ترامپ شرایط اضطرار ملی بیان نمود

به گزارش کتاب یار مهربان، رئیس جمهور آمریکا امروز آدینه به دلیل گسترش ویروس کرونا شرایط اضطرار ملی گفت.

ترامپ شرایط اضطرار ملی بیان نمود

به گزارش گروه سیاسی کتاب یار مهربان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز آدینه به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا شرایط اضطرار ملی گفت.

با اعلام این شرایط، راستا استفاده از 50 میلیارد دلار بودجه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باز خواهد شد.

ترامپ علاوه بر این اختیارات گسترده ای به الکس آذار، وزیر بهداشت آمریکا اعطا کرد و گفت که او اکنون می تواند بعضی از مفاد قانونی را نادیده گرفته و به پزشکان و بیمارستان ها اختیار عمل بیشتری برای مقابله با کرونا بدهد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت بعضی قواعد قانونی را معلق می نماید تا به بیمارستان ها اجازه دهد هر طور می خواهند عمل نمایند.

ترامپ گفت: من رسماً اعلام شرایط فوق العاده می کنم؛ دو عبارتی که بسیار عظیم هستند [را به کار بردم]. تمامی ایالت ها را ملزم می کنم مراکزی برای عملیات های فوق العاده راه اندازی نمایند و این دستور فوراً لازم الاجرا است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: این هم می گذرد، از آن عبور می کنیم و ما به خاطر آن از این هم قوی تر می شویم.

شمار کسانی که به کرونا مبتلا شده اند امروز آدینه از مرز 1800 نفر عبور نموده و 41 نفر بر اثر این بیماری فوت نموده اند.

در روزهای گذشته شهرداران و فرمانداران در آمریکا اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید-19 به کار گرفته اند. این اقدامات بر فشارها روی ترامپ برای اقدام متناسب در این راستا افزوده است.

ترامپ در روزهای شروع بحران شیوع کرونا در آمریکا کوشش کرد آن را کوچک نمایی کند و به همین سبب به شدت مورد انتقاد نهاده شد. پنهان کاری دولت او هم از جمله دیگر عواملی است که انتقادها علیه او را شدت بخشیده است.

پیش از این گزارش شده بود کاخ سفید به مقام های زیر مجموعه وزارت بهداشت آمریکا دستور داده جلساتی که درباره ویروس کرونا برگزار می گردد را محرمانه تلقی نمایند.

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر به نقل از چهار مقام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آن را اقدامی غیرمعمول خوانده که اطلاع رسانی درباره این ویروس را محدود نموده و در اقدام دولت برای جلوگیری از شیوع آن اخلال ایجاد نموده است.

منابع مورد استناد رویترز می گویند از اواسط ماه ژانویه ده ها جلسه محرمانه درباره موضوعاتی از جمله میزان آلودگی به ویروس کرونا، مسائل مربوط به قرنطینه و اعمال محدودیت های مسافرتی تحت تدابیر امنیتی در یکی از ساختمان های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا برگزار شده است.

کارکنان فاقد مجوزهای امنیتی از جمله کارشناسان زیر مجموعه دولت فدرال از حضور در این جلسات که مقام های نهادهای مختلف آمریکا در آن شرکت داشته اند منع شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ترامپ شرایط اضطرار ملی بیان نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ شرایط اضطرار ملی بیان نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید