با 10 خودروساز برتر آمریکا آشنا شوید؛ گانگستر ها!

به گزارش کتاب یار مهربان، خبرنگاران: شاید اتومبیل های ارزان قیمت آسیایی فروش اتومبیل های آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده باشند و یا خرید یک اتومبیل لوکس اروپایی بسیار بهتر از خرید اتومبیل های لاکچری آمریکایی باشد؛ اما آیا می توان حس رانندگی با اتومبیل هایی قدرتمند و آمریکایی را کنار گذاشت و به سراغ اتومبیل های ارزان قیمت رفت؟

با 10 خودروساز برتر آمریکا آشنا شوید؛ گانگستر ها!

کیفیت محصولات آمریکایی همچنان بالا بوده و ظاهر و حس همیشگی خود را حفظ کرده اند. در ادامه ما شما را با 10 خودروساز برتر آمریکا آشنا کرده و به دیارِ گانگستر های صنعت خودروسازی جهان می رویم!

بیوک

لیست خود را با یادی از قدیمی ترین اتومبیل ساز آمریکا آغاز می کنیم. بیوک در می سال 1903 تاسیس شد و اکنون پس از 116 سال فعالیت، یکی از معتبرترین و مشهورترین تولیدکنندگان اتومبیل آمریکایی است. بیوک محصولات متنوعی را به تولید رسانده و اکنون می توان تصاویر، مقالات و... مرتبط با تولیدات این کمپانی را در مجلات قدیمی مطالعه کرد؛ بنابراین ما هرگز نمی توانیم محصولاتی مانند بیوک لاسابر را در سال 1961 فراموش کنیم!

این کمپانی ابتدا در موتورسیتی (دیترویت) به جهان آمد و سپس به شهر فلینت میشیگان نقل مکان کرد. بیوک تا سال 1923 یک میلیون وسیله نقلیه ساخت و تا 40 سال بعد مدل هایی مانند اسکایلارک، ریویرا و الکترا را به تولید رساند. امروزه با خرید SUV هایی مانند ترازا و آنکلیو می توان لذت سواری با محصولات قدرتمند بیوک را تجربه کرد.

کادیلاک

آنتوآن دا لا موت کادیلاک یک ماجراجوی فرانسوی بوده و در شهر دیترویت مشغول جستجو و اکتشاف بود؛ بنابراین نام او را برروی یکی از تولیدکنندگان بزرگ اتومبیل های آمریکایی گذاشته و کادیلاک به افتخار او نامگذاری شده است. هنری ام. لیلند کمپانی کادیلاک را تاسیس کرد و به عنوان اولین شرکت آمریکایی در تاریخ، جایزه باشگاه رویال اتوموبایل کلاب سلطنتی بریتانیا را گرفت. کادیلاک دو بار از بریتانیا جایزه گرفت و اولین شرکتی بود که اتومبیل هایی با صندلی های مسافری و کابین پوشیده ساخت.

شورلت

یکی دیگر از تولیدکنندگان اتومبیل آمریکایی در دیترویت میشیگان تاسیس شده است. در سال 1911 یک راننده سوئیسی به نام لوئیس شورلت و دوست صنعتگر او به نام ویلیام سی. دورانت تصمیم به تاسیس یک کمپانی اتومبیل سازی گرفتند. دورانت نام کمپانی را به احترام دوست خود، شورلت گذاشت. این کمپانی از زمان تاسیس خود تاکنون، اتومبیل های مختلفی را به تولید رسانده است. برخی از تولیدات کمپانی شورلت به نماد اتومبیل های آمریکایی تبدیل شده اند.

از جمله محصولات این کمپانی باید به شورلت ساب اوربان (1936)، وانت شورلت (1948)، کوروت، و کامارو اشاره کرد. اتومبیل های مذکور هنوز هم تولید می شوند و در حال حاضر ستاره های شورلت در بازار جهانی به غیر از کوروت و کامارو جدید، محصولاتی مانند؛ بولت، مالیبو، کلرادو و اس اس هستند.

کرایسلر

در سال 1925 مردی به نام والتر کرایسلر کمپانی خودروسازی کرایسلر را در دیترویت تاسیس کرد و سومین خودروساز بزرگ آمریکا لقب گرفت. این کمپانی تاکنون از پس دو بحران بزرگ مالی بر آمده و هنوز هم روی پا های خود ایستاده است. اتومبیل های کرایسلر معمولا قدرتمند بوده و کیفیت بسیار مناسبی دارند. هم اکنون کمپانی های جیپ، دوج، موپار، رم تراکس و اس آرتی جزء کمپانی های وابسته به شرکت کرایسلر هستند.

اما باید توجه کرد که فیات ایتالیا هم اکنون سهم عمده ای از کمپانی کرایسلر را خریداری کرده و مالک اصلی آن محسوب می شود. اتومبیل های کرایسلر هرگز باعث تحریک عموم مردم نشد و افراد کمی به سراغ محصولات این کمپانی می رود. کرایسلر 300، پی تی کروزر، نیوپورت و ایمپریال برخی از بهترین و متفاوت ترین مدل های تولید شده توسط کمپانی کرایسلر هستند.

داج

داج پنج سال پیش 100 ساله شد. این کمپانی در سال 1914 و توسط برادران جان فرانسیس داج و هوراس الجین تاسیس شده است. داج ابتدا دوچرخه و برخی از قطعات اتومبیل را تولید می کرد و کم کم با رشد خود به یکی از اتومبیل سازان معتبر آمریکایی تبدیل شد. داج تاکنون دو مالک داشته است. فورد مالک ابتدایی داج بود و در سال 1928 کرایسلر آن را از کمپانی فورد خریداری کرد. داج معمولا اتومبیل هایی بزرگ و خانوادگی می سازد و محصولاتی مانند چارجر و چلنجر را باید جزء بهترین محصولات کمپانی داج دانست.

فورد

این سوال که مشهورترین اتومبیل تاریخ چه بود، هنوز بی جواب است؛ اما مطمئنا فورد مدل تی یکی از مشهورترین اتومبیل های جهان بوده و احتمالا سرآمده تمام اتومبیل های تاریخی است. مدل تی در سال 1908 به جهان آمد و تا سال 1927 به تولید رسید.

آمار تولید مدل تی فوق العاده بود و فورد درآمریکای 119 میلیون نفری آن دوران، 19 میلیون دستگاه مدل تی را فروخت و کمتر جاده ای بود که یک دستگاه مدل تی در آن تردد نکند. این کمپانی به یاد پدر اتومبیل آمریکا، هنری فورد نامگذاری شده و اکنون مدل هایی نظیر موستانگ، تاروس، اکسپلورر، تاندربیرد، وانت سری اف و... را به تولید می رساند.

جی ام سی

جی ام سی در سال 1902 در پونتیاک میشیگان تاسیس شد. ویلیام سی. دورانت مغز متفکر جی ام سی بود و با خرید سهم کمپانی های رپید موتور، رِلیانس موتور و تاسیس کمپانی جنرال موتورز تراکس، باعث شد که در سال 1912 تمام کمپانی های مذکور زیر یک نام به فعالیت خود ادامه دهند و جنرال موتورز تبدیل به یک کمپانی بزرگ اتومبیل سازی شود. تخصص جی ام سی در ابتدا تولید و توسعه وسایل نقلیه سنگین بود؛ اما کم کم وانت، SUV و... هم به سبد محصولات آن افزوده شدند.

جیپ

جیپ یکی از محصولات جنگ های جهانی است! جیپ برای کمک به سربازان و حمل و نقل آن ها بسیار مناسب بود و خیلی زود به یکی از اتومبیل های فوق العاده و قابل اطمینان جهان تبدیل شد. در دهه 1940 اتومبیل هایی همانند چیپ وجود نداشت؛ بنابراین جیپ با قابلیت های خود نظر همه را جلب کرد و با شعار با جیپ به هر جایی بروید مشهور شد. از آن زمان تاکنون جیپ نشان افتخار و سازنده اتومبیل های با کیفیت آمریکایی بوده و اتومبیل هایی همانند؛ چروکی، رانگلر و... را می سازد.

لینکلن

لینکلن پیشتاز تولید اتومبیل های لوکس است. این تولیدکننده آمریکایی توسط هنری ام. لیلند، یکی از بنیان گذاران کمپانی کادیلاک و با کمک پسر او، ویلیام لیلند در دیترویت میشیگان تاسیس شد. لیلند علاقه فراوانی به آبراهام لینکن داشت و نام او را برای کمپانی خود برگزید. اولین اتومبیل لوکس لینکلن موتورز در سال 1936 و با قیمت 1320 دلار عرضه شد. رقم مذکور در حال حاضر معادل با میلیون ها دلار است. لینکن اتومبیل هایی مانند ناویگیتور، تاون کار، ام کی تی و... را ساخته و در آسمان صنعت خودروسازی آمریکا می درخشد.

تسلا

تفکر انقلابی و الهام بخش نیکولا تسلا باعث شد که در سال 2003، مارتین ابرهارد، جی بی استراوبل، یان رایت و مارک تارپنینگ کمپانی تسلا موتورز را تاسیس کرده و اندکی بعد با حضور ایلان ماسک تمام توجهات را به خود جلب کردند. تسلا موتورز یک کمپانی مخترع بوده و محصولات برقی آن در صنعت خودروسازی جهان انقلابی برپا کرده است. آن ها برای اولین بار در سال 2008 از تسلا رودستر رونمایی کردند و کمی بعد با معرفی مدل های X، S و Y به دوران اوج خود رسیدند.

منبع: hotcars

منبع: برترین ها

به "با 10 خودروساز برتر آمریکا آشنا شوید؛ گانگستر ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 خودروساز برتر آمریکا آشنا شوید؛ گانگستر ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید