بنز کلاسیک ایرانیزه شد! ، عکس

به گزارش کتاب یار مهربان، طراح پورشه به سبک ایرانی که چندی پیش در اینستاگرام غوغا نموده بود، این بار تصویر مرسدس بنز را با طراحی ایرانی منتشر کرد.

بنز کلاسیک ایرانیزه شد! ، عکس

به گزارش خبرگزاری کتاب یار مهربان ، طراح ایرانی، مرسدس بنز مدل 300sl را به نقش های ایرانی مزین نموده است.

مرسدس بنز300 SL یک کوپه دو نفره اسپرت، مشهور و زیباست که درهای آن رو به بالا باز می گردد و یکی از شاخص ترین محصولات کلاسیک کمپانی آلمانی دایملر آگ به شمار می رود. این خودرو در سال 1954 به عنوان یک اتومبیل اسپرت لوکس به دست مشتریان رسید و در دوران خودش سریع ترین خودرو دنیا به شمار می رفت.

نخستین بار ماکس هافمن نماینده رسمی محصولات بنز در نیویورک به مسئولان کمپانی اشتوتگارتی پیشنهاد داد تا نسخه شهری از مدل مسابقه ای W194 را به فراوری برسانند. زیرا او معتقد بود این خودرو می تواند در بازارهای ایالات متحده فروش خوبی را تجربه کند. پس از آن بود که مسئولان دایملر بنز دست به کار شدند و درنهایت مرسدس بنز300 SL افسانه ای را به فراوری رساندند.

شرکت دایملر بنز در ابتدا مرسدس بنز 300 SL را با کد شناسایی w198 بر اساس یکی از خودروهای مسابقه ای خود در سال 1952 طراحی و فراوری کرد. این خودرو برای بازار پس از جنگ ایالات متحده ساخته شده بود و در نمایشگاه خودروی نیویورک 1954 به نمایش عایدی.

مرسدس بنز 300 SL به واسطه طراحی فوق العاده زیبای خود، به ویژه درهای بالارونده با الگوبرداری از بال های مرغ دریایی بسیار مورد توجه مشتریان ثروتمند آن دوران نهاده شد.

مرسدس بنز300 SL نخستین اتومبیلی بود که به موتور 4 سوپاپ و نیز سامانه تزریق سوخت مستقیم مجهز شد. مرسدس بنز 300 SL مجهز به درهای بالارونده طی سال های 1955 تا 1957 به فراوری می رسید. بعلاوه نسخه رودستر این خودرو یعنی مدل 190sl نیز در سال 1963 به حضور خود در بازار انتها داد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در کتاب یار مهربان مراجعه کنید.

227323

منبع: خبرآنلاین

به "بنز کلاسیک ایرانیزه شد! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنز کلاسیک ایرانیزه شد! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید