برگزاری نشست هیات اجرایی کنفدراسیون ورزش سه گانه آسیا در تهران

به گزارش کتاب یار مهربان، شصت و سومین نشست هیات اجرایی کنفدراسیون ورزش سه گانه آسیا با حضور رییس و دبیر کنفدراسیون آسیا به میزبانی ایران امروز در سالن همایش هتل المپیک برگزار گردید.

برگزاری نشست هیات اجرایی کنفدراسیون ورزش سه گانه آسیا در تهران

به گزارش کتاب یار مهربان، شصت و سومین نشست هیات اجرایی کنفدراسیون ورزش سه گانه آسیا با حضور جاستین سون وون پارک و ویجیتر سیتی ناوین رییس و دبیر کنفدراسیون آسیا و دیگر اعضای این هیات امروز 9 خرداد ماه برای اولین بار به میزبانی ایران و شهر تهران برگزار گردید.

در این نشست به آنالیز نحوه مسابقات منطقه ای آسیا، آماده سازی بازی های آسیایی جاکارتا و قهرمانی آسیا، بحث و آنالیز در خصوص انتخابات هیات اجرایی و ارائه گزارشات اقتصادی فنی و توسعه ای ورزش سه گانه پرداخته شد.

محمدعلی شکیبا، رییس فدراسیون ورزش سه گانه ایران در این نشست برای فعال سازی کشورهای غرب آسیا مجوز خواست و گفت: ورزش سه گانه تنها در شرق آسیا فعال است و بجز قزاقستان و ازبکستان بیشتر کشورهای غرب آسیا فعالیتی در این رشته ندارند. می توان گفت نصف بیشتر قاره آسیا غیر فعال هستند. من برای فعال سازی پیشنهاد دادم و رییس کنفدراسیون هم قبول کرد. اما تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است. من مجوزی می خواهم تا بتوانیم با کشورهای آسیای میانه صحبت کنیم و با تامین هزینه ها از سوی خودمان و کنفدراسیون آسیا این رشته را در این کشورها راه اندازی کنیم.

وی در ادامه گفت : باید از تمامی توانمندی های آسیا بهره گیری گردد و این به نفع آسیا خواهد بود. افرادی که تجارب خوبی در این رشته دارند باید از آنها استفاده گردد. اما تنها تا زمانی که کشور آن فرد را حمایت کند می ماند و در غیر اینصورت حذف می گردد. این رشته همانند سایر رشته ها نیست که سابقه طولانی داشته باشد و نوپاست. بنابراین باید در آسیا از همه پتانسیل ها به نحو احسن استفاده گردد.

رییس فدراسیون ورزش سه گانه ایران ادامه داد: خواهش می کنم در جلسه بعدی که دو تا سه ماه دیگر در اندونزی برگزار خواهد شد، برنامه راهبردی برای کنفدراسیون آسیا تنظیم کنیم. یکی از پیشنهاد های من هم این است که همان طور که آسیا منطقه بندی شد، در آن مناطق پایگاه استعدادیابی برپا گردد.

او همچنین در ادامه صحبتش گفت: کیم کلاس برگزار می نماید و زحمت زیادی می کشد، ولی به نظر من خروجی آن نتیجه بخش نیست. تنها افراد در دوره آموزش می بینند و حمایت می شوند، اما بعد از گذراندن دوره چندین ماه رها می شوند و برنامه ای ندارند تا براساس آن فعالیتی انجام دهند.

رییس فدراسیون ورزش سه گانه ایران در سرانجام این نشست در جمع کتاب یار مهربان مباحث جلسه را این گونه عنوان نمود: با توجه به فاصله زیادی که ما از کشورهای آسیایی داریم و حدود چندین سال عقب افتادگی داریم، باید آن را جبران کنیم. من پیشنهاد کردم همان طور که به عنوان نماینده ایران مسئولیتی در فدراسیون آسیا دارم، فعالیت زیادی کنیم و به آسیای مرکزی و غرب آسیا بروم و با مسئولان کمیته ملی برای فعال سازی سه گانه کوشش کنیم.

او در ادامه گفت : درباره کنگره دنیای نیز بحث شد و در خصوص مسابقات امدادی که برای اولین بار به صورت غیر رسمی برگزار گردیده است و اکنون نیز مقرر است که در المپیک 2020 راه اندازی گردد، بحث شد و قرار شد که آخرین تصمیمات در مرداد ماه در کنگره دنیای که در هلند بر پا می گردد در این زمینه بحث گردد.

شکیبا همچنین خاطر نشان کرد: در این نشست در خصوص مسابقات سه گانه که به صورت مختلط برگزار می گردد و امکان برگزاری این مسابقات برای ایران وجود ندارد بحث کردیم، اما اتحادیه دنیای سه گانه مخالفت کرد. ما مجددا بحث می کنیم تا حداقل بتوانیم مسابقات را به میزبانی ایران در بخش مردان برگزار کنیم، ما اولین تجربه خود را برای میزبانی مسابقات را به کنفدراسیون آسیا ارائه نموده ایم و با هماهنگی های انجام شده قرار است که در اوایل مهر ماه مسابقات بین المللی کاسپین را عملیاتی کنیم. اگر به نحو مطلوبی برگزار گردد و کشورها نیز از آن استقبال نمایند می توانیم در جهت دفاع در کنگره اتحادیه دنیای از آن بهره مند شویم.

او در ادامه بیان کرد: در این جلسه قرار شد که مسابقات کاپ آسیایی پر بار تر برگزار گردد و پشتوانه اقتصادی صورت بگیرد که استقبال خوبی هم از آن شد. مقرر شد کنفدراسیون آسیا نیز یاری های خوبی در این زمینه انجام دهد تا انگیزه کشورها برای دریافت میزبانی ها بالا برود. ما سال جاری مسابقات آسیایی 2018 را پیش رو داریم و همچنین مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی اندونزی برگزار می گردد تا برای ورزشکاران تجربه ایجاد گردد. ما جزو کشورهای غرب آسیا بوده ایم، اما پیروز شدیم که طبق قانونی که اعلام نموده اند جزو کشورهای آسیای مرکزی قرار بگیریم و در مرداد ماه در اولین مسابقات آسیایی مرکزی که در قزاقستان برگزار می گردد حضور یابیم. البته قهرمانی آسیا و مسابقات منطقه ای به فاصله پنج روز از یکدیگر برگزار می گردد و اگر بتوانیم فاصله مسابقات را زیاد کنیم که با همان تیم، در غیر این صورت با تیم دوم در مسابقات منطقه ای حاضر خواهیم شد.

رییس فدراسیون ورزش سه گانه ایران در ادامه در خصوص مسابقات بین المللی کاسپین خاطر نشان کرد: کوشش می کنیم در دهه اول مهر ماه مسابقات بین المللی را به میزبانی ایران برگزار کنیم، اما به استقبال کشورها بستگی دارد. جوایز خوبی هم برای آن نیز پیش بینی نموده ایم. اگر بتوانیم کشورها را قانع کنیم و استارت این مسابقات را بزنیم می توانیم این مسابقات را طبق مسابقات رسمی در تقویم آسیایی قرار بدهیم.

همچنین جاستین سوک وون پارک رییس کنفدراسیون ورزش سه گانه آسیا در جمع کتاب یار مهربان به معرفی خود پرداخت و اظهار کرد: من از سال 2015 به عنوان رییس کنفدراسیون آسیا انتخاب شدم، ریاست فدراسیون کره جنوبی را نیز بر عهده دارم.

او در پاسخ به این سوال کتاب یار مهربان مبنی بر این که سه گانه ایران را چطور دیدید، گفت : اگر دقت کنید سه گانه نه تنها در ایران ، بلکه در دنیا ورزش جدیدی است و از بازیهای 2000 سیدنی به المپیک پیوسته است. ایران در 10 سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است. همین که توانسته است جلسه هیات اجرایی را به میزبانی خود برگزار کند نشان از رشد این ورزش در این کشور است. همچنین ایران توانسته است به عضویت هیات اجرایی در بیاید. ورزشکاران خیلی خوبی هم دارد به خصوص در بخش جوانان.

پارک در ادامه و در پاسخ به این سوال کتاب یار مهربان مبنی بر این که به عنوان رییس کنفدراسیون آسیا چقدر یاری می نماید تا ایران بتواند میزبانی داشته باشد و هم قوانین اسلامی را رعایت کند، خاطر نشان کرد: ما قوانین و مقررات خاص خودمان را داریم، اما به مسائل عقیدتی کشورها نیز احترام می گذاریم. این مشکل وجود دارد ، اما باید با یاری دو طرف بر طرف گردد. در حال حاضر راه چاره خاصی برای این موضوع ارائه نمی دهم ، اما تنها راهش این است که طرفین با هم صحبت نمایند و به نتیجه برسند.

دبیر کنفدراسیون آسیا نیز در جمع کتاب یار مهربان ، بیان کرد: من تایلندی هستم ، ورزشکار سه گانه بودم. موسس فدراسیون تایلند هستم و دو سال است که دبیری فدراسیون کنفدراسیون آسیا را بر عهده دارم. همچنین به عنوان رییس فدراسیون سه گانه تایلند نیز فعالیت می کنم.

او در پاسخ به این سوال کتاب یار مهربان مبنی بر این که چه برنامه ای برای توسعه ورزش سه گانه برای کشورهای قاره آسیا که در این رشته فعال نیستند دارید و برای مربیان و ورزشکاران چه برنامه ای دارید؟ گفت : باید بدانیم که این مسئولیت تنها بر عهده من نیست. هیات اجرایی و کنفدراسیون آسیا نیز برای تصمیم گیری وجود دارند. ما باید به کشورها فشار آوریم و آنها را تشویق کنیم تا برای اعتلای این ورزش قدم بردارند. ما سمینار آموزشی برگزار نموده ایم و باز هم برگزار می کنیم. کمپ استعدادیابی داریم و اکنون نیز تمرکز خود را روی نوجوانان قرار داده ایم تا آنها را برای کاپ آسیایی و المپیک و مسابقات آسیایی آماده کنیم.

علیرضا صفری دبیر فدراسیون ورزش سه گانه نیز در جمع کتاب یار مهربان در خصوص آمادگی تیم ملی، گفت : اردوهای تیم ملی به خوبی برگزار می گردد. اکنون ملی پوشان در زنجان تمرین می نمایند و قبل از آن در تهران و چند شهر دیگر تمرینات برگزار گردیده است. اولین نسل مربیان سه گانه وارد کار شده اند و ما مربیان را از پایه تا بزرگسالان حکم داده ایم.

او در ادامه خاطر نشان کرد: نمی توان روی رکورد ملی پوشان در اردو حساب کرد چون ممکن است تغییر نمایند، اما در مجموع باید بگویم که ملی پوشان در سطح خیلی خوبی قرار دارند. ما برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا در 31 تیر ماه حاضر خواهیم شد و امیدواریم که رتبه خوبی را کسب کنیم. شاید روی سکو نرویم، اما امیدواریم که نتایج خوبی حاصل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری نشست هیات اجرایی کنفدراسیون ورزش سه گانه آسیا در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست هیات اجرایی کنفدراسیون ورزش سه گانه آسیا در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید