سیاست ما رونق بخشی به موزه های استانی است

به گزارش کتاب یار مهربان، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، سیاست ما رونق بخشی به موزه های استانی است.

سیاست ما رونق بخشی به موزه های استانی است

سید عزت الله ضرغامی در حاشیه آیین امضا تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سال جاری اعتبارات عمرانی وزارت میراث فرهنگی در بودجه سالانه 77 درصد افزایش پیدا نموده و بخش زیادی از آن مربوط به میراث فرهنگی در دو بخش بازسازی آثار و بناها و موزه ها است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: در طول سالهای گذشته بخش زیادی از اشیای نفیس و قیمتی و تاریخی به علت کمبود محل برای نمایش در مخازن نگهداری میشده است. یک فرهنگی به نام مخزن در فرهنگ ما وجود دارد که صدها هزار شی ارزشمند در این مخازن نگهداری می گردد.

ضرغامی اعلام نمود: با توجه به بازدیدهای اخیر از موزه ها، روشهایی مانند اجرای نمایشگاه های استانی را برنامه ریزی نموده ایم، موزه های استانی باید از بودجه های استانی استفاده نمایند نهادهای استانی و نهاد عمومی در حال همکاری با ما هستند تا بتوانیم با تقویت موزه ها و مجموعه داران بخش خصوصی زمینه بهتری برای ارائه و نمایش آثار گران قیمت داشته باشیم.

موزه حلقه وصل گذشتگان و آیندگان است

ضرغامی گفت: از مجموعه 760 موزه کل کشور حدودا 260 مجموعه به صورت رسمی تحت مدیریت وزارت میراث فرهنگی است و بقیه به نهادهای عمومی کشور یا بخش خصوصی تعلق دارند؛ رویکرد ما این است که موزه ها محل درک و فهم و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است برخلاف نگاه رایج که آنچه در موزه است از خاطره های خواهد رفت، موزه محل تحول مبدا حرکت ها و آکاهی بخشی و حلقه وصل گذشتگان و آیندگان هستند.

وزیر میراث فرهنگی توضیح داد: سیاست ما بویژه در سطح استانها این است که تا جایی که امکان دارد موزه های استانی را رونق دهیم، مردم حق دارند از گنجینه های خود آگاه شوند و این گنجینه ها در معرض نمایش عمومی قرار بگیرد، امیدوارم با برنامه ریزی که انجام شده و امکانات سازمان اوقاف و امور خیریه و اماکنی که در اختیار این سازمان است بتوانیم در این زمینه کارهای بزرگی انجام گردد.

منبع: همگردی

به "سیاست ما رونق بخشی به موزه های استانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست ما رونق بخشی به موزه های استانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید