تحلیلگران: ایکس باکس گیم پس به افزایش فروش بازی های خوب یاری می نماید

به گزارش کتاب یار مهربان، از زمان راه اندازی ایکس باکس گیم پس، یک سؤال دائمی به جای مانده است؛ آیا این سرویس به فروش بازی ها یاری می نماید یا به آن آسیب می زند؟ گروه NPD در جدیدترین تحقیقات خود سعی نموده تا حدی به این پرسش پاسخ دهد.

تحلیلگران: ایکس باکس گیم پس به افزایش فروش بازی های خوب یاری می نماید

بر اساس گفته های مت پیسکاتلا از گروه NPD، به نظر می رسد که پاسخ این پرسش بیش از همه به خود بازی بستگی داشته باشد. قرار دادن عنوانی در گیم پس می تواند هیجان مصرف کننده و فروش آن عنوان را تقویت کند، اما به شرطی که از آن بازی به خوبی استقبال شده باشد. اگر بحث پیرامون بازی بسیار داغ نیست یا شاید فقط در هفته اول عرضه نتوانسته باشد در جنبه های مختلف موفقیت آمیز عمل کند، گیم پس می تواند احساسات منفی مخاطبان را تقویت نموده و به فروش آن آسیب برساند. در واقع، در شرایط مختلف هر دو امکان وجود دارد.

مت پیسکاتلا در حساب توییتر خود نوشت: داده ها هنوز نشان می دهد که خدمات اشتراکی مانند ایکس باکس گیم پس به رشد کل بازار یاری می نماید. به نظر می رسد که واکنش مصرف کنندگان به بازی های این سرویس ها تقویت شده است که این می تواند به افزایش خرید سنتی بازی های موجود در این سرویس ها در تمام پلتفرم هایی که در آن ها ظاهر می شوند، یاری کند.

او در ادامه اضافه می نماید: نقطه ضعف احتمالی این است که اگر یک بازی عملکرد ضعیفی داشته باشد و از آن استقبال نگردد، به نظر می رسد که در این شرایط هم احساسات مخاطبان تقویت خواهد شد که این می تواند فروش این دسته از بازی ها را کاهش دهد. با این حال، به طور کلی، به نظر می رسد که این خدمات کاملا مثبت هستند و می توانند بخش ارزشمندی از یک استراتژی موفقیت آمیز به سمت بازار باشند.

پیسکاتلا در سرانجام صحبت های خود را اینگونه پایان می دهد: خرید بازی به شیوه سنتی قرار نیست از بین برود و به عنوان یک مخاطب هیچگونه اشکالی ندارد که شما علاقه ای به تهیه اشتراک این سرویس ها نداشته باشید. شما می توانید هر کاری را بخواهید انجام دهید.

بنابراین بله، سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس می تواند ابزار قدرتمندی باشد اما به شرطی که به درستی از آن استفاده گردد. فورتزا هورایزن 5 با وجود اینکه در روز انتشار در گیم پس در دسترس نهاده شد، به تازگی رکورد فروش اولین ماه عرضه را برای این فرنچایز به نام خود ثبت نموده است. این در حالی است که بعضی دیگر از بازی های گیم پس مثل بازی Outriders که به وسیله شرکت اسکوئر انیکس منتشر شده، نتوانسته عملکرد خوبی را از خود ثبت کند. این نشان می دهد که در این زمینه کیفیت بازی و میزان ای که آن اثر می تواند علاقه در دل مخاطبان ایجاد کند، در این امر تأثیرگذار است.

منبع: Wccftech

منبع: دیجیکالا مگ

به "تحلیلگران: ایکس باکس گیم پس به افزایش فروش بازی های خوب یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلگران: ایکس باکس گیم پس به افزایش فروش بازی های خوب یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید