پسر و مرغ ماهی خوار بدون هیچ تبلیغی رکورد افتتاحیه را شکست

به گزارش کتاب یار مهربان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ به نقل از ورایتی، انیمیشن پسر و مرغ ماهی خوار به کارگردانی هایائو میازاکی، به افتتاح چهل و هشتمین دوره جشنواره بین المللی تورنتو رسید، این فیلم 7 سپتامبر اکران می گردد.

پسر و مرغ ماهی خوار بدون هیچ تبلیغی رکورد افتتاحیه را شکست

میازاکی به عنوان نویسنده و کارگردان این فیلم، پس از 10 سال سکوت هنری با این اثر به فیلمسازی بازگشته است.

تا به امروز چندین فیلم از استودیو جیبلی در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمده که لاک پشت قرمز در سال 2016 و شهر اشباح در سال 2002 از جمله آنهاست، اما این نخستین بار است که یک فیلم ژاپنی یا یک انیمیشن به عنوان فیلم افتتاحیه این جشنواره انتخاب می گردد.

هایائو میازاکی موسس استودیو جیبلی است.

کامرون بیلی، مدیرعامل جشنواره گفت: ما افتخار می کنیم که چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم تورنتو را با آثار یکی از بزرگترین هنرمندان سینما افتتاح کنیم. فیلم نو هایائو میازاکی که با نمایش در ژاپن به عنوان یک شاهکار تحسین شده، با داستانی ساده درباره از دست دادن و عشق شروع می گردد و در نهایت به یک اثر فانتزی خیره کننده بدل می گردد. می توانم تضمین کنم این تجربه ای منحصر به فرد و تاثیرگذار برای مخاطبان خواهد بود.

پسر و مرغ ماهی خوار به تازگی در ژاپن اکران شد و در اولین هفته افتتاحیه اش 13.2 میلیون دلار فروش داشته تا عنوان بزرگترین افتتاحیه در تاریخ استودیو جیبلی را از آن خود کند. این کمپانی در اقدامی جسورانه و عجیب فیلم را بدون هیچ تبلیغ، بازاریابی یا توضیح داستان راهی سینما کرد.

این انیمیشن درباره پسری به نام ماهیتو ماکی است که یک برج متروکه را در شهر کشف می نماید و با یک مرغ ماهی خوار خاکستری سخنگو وارد دنیایی خارق العاده می گردد.

با نمایش این فیلم در جشنواره فیلم تورنتو، برای نخستین بار این فیلم در مکانی جز ژاپن به نمایش درمی آید و در نهایت تا اواخر سال 2023 در سینماها اکران خواهد شد.

جشنواره فیلم تورنتو سال جاری از 7 تا 17 سپتامبر برگزار می گردد و فیلم ورزشی محور تایکا وایتیتی با عنوان هدف بعدی پیروزی است، کمدی دارندگان الکساندر پین، هیولا کورئیدا هیروکازو و آناتومی یک سقوط ساخته ژوستین تریه برنده نخل طلای کن سال جاری از جمله فیلم های حاضر در این دوره هستند.

هرچند از این فیلم در طول فراوری با عنوان چطور زندگی می کنی؟ یاد می شد اما اکنون گفته شده پسر و مرغ ماهی خوار عنوان رسمی بین المللی آن است.

گفته شده این فیلم براساس کتاب بچه ها و نوجوانان نوشته جنزابورو یوشینو در سال 1937 با عنوان چطور زندگی می کنی؟ ساخته شده و داستان پسری 15ساله را تصویر می نماید که در سفری برای کشف رشد معنوی، فقر و معنای زندگی با یاری عمویش کوشش می نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "پسر و مرغ ماهی خوار بدون هیچ تبلیغی رکورد افتتاحیه را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسر و مرغ ماهی خوار بدون هیچ تبلیغی رکورد افتتاحیه را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید