گشت و گذار در شهر قدیمی پوکت

به گزارش کتاب یار مهربان، پوکت یکی از گران ترین و قدیمی ترین شهرهای تایلند است که ساکنان آن چینی، تایلندی، مالزیایی، هندی و نپالی هستند. در شهر قدیمی پوکت جنگل های بارانی، سواحل آفتابی زیبا و دیدنی های زیادی وجود دارد. یکی از جاذبه های دیدنی این شهر بازدید از این شهر با انواع موزه ها، مقبره ها، معابد و بناهایی با معماری باشکوه است. در این منطقه معبد بودا و معابد چینی اهمیت زیادی دارند. هم­چنین شما می توانید از انواع فروشگاه های صنایع دستی، نقاشی و غیره که در شهر پوکت واقع شده اند، سوغاتی خریداری نمایید.

گشت و گذار در شهر قدیمی پوکت

مکان های جذاب در شهر قدیمی پوکت

شهر قدیمی و جذاب پوکت دارای 5 خیابان اصلی، چندین خیابان فرعی و کوچه هایی دیدنی با خانه های رنگارنگ و شاد است. در ادامه به خیابان گردی در این شهر می پردازیم.

1) خیابان فانگ نگا

یکی از خیابان های جالب شهر قدیمی پوکت فانگ نگا است. این خیابان پر از مغازه های شلوغ و جذاب است و در آن هتلی واقع شده است که فیلم the beach در آن فیلم برداری شده است. علاوه بر این در این خیابان مغازه کتاب های دست دوم فروشی، رستوران هایی دارای غذاهای خانگی چینی، مغازه های خیاطی، شیرینی فروشی، گالری های هنری و … وجود دارد. نکته­ی جالب دیگری که در این خیابان مشهور شهر قدیمی پوکت وجود دارد، وجود ایستگاه پلیس در کنار بانک است. دلیل این امر آن است که در گذشته کارگران چینی معدن که از شرایط حقوقی و زندگی خود ناراضی بودند تهدید به سرقت این بانک کردند. به همین علت صاحبان معدن ایستگاه پلیسی در کنار بانک برای ضمانت ایمنی پول هایشان تأسیس نمودند.

2) خیابان تالانگ

یکی دیگر از خیابان های شهر پوکت، تالانگ است. تالانگ خیابانی قدیمی دارای مغازه های گوناگون است که تماشای آن ها برای هرکسی جالب خواهد بود. نکته حائز اهمیت این خیابان معروف شهر قدیمی و جذاب پوکت، وجود پیاده روهای مسقف است. دلیل این امر نگهداری ساکنان از آفتاب سوزان و باران­های شدید این منطقه است. علاوه بر این پیاده روهای این خیابان پر از دست فروش است. شما می توانید به راحتی در این خیابان قدم بزنید و از تماشای شلوغی و آب و رنگ این خیابان لذت ببرید. انواع مغازه های عطاری، فروشگاه ­های تقلبی کفش آدیداس، فروشگاه های مخصوص خرید لباس عروس و وسایل عروسی، خیاطی، نودل فروشی و … در این خیابان وجود دارد.

3) خیابان پانگ نگوا

این خیابان یکی دیگر از خیابان های شهر قدیمی زیبای پوکت است که در آن می توانید از کتاب­فروشی­ های خاصش که نایاب ترین کتاب های دنیا در آن یافت می­گردد، کتاب­های مورد علاقه خود را خریداری کنید. علاوه بر این مقبره­ای متعلق به سال 1889 در این خیابان واقع شده است که زیبایی آن از محبوبیتی ویژه در میان گردشگران برخوردار است و شهرت دوچندانی به این خیابان در شهر قدیمی پوکت بخشیده است. شما می توانید به رستوران های چینی و تایلندی این خیابان رفته و از طعم غذاهای لذیذ، پر ادویه و تند تایلندی لذت ببرید.

4) خیابان چالنک

یکی دیگر از خیابان های شهر قدیمی و جذاب پوکت خیابان چالنگ است. شما در این خیابان می توانید ساختمان های جذاب و رنگارنگ، خانه های قدیمی و باستانی و معماری باشکوه تایلندی و چینی را در کنار هم مشاهده کنید. یکی از مغازه های جالب این خیابان، فروشگاهی است که تنها لباس هایی به رنگ سفید می فروشد. درمانگاه چینی ها، فروشگاه لباس عروس و ملزومات عروسی، کرایه دوچرخه، فروشگاه لوازم جانبی موتور و دوچرخه، فروشگاه داروهای گیاهی و عطاری و صرافی نیز در این خیابان موجود است.

5) خیابان دیبوک

این خیابان یکی از قدیمی ترین خیابان های این شهر است که اخیراً بازسازی شده و پس از بازسازی، نمای ظاهری مدرن به خود گرفته و همین امر موجب شده نسبت به سایر خیابان های این شهر محبوبیت بیشتری پیدا کند. این خیابان در روزهای آخر هفته شلوغ و پرازدحام است و علت آن وجود مغازه­ ها و فروشگاه ­های گوناگون با قیمت­های مناسب و باورنکردنی است. نودل فروشی و رستوران هایی فوق العاده در سرتاسر این خیابان پراکنده ­اند که پیشنهاد می کنیم حتماً غذاهای آن را امتحان کنید.

6) خیابان کرابی

خیابان کرابی یکی از خیابان های جالب شهر قدیمی پوکت است. در این خیابان موزه ای واقع شده که در گذشته مدرسه زبان چینی بوده است. ساختمان هایی با معماری فوق العاده جذاب و سنتی، موجب زیبایی دوچندان خیابان کرابی، سنتی ترین منطقه پوکت شده است. شما می­توانید در این خیابان مهمان خانه هایی با سبک قدیمی و چینی مشاهده کنید. بعد از سونامی سال 2004 ، مجسمه الهه دریا به این مکان انتقال پیدا کرد و مردم از سراسر دنیا برای بازدید از این مجسمه­ زیبا و باشکوه به خیابان کرابی در شهر قدیمی و جذاب پوکت می آیند. این خیابان در روزهای مختلفی از سال محل برگزاری جشنواره های متنوع گیاه خواران و پذیرای گیاه­خواران سراسر دنیا است. مدرسه ­های زیادی در این خیابان واقع شده و فروشگاه ­های شیرینی فروشی آن در سراسر روزهای سال پررونق هستند.

7) کوچه رومانی

این کوچه نیز یکی از کوچه های مشهور شهر قدیمی پوکت است که در آن انواع فروشگاه ها از فروشگاه نان گرفته تا تعمیر دوچرخه و پارچه فروشی واقع شده است. کوچه­ رومانی امروزه مملو از خانه ها و کافه های رنگی است اما در گذشته جزو محله های بدنام تایلند بوده است.

8) بازار خیابانی

این بازار قدیمی که در پوکت شهرت زیادی دارد، فروشندگان و خریداران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب نموده و روزبه روز گسترده تر می گردد. اگر پس از مطالعه­ این مطلب به بازدید از شهر قدیمی پوکت علاقه­ مند شده ­اید، ضروری است بدانید برای رفتن به شهر قدیمی و جذاب پوکت می­توانید به سادگی از اتوبوس­های سطح شهر استفاده نمایید. شما می­توانید با پرداخت ده بات (واحد پول تایلند) از ایستگاه اول سوار این اتوبوس­ها شوید و به همه نقاط این شهر دسترسی پیدا کنید.

0

منبع: دلتابان

به "گشت و گذار در شهر قدیمی پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در شهر قدیمی پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید