آنالیز ایرفون بی سیم نو وان پلاس بادز Z2

به گزارش کتاب یار مهربان، اگرچه اولین محصول OnePlus در بخش محصولات بی سیم، چندان خوب به نظر نمی رسید، اما این شرکت با ارائه محصولات بعدی خود نشان داد که می تواند در این زمینه نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

آنالیز ایرفون بی سیم نو وان پلاس بادز Z2

به گزارش کتاب یار مهربان، وان پلاس اکنون به لطف طراحی خوب و قیمت معقول محصولات خود، یکی از مهم ترین شرکت فراوری محصولات TWS در هند است. این محصول را می توان به عنوان برترین انتخاب برای یک هدفون در سال 2021 نام برد.

محصولی که در اینجا آنالیز می کنیم، آخرین کوشش OnePlus برای تثبیت جایگاه خود در رنج قیمت زیر 5,000 روپیه است. این محصول جانشین OnePlus Buds Z می باشد که در اواخر سال 2020 عرضه شد. Buds Z2 از نظر ظاهر بسیار شبیه به Buds Z است، اما یک ویژگی به آن اضافه شده است؛ حذف نویز فعال یا ANC.OnePlus Buds در ابتدا دارای طراحی uter-ear (بیرون گوش) بودند، اما پس از مدتی این شرکت طراحی هدفون های خود را به حالت in-ear (داخل گوش) تغییر داد. OnePlus Buds Z2 نیز از این طراحی برخوردار است.

سه جفت گوشواره سیلیکونی به همراه یک کابل شارژ USB Type-C کوتاه نیز در جعبه این هدفون قرار داده شده است. هیچ تغییر قابل توجهی در ظاهر OnePlus Buds Z2 در مقایسه با OnePlus Buds Z وجود ندارد. هدفون ها و جعبه های شارژ این دو هدست از نظر ظاهر کاملا یکسان به نظر می رسند، یکی از تفاوت های آن ها این است که در مدل نو مشبک هایی وجود دارد که میکروفون های داخلی را برای ANC پوشش می دهد.در پشت قاب هدفون، درگاه شارژ و دکمه جفت شدن (pairing) قرار گرفته شده است. لوگوی OnePlus نیز در بالای درب کیس مشاهده می گردد.

کیس شارژ خیلی بزرگ نیست و به راحتی در جیب جا می گردد و دارای استاندارد ضدآب IPX4 می باشد. در حالی که هدفون ها دارای استاندارد IP55 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند. وزن هر یک از این هدفون ها 4.5 گرم است و هر کدام دارای سه میکروفون برای ANC و دریافت صدا هستند.

آنالیز OnePlus Buds Pro

کناره های بیرونی گوشی ها برای کنترل های پخش حساس به لمس هستند و می توان آن ها را با استفاده از برنامه HeyMelody یا به وسیله تنظیمات بلوتوث بومی تلفن های هوشمند OnePlus سفارشی کرد. با استفاده از این هدفون می توانید پخش موسیقی را کنترل کنید، بین حالت های ANC و transparency جابجا شوید، دستیار صوتی پیش فرض را در تلفن هوشمند خود فراخوانی کنید و بین دو دستگاه جفت شده جابجا شوید.

در صورتی که از OnePlus Buds Z2 به همراه گوشی هوشمند OnePlus استفاده می کنید، می توانید مستقیماً به وسیله منوی تنظیمات بلوتوث به این تنظیمات و گزینه های سفارشی سازی دسترسی داشته باشید. می توانید از این ویژگی برای آنالیز سطح فعلی باتری گوشی ها و جعبه شارژ، سفارشی سازی کنترل ها، جابه جایی بین دو حالت حذف نویز فعال (معمولی و حداکثر) و حالت شفاف سازی، انتخاب کدک بلوتوث فعال و تغییر شرایط تشخیص داخل گوش بهره ببرید. بعلاوه می توانید موسیقی را به صورت اتوماتیک پخش و مکث کنید، تست تناسب گوشی را انجام دهید و سیستم عامل گوشی را به روز کنید.

استفاده از این منوی سفارشی در گوشی های هوشمند OnePlus بسیار آسان است. در صورتی که گوشی دیگری غیر از OnePlus دارید، می توانید به وسیله برنامه HeyMelody (برای iOS و اندروید) به همه این عملکرد ها دسترسی داشته باشید. پشتیبانی از ویژگی Google Fast Pair نیز در گوشی های هوشمند اندرویدی وجود دارد. Dolby Atmos و حالت بازی (تأخیر 94 میلی ثانیه) فقط با گوشی های هوشمند منتخب OnePlus (OnePlus 7 و نوتر) امکان پذیر است. این هدفون دارای درایور های داینامیکی 11 میلی متری، محدوده پاسخ فرکانسی 20-20000 هرتز و بلوتوث 5.2 برای اتصال با پشتیبانی از کدک های بلوتوث SBC و AAC است.

عمر باتری OnePlus Buds Z2 در بین هدست هایی در همین محدوده قیمت، بسیار مناسب است. این هدفون حدود 4 ساعت و 30 دقیقه با ANC روشن و سطح صدای 60 درصد کار می نماید. با اتصال کیس شارژ، حدود 23 ساعت باتری خواهید داشت. این شرکت بعلاوه ادعا می نماید که با 10 دقیقه شارژ، 5 ساعت می توان از این هدفون ها استفاده کرد. همانطور که گفته شد OnePlus Buds Z2 دارای ویژگی NAC (حذف نویز فعال می باشد) که یک ویژگی اصلی مشترک با ایرباد 9990 روپیه ای و گران قیمت OnePlus Buds Pro می باشد.

اگرچه عملکرد OnePlus Buds Z2 به لطف پشتیبانی از کدک های بلوتوث SBC و AAC تا حدی ناسازگار است، اما در آنالیز های اجرا شده به وسیله سایت gadgets، با جفت کردن این هدفون با گوشی OnePlus 9 حالت Dolby Atmos و تاخیر کم مشاهده شد. OnePlus Buds Z2 صدای باس محور را بخوبی پخش می نماید و به راحتی با آهنگ در حال پخش، همگام می گردد. استفاده از این هدفون در مقایسه با OnePlus Buds که صدای خشن و ناتمامی پخش می نماید، بسیار لذت بخش تر می باشد.

با فعال کردن حالت Pro Gaming در تلفن هوشمند OnePlus، حالت تأخیر کم در Buds Z2 فعال می گردد. این حالت تاخیر کمی را در زمان بازی ارائه می دهد و Buds Z2 را تا حدودی قابل استفاده می نماید. ویژگی حذف نویز فعال در هدفون های بی سیم واقعی با قیمت کمتر از 5000 روپیه، معمولا در حالت پایه قرار گرفته است، اما در آنالیز های اجرا شده این ویژگی Buds Z2 بخوبی عمل کرد و از سطحی که انتظار می رفت بهتر بود. اگرچه تفاوت قابل توجهی بین عملکرد ANC در این هدفون و گزینه های گران تر مانند OnePlus Buds Pro یا حتی Nothing Ear 1 وجود دارد، اما OnePlus Buds Z2 بین هدفون هایی با رده قیمت کمتر از 5000 روپیه، ANC بهتری را ارائه می دهد.

ANC این هدفون کاهش نویز مناسب هم در داخل و هم در فضای باز ارائه می نماید که تجربه بهتری را در گوش دادن به موسیقی، کتاب های صوتی و تماس ها ایجاد می نماید.حالت شفافیت (transparency) این هدفون امکان گوش دادن راحت تر به محیط اطراف را فراهم می نماید، اما صدای خود فرد به طور ناخوشایندی تقویت شده و عجیب به نظر می رسد. با این شرایط بهتر است هنگام صحبت با کسی، گوشی را در بیاوریم. کیفیت تماس و پایداری اتصال در OnePlus Buds Z2 نیز مناسب می باشد و هدفون بدون هیچ مسئله ای در فاصله 4 متری از دستگاه مبدا بصورت پایدار عمل می نماید.

اگرچه OnePlus دیر به بخش هدفون های بی سیم واقعی رسیده است، اما با نوترین محصولات خود تأثیر بسیار زیادی در این بازار گذاشته است. OnePlus Buds Z2 نیز همین فرایند را ادامه می دهد و ویژگی هایی مانند صدایی تند و سرگرم کننده، حذف نویز فعال مناسب ، شارژ سریع و Dolby Atmos را ارائه می دهد. اگرچه برای استفاده از کل مجموعه ویژگی های این هدفون به یک گوشی نسبتاً نو OnePlus احتیاج دارید، اما با توجه به قیمت کمتر از 5000 روپیه، هدفون مناسبی به نظر می رسد، حتی اگر آیفون یا گوشی هوشمند اندرویدی غیر OnePlus دارید.

Realme نیز در این سطح قیمت پیشنهاداتی با ویژگی های مشابه ارائه می نماید که بطور قابل توجهی ارزان تر هستند، اما OnePlus سطح خاصی از کیفیت را ارائه می دهد که بعید است در دو محصول دیگری با این قیمت وجود داشته باشد. در Buds Z2 هیچ نقطه ضعف قابل توجهی مشاهده نمی گردد.

منبع: gadgets

منبع: فرارو

به "آنالیز ایرفون بی سیم نو وان پلاس بادز Z2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ایرفون بی سیم نو وان پلاس بادز Z2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید