سفر به مالزی : سفری به قلب آسیای واقعی

به گزارش کتاب یار مهربان، مالزی بهشتی گرمسیری است که در قلب جنوب شرقی آسیا، در جنوب تایلند و در شبه جزیره مالایی واقع شده است. بیشتر معروفیت مالزی به خاطر ساحل ها، جنگل های بارانیِ گرمسیری، منظره ها طبیعی فوق العاده است و زیبایی بی نظیر طبیعتش است؛ اما کشور مالزی به لحاظ فرهنگی هم بسیار غنی است و حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این کشور تنوع جالبی از ملیت ها و نژادهای گوناگون آسیایی وجود دارد؛ هندی ها، چینی ها، تایلندی ها، اندونزیایی ها و مالایی ها هر یک آداب و رسوم و سبک زندگی خود را به مالزی آورده اند و سفر به مالزی مانند سفر به قلب آسیا اما در مقیاسی کوچک تر است. در این مطلب مجله خبرنگاران درباره سفر به مالزی خواهیم گفت. اگر کشور مالزی جزو مقصدهای موردنظرتان برای سفر است، با ما همراه باشید.

سفر به مالزی : سفری به قلب آسیای واقعی

برترین زمان برای سفر به مالزی

مالزی آب و هوای استوایی دارد و تقریبا در تمام سال مرطوب و بارانی است، اما بسته به فصول مختلف شدت باران فرق دارد. کم باران ترین ماه های سال از ماه مه تا جولای است. اما در مجموع، حتی در فصل باران های موسمی هم سفر به مالزی می تواند لذت بخش باشد و امکان تجربه متفاوتی را برایتان فراهم کند. بیش تر گردشگران مالزی به کوالالامپور مرکز این کشور، سفر می نمایند. پرباران ترین ماه های کوالالامپور از ماه مه آغاز می گردد و تا سپتامبر ادامه دارد و به طور کلی می توان گفت آب و هوا مطبوع است و مانعی در سفر ایجاد نمی نماید. در ماه های ژانویه و فوریه هم فستیوال های متنوع و مجذوب کنندهی در کوالالامپور برگزار می گردد که گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید.

پنج نکته ای که ضروری است که در سفر به مالزی بدانید

هر کشوری ویژگی های منحصر به فردی دارد که اطلاع از آنها سفرمان را لذت بخش تر و غنی تر می سازد. کشوری همانند مالزی با تنوع قومی و طبیعی منحصربه فرد هم از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه به پنج نکته اشاره خواهیم کرد که در سفر به مالزی کاربردی هستند.

میراث فرهنگی در مالزی

مالزی به وسیله مالایی های مسلمان اداره می گردد ولی به این معنا نیست که مذاهب و فرهنگ های دیگر جایی در این کشور ندارند. چینی ها، هندی ها و تمام نژادهای بومی در رفاه و غنای فرهنگی کشور سهم خود را دارند. نتیجه این است که مالزی نمونه خوبی از یک کشور چندفرهنگی است.

آیا زبان انگلیسی در مالزی کاربرد دارد؟ زبان انگلیسی در مالزی بیشتر از کشورهای آسیایی دیگر صحبت می گردد و اگر با این زبان آشنا باشید مسئله ای در این کشور نخواهید داشت و به مقدار کافی انگلیسی زبان در اطراف تان وجود دارد.

پروازهای ارزان در مالزی

در سفر به مالزی ممکن است دوست داشته باشید به کشورهای اطراف هم سفر کنید، با خط هوایی ارزان ایرآسیا که متعلق به کشور مالزی است، می توانید به آسانی و با هزینه مناسب برای تماشا کشورهای اطراف هم برنامه ریزی کنید. اما دقت کنید که مانند تمام پروازهای ارزان قیمت نمی توانید بار زیادی همراه داشته باشید.

خوردوخوراک در مالزی

فرهنگ خوراکی مالزی یکی از نقاط قوت این کشور است. تقریبا هر گردشگری با هر سلیقه خوراکی مالزی خوراک باب طبع خود را پیدا می نماید. امکان تجربه غذایی هیجان انگیز و لذت بخشی در مالزی فراهم است، از غذاهای خیابانی گرفته تا خوراک های تلفیقی مجلل رستوران های گران قیمت می توانید هر چه دل تان می خواهد را امتحان کنید. پنانگ مرکز غذای مالزی است که تأثیرپذیری خوراکی از هند، چین، تایلند در خوراکی های این منطقه مشهود است و ترکیب غنی قومی و سنتی را نشان می دهد که بازتاب کشور مالزی است. اگر به شکم گردی و ماجراجویی غذایی و چشیدن طعم های تازه علاقه دارید، پنانگ را هم در برنامه سفرتان بگنجانید.

برنئو را از دست ندهید

کوآلالامپور و پنانگ دو شهر بسیار محبوب برای گردشگران شبه جزیره مالزی هستند، اما مالزی منحصر به این دو نیست و استان های دیگر مانند صاباح و ساراواک فضای کاملا متفاوتی نسبت به دو شهر معروف مالزی دارند و برای گردشگران طبیعت دوست بسیار مجذوب کننده هستند. صاباح با داشتن برترین محل ها برای شیرجه، بلندترین کوه، مرکز نگهداری اورانگوتان ها و جنگل های بارانی کیناباتاگان و قبیله های بومی که به شیوه کاملا سنتی زندگی می نمایند، دنیای دیگری است. این محل ها همگی در یک محدوده و در نزدیکی هم هستند و بسیار مناسبی برای ماجراجویی و استراحت و طبیعت گردی استوایی.

هزینه ی سفر به مالزی

زمانی که در حال برنامه ریزی یک سفر هستیم، اطلاع از هزینه ها یاری مان می نماید بودجه بندی سفر را به شکل مطلوبی انجام دهیم. در آخرین بخش مطلب سفر به مالزی، کمی درباره هزینه های سفر به این کشور می گوییم.

برای سفر به مالزی و 14 روز اقامت در این کشور به ویزا احتیاج ندارید و اصولا ویزای توریستی مالزی رایگان است. واحد پول مالزی رینگت است و ارزش آن در حال حاضر حدودا 1300 تومان است. اصولا مالزی کشور گرانی محسوب نمی گردد و اگر قصد خرید نداشته باشید با مدیریت هزینه ها می توانید سفر لذت بخشی داشته باشید و حسابی خوش بگذرانید.

هزینه هتل براساس تعداد ستاره های آن، از شبی 150000تومان برای هاستل ها آغاز می گردد. هزینه هر شب اقامت در یک هتل سه ستاره حداکثر 350000 تومان و در یک هتل چهار ستاره 400 هزار تا 650 هزار تومان است. اما اگر ترجیح می دهید در سفر به مالزی آپارتمان اجاره کنید، هزینه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدودا 1440 رینگت و خارج از مرکز شهر 900 رینگت است. هزینه آپارتمان ها و هتل ها در محله های چانگ کات و بوکیت بینتانگ و محله چینی ها نسبتا ارزان تر است.

هزینه حمل ونقل و خوراک در مالزی

قیمت بلیت های تک سفره اتوبوس و مترو حدودا 3 رینگت است و قیمت بلیت های ماهانه 100 رینگت. برای پرداخت هزینه رفت وآمد در مالزی باید از بلیت های الکترونیکی بهره ببرید که در شهر می توانید آنها را از باجه هایی که به این منظور وجود دارند تهیه کنید. برای رفت وآمد از فرودگاه تا مرکز شهر می توانید از قطار اکسپرس بهره ببرید و از ترافیک هم در امان بمانید. اگر می خواهید از تاکسی بهره ببرید، بدانید که مانند ایران اگر تنها مسافر تاکسی باشید، تاکسی دربست محسوب می گردد و هزینه بالاتری باید بپردازید. کرایه ورودی تاکسی ها سه رینگت است و در ازای هر کیلومتر 2 رینگت به این مبلغ اضافه می گردد. هزینه ورودی تاکسی های آبی 6 رینگت است و از نیمه شب تا شش صبح 50% به قیمت تاکسی ها اضافه می گردد.

هزینه های خوردوخوراک و تفریحات هم کاملا ارزان است. برای مثال برای صرف یک وعده غذا در یک رستوران خوب با پرداخت 10 رینگت امکان پذیر است و طبعا غذاهای خیابانی قیمت پایین تری دارند.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "سفر به مالزی : سفری به قلب آسیای واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مالزی : سفری به قلب آسیای واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید