بیماران هموفیلی چشم انتظار تغییر درمان خود هستند

به گزارش کتاب یار مهربان، تهران- خبرنگاران- مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به اینکه چندین سال است در سراسر دنیا بیماران هموفیلی قبل از ابتلا و بروز درد، درمان می شوند و دوران درمان بعد از خونریزی به سر آمده است، گفت: بیماران هموفیلی در ایران هم چشم انتظار تغییر درمان برای کاهش درد هستند.

بیماران هموفیلی چشم انتظار تغییر درمان خود هستند

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار علمی کتاب یار مهربان، احمد قویدل در سمینار علمی هموفیلی و دیگر اختلالات انعقادی که به مناسبت روز دنیای هموفیلی برگزار گردید، به مطالبات این بیماران اشاره نمود و گفت: نخستین تقاضای اعضای کانون، تغییر روش درمان بیماران هموفیلی است.

مدیر کانون هموفیلی اعلام نمود: از وزارت بهداشت می خواهیم با تغییر روش درمان یاری کند تا بیماران بدون درد زندگی نمایند. از پزشکان می خواهیم سهیمه نگه ندارند و دارو را به موقع در میان بیماران تقسیم نمایند تا درد نکشند و به زندگی عادی برگردند و استعدادشان شکوفا گردد.

وی یادآور شد: در حال حاضر از 1500 کودک نزدیک به 600 نفر در طرح درمان جدید با پروفیلاکسی مشارکت داده شده اند و در درمانگاه کانون هم 19 نفر نزدیک به یک سال خونریزی نکرده اند.

حمایت اجتماعی هم دومین مطالبه بیماران هموفیلی است که قویدل به آن اشاره نمود و گفت: تقاضا داریم علاوه بر حمایت های اقتصادی و بسته یاریی و غذایی، به بازنشستگی پیش از موعد، معافیت از سربازی و اشتغال بیماران هموفیلی هم توجه ویژه گردد.

مدیرعامل کانون هموفیلی ادامه داد: بنا بر تصمیم فدراسیون و برای توجه تمامی دنیا به افراد مبتلا به هموفیلی، در روز دنیای هموفیلی، کمپین نور قرمز در نمادهای تاریخی و ملی برگزار گردید که به همین مناسبت شب گذشته در تهران برج میلاد و برج آزادی به رنگ قرمز درآمدند که از شهرداری تشکر می کنیم.

مدیر کانون هموفیلی یادآور شد: در بعضی مراکز استان ها از جمله مشهد، همدان، شیراز هم اماکن تاریخی همچون آرامگاه بوعلی و تخت جمشید به رنگ قرمز درآمدند.

سمینار علمی دو روزه ای با عنوان هموفیلی و دیگر اختلالات انعقادی به مناسبت روز دنیای هموفیلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و با مشارکت پزشکان، پرستاران و فیزیوتراپ هایی از سراسر کشور در هتل المپیک تهران برگزار گردید. فدراسیون دنیای هموفیلی دارای 134 عضو از سراسر دنیا است.

علمی9294**1584

منبع: ایرنا

به "بیماران هموفیلی چشم انتظار تغییر درمان خود هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران هموفیلی چشم انتظار تغییر درمان خود هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید