اکسپریا 1 مارک 5 سونی با سیستم خنک کننده پیشرفته تری عرضه می گردد

به گزارش کتاب یار مهربان، شایعه تازه ای در رابطه با سیستم خنک کننده نو گوشی پرچم دار سال 2023 سونی یعنی اکسپریا 1 مارک 5 مطرح شده است. بر اساس گزارش های متعددی که پیش تر در خصوص مسائل داغ شدن بیش از حد پرچم دار حال حاضر سونی یعنی اکسپریا 1 مارک 4 منتشر شد، به نظر می رسد که سونی نمی خواهد این شرایط نامطلوب بعد از عرضه اکسپریا 1 مارک 5 نیز تکرار گردد.

اکسپریا 1 مارک 5 سونی با سیستم خنک کننده پیشرفته تری عرضه می گردد

آن طور که به نظر می رسد، سونی در حال توسعه گوشی پرچم دار سال 2023 خود است و میخواهد اکسپریا 1 مارک 5 را به عنوان یکی از برترین گوشی های هوشمند اندرویدی سال 2023 به کاربران معرفی کند. در خصوص این گوشی هوشمند شایعات و برآورد های بسیار زیادی در رسانه های خبری به گوش می رسد که اگر صحت داشته باشند، بدون شک سونی قیمت این گوشی هوشمند پرچم دار را بسیار بالا خواهد برد.

اخیرا بسیاری از شایعات اکسپریا 1 مارک 5 سونی در خصوص سیستم دوربین قدرتمند این گوشی بوده، اما به نظر می رسد که سونی در حال بازنگری اساسی سیستم خنک کننده این گوشی پرچم دار است. به گفته یک افشاگر چینی در شبکه اجتماعی ویبو، پرچم دار 2023 سونی از بدنه ای با جنس شبیه سرامیک بهره می برد. باید اشاره کنیم که مقصود این افشاگر بدنه سرامیکی نیست، بلکه ماده شبیه به سرامیک است. بنابراین در حال حاضر تعیین نیست که اکسپریا 1 مارک 5 سونی با چه بدنه ای عرضه خواهد شد.

با این حال، این ماده عجیب ظاهراً زمانی که صحبت از اتلاف گرما به میان می آید، کار خواهد نمود و قادر است حدود 50 درصد بیشتر از بدنه گوشی پرچم دار اکسپریا 1 مارک 4 سونی گرمای فراوری شده را از گوشی خارج کند. در حالی که تنها این منبع چینی به این قابلیت تازه بدنه ی سونی اکسپریا 1 مارک 5 اشاره نموده، اما می توان تا حد زیادی اطمینان حاصل کرد که سونی در حال بهینه سازی سیستم خنک کننده این گوشی هوشمند است.

پیش تر بعضی کاربران گوشی پرچم دار اکسپریا 1 مارک 4 سونی از گرم شدن بیش از حد این گوشی هوشمند گله مند بودند و آنالیز های صورت گرفته نشان داد که این گوشی در بعضی مواقع تا 40 درجه سانتیگراد نیز گرم می گردد. طبیعتاً این گرمای فراوریی می تواند به قطعات گوشی هوشمند آسیب بزند و در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد کند. بهره گیری از پردازنده تازه نیز می تواند به سونی در این رابطه یاری کند، زیرا پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 اکسپریا 1 مارک 4 نیز طبق گزارش ها گرمای زیادی فراوری می نماید.

جدا از سیستم خنک کننده بهبودیافته تر، گفته می گردد که سونی اکسپریا 1 مارک 5 با سیستم دوربین پیشرفته تری روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد شد. ظاهراً سونی در قاب پشتی این گوشی هوشمند پرچم دار خود از یک سیستم دوربین سه گانه برخلاف سونی اکسپریا 1 مارک 4 بهره خواهد برد. شایعات حاکی از آن است که این گوشی پرچم دار از یک سنسور تازه 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی استفاده خواهد نمود که 1/1.28 اینچ میزان و پیکسل هایی با میزان 1.22 میکرومتر دارد.

این سنسور 48 مگاپیکسلی ظاهراً همانی خواهد بود که در گوشی های پرچم دار سال 2022 اپل یعنی سری آیفون 14 مورد استفاده قرار گرفته است. در کنار این سنسور اکسپریا 1 مارک 5 از سنسورهای IMX650 و IMX563 سونی به عنوان دوربین تله فوتو و دوربین اولترا واید استفاده خواهد نمود. گوشی هوشمند تازه سونی احتمالاً مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی OLED خواهد بود که از رفرش ریت 120 هرتزی، HDR، رزولوشن 1644 در 3840، نسبت ابعاد تصویر 21:9 و تراکم پیکسلی 643 ppi پشتیبانی خواهد نمود.

در خصوص پردازنده این گوشی هوشمند پرچم دار هنوز اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما شنیده شده که قلب تپنده سونی اکسپریا 1 مارک 5 پردازنده تازه معرفی شده اسنپدراگون 8 نسل 2 خواهد بود که با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC فراوری شده و حدود 35 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه خواهد نمود. سونی به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند تازه خود از یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می نماید که با شارژ سریع 30 واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "اکسپریا 1 مارک 5 سونی با سیستم خنک کننده پیشرفته تری عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسپریا 1 مارک 5 سونی با سیستم خنک کننده پیشرفته تری عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید