بازگشت به کودکی در بزرگترین اسباب بازی فروشی ها

به گزارش کتاب یار مهربان، آشنایی با دو اسباب بازی فروشی بزرگ دنیا

اینکه بچه ها دیوانه فروشگاه های اسباب بازی هستند و از رفتن به این فروشگاه ها در روزهای تعطیل لذت می برند، چیز عجیب و غریبی نیست. امّا، سوال این است که آیا این موضوع در خصوص بزرگسالان نیز صدق می نماید و آنها هم از رفتن به فروشگاه های اسباب بازی لذت می برند.

بازگشت به کودکی در بزرگترین اسباب بازی فروشی ها

اسباب بازی فروشی هاملیس Hamleys)) لندن، انگلستان

فروشگاه هاملیس در سال 1760 تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین و در عین حال دوست داشتنی ترین فروشگاه های اسباب بازی در دنیا به شمار می رود. این اسباب بازی فروشی گل سرسبد فروشگاه های لندن به شمار می رود و در خیابان نایب السلطنه واقع شده است. هاملیس هفت طبقه دارد و در آن بیش از 50 هزار اسباب بازی برای فروش عرضه شده است.

اسباب بازی فروشی هاملیس یکی از پر بازدیدترین جاذبه های شهر لندن است که سالانه بیش از 5 میلیون نفر از آن تماشا می نمایند. هر یک از طبقات این فروشگاه به فروش یک دسته از اسباب بازی ها اختصاص یافته است. مثلاً، در طبقه همکف آن عروسک هایی که جنس نرم دارند مانند انواع خرس، زرافه و فیل عرضه می شوند.

هاملیس فقط یک اسباب بازی فروشی ساده نیست، بلکه همه ساله در آن رویدادهای جالبی برگزار می گردد. مثلاً، حضور پدر کریسمس و پری های مرتبط با آن در این فروشگاه و گرفتن جشن تولدهای باور نکردنی برای بچه ها از جمله این رویدادها است.

حتی اسنوپی و چارلی براون، شخصیت های کارتن معروف نیز در این اسباب بازی فروشی یافت می شوند. به طور کلی، افراد هیچ مسئله ای برای پیدا کردن اسباب بازی های مناسب ندارند. بعلاوه، آنچه در این فروشگاه می بینید بسیار فراتر از چیزی است که انتظار داشته اید.

لگو استور (The Lego Store)، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

لگو یکی از اسباب بازی های سرگرم نماینده برای بچه ها در سراسر دنیا است که از سال 1932 که نام تجاری آن توسعه یافت، همراه بچه ها بوده است. تعداد قابل توجهی از فروشگاه های لگو در سراسر دنیا وجود دارد و به سختی می توان گفت که کدام یک از آنها بهتر هستند، امّا، قطعاً بازدید از لگو استور در نیویورک یک برگ برنده برای بازدیدنمایندگان است. این فروشگاه دو طبقه دارد و در مرکز راکفلر واقع شده است. اسباب بازی فروشی مورد بحث در فضایی به مساحت 3 هزار فوت مربع از آجر های پلاستیکی نمادین و تمام لوازم جانبی دیگر آنها استفاده نموده است.

دیوار Pick-A-Brick))، بدون شک یکی از چشم گیرترین ویژگی های در فروشگاه مورد بحث است. این دیوار، ساختاری است که با 116 حباب پر شده با قطعات لگو مجزا اعم از آجر های نادر رنگی، لگوهایی به شکل گل، چرخ، نرده و… پوشیده شده است

در مکانی به نام مسترز بیلدر بار The Masters Builder Bar)) بازدید نمایندگان کیت لگو خود را طراحی و حتی چیزهایی که از بازی های ویدیویی لگو الهام گرفته اند را بازی نمایند. در صورتی که آنچه در این فروشگاه می بینید برای تان کافی نیست، می توانید به 50 فروشگاه لگو فروشی که در نیویورک وجود دارد، سر بزنید. واقعاً نمی دانیم که بچه ها بیشتر از این فروشگاه لذت می برند یا بزرگ سالان. چرا که ساختن ابزار و بناهای متفاوت از لگو یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که هر فردی در هر رده سنی می تواند آن را دنبال نموده و از تمام کردن کارش با این لگوها شگفت زده گردد.

منبع: الی گشت

به "بازگشت به کودکی در بزرگترین اسباب بازی فروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت به کودکی در بزرگترین اسباب بازی فروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید