آیا ایرپادز 3 می تواند اپل را از سقوط در بازار ایربادهای بی سیم نجات دهد؟

به گزارش کتاب یار مهربان، اپل از زمان معرفی اولین نسل ایرپادز تا کنون توانسته سلطه خود بر بازار ایربادهای بی سیم را حفظ کند. اما با توجه به اطلاعات جدیدی که منتشر شده است، ظاهرا ایرپادز 3 می تواند امیدی برای نجات اپل از سقوط سهامش در این بازار نسبت به سال گذشته باشد.

آیا ایرپادز 3 می تواند اپل را از سقوط در بازار ایربادهای بی سیم نجات دهد؟

گزارش های Counterpoint Research نشان می دهد رشد سالانه بازار ایربادهای کاملا بی سیم در سه ماهه دوم سال 2021 در حدود 27 درصد افزایش داشته است که بخش عمده ای از آن به منطقه ها در حال توسعه مربوط است.

در واقع آمریکا و آسیا (به جز چین) تقریبا نقشی در آمار سه ماهه گذشته نداشتند. مقدار فروش ایربادها در این مدت نسبت به سه ماهه دوم 2020 در آمریکا ثابت به جای مانده و آسیا هم تنها 9 درصد رشد را تجربه نموده است.

اکنون اپل با بیش از 20 درصد سهم، بازار ایربادهای کاملا بی سیم را رهبری می نماید. البته سهم کوپرتینویی ها در یک سال پیش از این، 35 درصد بود. با توجه به داده های به دست آمده، فروش ایرپادز این شرکت به طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

شیائومی که پس از اپل مقام دوم این بازار را دارد، به لطف عرضه ایربادهایی با قیمت زیر 100 دلار توانسته 10 درصد از این بازار را تصاحب کند. سامسونگ، جی بی ال و جی لب هم سه برند دیگری هستند که به ترتیب در صندلی سوم تا پنجم قرار می گیرند و طبق آمار، هر یک از آن ها در طول یک سال گذشته رشد اندکی را تجربه نموده اند.

پس از اپل، هواوی برند نام آشنای دیگری است که نسبت به سال گذشته با افت فروش شدیدی روبرو شده است. این کمپانی سه ماهه دوم 2021 را با ایستادن در صندلی دهم بازار به سرانجام رساند. پس از هواوی باید از جبرا نام برد که در نهایت به صندلی هشتم رسید.

ایرپادز 3 می تواند اپل را به دوران اوجش بازگرداند

خبر خوش برای اپل این است که این شرکت می تواند در سه ماهه بعدی دوباره به روزهای پرشکوه خود در این بازار بازگردد. انتظار می رود کوپرتینویی ها در رویدادی که در روز 14 سپتامبر برگزار می گردد، هم زمان با معرفی خانواده آیفون 13 از ایرپادز 3 هم رونمایی و در حدود یک ماه بعد آن را به بازار عرضه نمایند.

ایرپادز نو اپل با طراحی به روز شده ای که پیش تر در مدل رده بالای ایرپادز پرو به کار گرفته شده بود معرفی خواهد شد. هنوز از مشخصات ایرباد کاملا بی سیم اپل اطلاعات دقیقی منتشر نشده است، اما گفته می گردد احتمال تغییر قیمت آن بسیار کم است. نسل فعلی ایرپادز با قیمت 159 دلار به فروش می رسد.

لیز لی، تحلیل گر Counterpoint Research معتقد است که ایرپادز 3 ممکن است برترین ایرباد کاملا بی سیم سال 2021 باشد و به موفقیت بزرگی دست یابد. اگر اپل بتواند به آنچه لی پیش بینی نموده است برسد، می توان انتظار داشت تا سرانجام امسال میلادی مجموع فروش ایرپادز از 80 میلیون دستگاه عبور کند.

اگر این پیش بینی به واقعیت تبدیل گردد، می توان امیدوار بود سهم بازار ایربادهای رده بالا به بیش از 50 درصد برسد. در حال حاضر سهم ایربادهای زیر 100 دلار در بازار بیشتر است، اما این فاصله در حال کمتر شدن است.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا ایرپادز 3 می تواند اپل را از سقوط در بازار ایربادهای بی سیم نجات دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ایرپادز 3 می تواند اپل را از سقوط در بازار ایربادهای بی سیم نجات دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید