فراکسیون بدر عراق ارائه برنامه دولت الزرفی را تقلای بی فایده دانست

به گزارش کتاب یار مهربان، فراکسیون بدر عراق اقدام مامور تشکیل کابینه عراق در ارائه برنامه خود به مجلس را تلاشی بی فایده برای رسیدن به مسند قدرت خواند و گفت که جریان های ملی باید از طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس به دلیل نقض قانون اساسی حمایت نمایند.

فراکسیون بدر عراق ارائه برنامه دولت الزرفی را تقلای بی فایده دانست

به گزارش گروه بین الملل کتاب یار مهربان، فراکسیون بدر در مجلس عراق اقدام عدنان الزرفی مامور بحث برانگیز تشکیل کابینه جدید عراق در ارائه برنامه خود به مجلس را محکوم کرد.

در بیانیه این فراکسیون آمده است: اقدام الزرفی در ارائه برنامه خود به مجلس تلاشی است که مرده به جهان آمده است.

به گزارش شبکه المیادین فراکسیون بدر گفت: جریان های ملی در عراق باید از طرح سوال از رئیس جمهور که الزرفی را خارج از چارچوب قانونی مامور تشکیل کابینه نموده است، حمایت نمایند.

مأمور تشکیل کابینه عراق روز شنبه برنامه دولت خود را به اعضای مجلس ارائه کرد و قرار است ظرف 48 ساعت آینده اسامی وزرای پیشنهادی خود را نیز به مجلس ارسال کند.

الزرفی در نامه خود به مجلس اولویت ها و برنامه های مالی، سیاسی و سیاست خارجی و همچنین مبارزه با شیوع کرونا را ذکر نموده است.

ائتلاف شیعی الفتح و ائتلاف شیعی دوله القانون که با یکدیگر فراکسیون البناء را تشکیل داده اند و از سوی رئیس مجلس عراق به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس عراق معرفی شده است، بر اساس قانون اساسی اکثریت مجلس عراق که متعلق به شیعیان است باید مامور تشکیل کابینه را برگزینند.

گروه های شیعی عراق تا به امروز بر سر نام نامزد نخست وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو برهم صالح رئیس جمهور عراق 27 اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد.

الزرفی از اعضای فراکسیون النصر به رهبری حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) در مجلس عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه های مجلسی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن طبق قانون 30 روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند که با وجود مخالفت گروه های اصلی شیعی که اکثریت را در مجلس تشکیل می دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می رسد.

خ

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراکسیون بدر عراق ارائه برنامه دولت الزرفی را تقلای بی فایده دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراکسیون بدر عراق ارائه برنامه دولت الزرفی را تقلای بی فایده دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید