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر جشنواره تسالونیکی استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید