فیس بوک و اینستاگرام متجاوزترین اپلیکیشن ها به حریم شخصی

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از آی مور، تجزیه و تحلیل برنامه های قابل نصب بر روی سیستم عامل آی او اس 14 اپل توسط مؤسسه پی کلود ثابت نموده که 52 درصد از کل اپلیکیشن های ارائه شده در اپ استور داده های خصوصی کاربران را جمع آوری نموده و آنها را در اختیار افراد و شرکت های ثالث می گذارند.

فیس بوک و اینستاگرام متجاوزترین اپلیکیشن ها به حریم شخصی

بدترین عملکرد در زمینه سرقت اطلاعات شخصی کاربران آی او اس متعلق به برنامه اینستاگرام است که 79 درصد از داده های شخصی کاربران را جمع آوری نموده و در اختیار دیگران قرار می دهد. فیس بوک هم با سرقت 57 درصد از اطلاعات شخصی کاربران و انتقال بی اجازه آنها به افراد و شرکت های ثالث رتبه دوم را کسب نموده است. رتبه سوم نیز با 50 درصد سرقت اطلاعات خصوصی به طور مشترک به لینکد ین و اوبر ایتس رسیده که از زیرمجموعه های اوبر است.

اینستاگرام اطلاعاتی مانند سوابق جستجو، موقعیت مکانی کاربران، نشانی های تماس، اطلاعات اقتصادی و غیره را جمع آوری می نماید و به طرف ها ثالث ارائه می نماید. هر بار جستجو در یوتیوب باعث می گردد 42 درصد از اطلاعات شخصی کاربران به جای دیگری فرستاده گردد. محتوای ویدئوهای تبلیغاتی برای کاربران یوتیوب بر اساس همین اطلاعات سرقت شده از کاربران شخصی سازی و انتخاب می گردد.

80 درصد از برنامه های آنالیز شده پی کلود از اطلاعات شخصی کاربران برای بازاریابی محصولات تولیدی دیگر خود در محیط همان برنامه استفاده می نمایند. این برنامه ها گاهی اپلیکیشن های پرداخت اقتصادی و گاهی اپلیکیشن های نمایش دهنده تبلیغات شرکت های سازنده برنامه های مذکور هستند.

فیس بوک و اینستاگرام با سو استفاده از 86 درصد از داده های شخصی کاربران برای تبلیغ محصولات وابسته به خود باز هم بدترین رتبه را کسب نموده اند. نکته جالب اینکه حتی برنامه های ظاهراً ایمن که به حریم شخصی کاربران احترام می گذارند نیز چنین اقداماتی را انجام می دهند که از جمله آنها می توان به سیگنال، اسکایپ، زوم، تلگرام و غیره اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فیس بوک و اینستاگرام متجاوزترین اپلیکیشن ها به حریم شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک و اینستاگرام متجاوزترین اپلیکیشن ها به حریم شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید