تاریخچه بازی های ساحلی آسیا

به گزارش کتاب یار مهربان، رقابت های ساحلی آسیا از سال 2008 شروع شده و هر دو سال یک بار برگزار می گردد.

تاریخچه بازی های ساحلی آسیا

شهر بالی اندونزی نخستین میزبان این بازی ها در سال 2008 بود. اندونزی در این رقابت ها توانست با کسب 23 مدال طلا، 8 نقره و 20 برنز در صندلی اول قرار بگیرد و تایلند و چین در صندلی دوم و سوم ایستادند.

دومین دوره بازی های ساحلی آسیا به میزبانی مسقط عمان در سال 2010 برگزار گردید. در این دوره 52 مدال توزیع شد و کشور تایلند با 36 مدال در صندلی نخست این رقابت ها نهاده شد و پس از آن چین و عمان در رده دوم و سوم جدول جای گرفتند.

سومین دوره این رقابت ها در سال 2012 به میزبانی هائیانگ چین انجام شد. چینی ها با 14 مدال طلا، قهرمانی این دوره را به خود اختصاص دادند و کشورهای تایلند و کره جنوبی به ترتیب در رده دوم و سوم نهاده شدند.

چهارمین دوره این رقابت ها به میزبانی پوکت تایلند از روز آدینه (23 آبان) شروع شد. این دوره از نظر کمی شلوغ ترین دوره این مسابقات است. در این دوره بیش از 3272 ورزشکار به همراه مسئولین حضور دارند.

سال جاری برگزاری مسابقات در رشته های ورزشی کشتی ساحلی، کبدی، بولینگ، سپک تاکرای ساحلی، جت اسکی، کوراش، جوجیتسو، واترپلوی ساحلی، بادی بیلدینگ، بسکتبال سه نفره، شنای ماراتن، هندبال ساحلی، قایقرانی، والیبال ساحلی، سامبو، وودبال ساحلی، اسکواش، موج سواری، تری اتلون، پنت اتلون مدرن ساحلی، اسکی روی آب، پاراگلایدر، فوتبال ساحلی، سنگ نوردی و سپک تاکرا در شش مجموعه ورزشی ساحلی برنامه ریزی شده است.

کشورهای اول تا سوم بازی های آسیایی ساحلی سال 2008 (بالی- اندونزی)

1.اندونزی

2.تایلند

3.چین

کشورهای اول تا سوم بازی های آسیایی ساحلی سال 2010 (مسقط- عمان)

1.تایلند

2.چین

3.عمان

کشورهای اول تا سوم بازی های آسیایی ساحلی سال 2012 (هائیانگ- چین)

1.چین

2.تایلند

3.کره جنوبی

منبع: سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپولو

منبع: همشهری آنلاین

به "تاریخچه بازی های ساحلی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه بازی های ساحلی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید