جوجه ریزی شهریور به 98 میلیون قطعه رسید

به گزارش کتاب یار مهربان، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه گفت: با توجه به جوجه ریزی مناسب در شهریور، نگرانی بابت تامین مرغ نداریم .

جوجه ریزی شهریور به 98 میلیون قطعه رسید

آقای محمدرضا صدیق پور گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یک روزه براساس سن و نژاد 6 تا 12 هزار تومان است.

به گفته او، هم اکنون هر کیلو مرغ با نرخ 42 تا 43 هزار تومان در بازار عرضه می گردد که همین امر موجب شده تا جوجه به نرخ مصوب برسد، درحالیکه طی ماه های اخیر به سبب عرضه مرغ 5 تا 10 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب، مرغداران تمایلی به جوجه ریزی ندارند.

صدیق پور می گوید: بنابر آمار در شهریور 97 تا 98 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت، برآورد می گردد که مهر اندازه جوجه ریزی به حداقل 107 تا 108 میلیون قطعه برسد، لذا نگرانی در مورد تامین مرغ نداریم.

دبیر انجمن فراوریکنندگان جوجه یک روزه گفت: با توجه به آزادسازی نرخ و افزایش قیمت مرغ، صادرات جوجه باید فعال گردد، درغیر این صورت ازدیاد عرضه موجبات زیان مرغداران را فراهم می نماید.

طبق وعده معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی قرار بود که قیمت مرغ و تخم مرغ تا خاتمه شهریور اصلاح گردد تا فراوریکنندگان با اطمینان خاطر به فراوری ادامه دهند. براین اساس در بررسی مرغ قیمت 15 تا 16 هزار تومانی هر قطعه جوجه یک روزه باید لحاظ گردد تا موجبات اختلاف بعدی بوجود نیاید .

کتاب یار مهربان مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جوجه ریزی شهریور به 98 میلیون قطعه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوجه ریزی شهریور به 98 میلیون قطعه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید