افزایش 25درصدی پایگاه های حفاظت میراث فرهنگی در سطح استان اصفهان

به گزارش کتاب یار مهربان، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان از افزایش 25درصدی تعداد پایگاه ای حفاظتی این اداره کل در سال 1398 خبر داد.

افزایش 25درصدی پایگاه های حفاظت میراث فرهنگی در سطح استان اصفهان

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، عبدالرضا عرب بافرانی امروز 27 فروردین ماه 99 با اعلام این مطلب گفت: مطابق با آمار موجود در استان اصفهان بیش از 22هزار اثر تاریخی از دوران پیش از اسلام تا ابتدای دوران پهلوی شناسایی شده است.

او اضافه کرد: با توجه به ماموریت های تعریف شده، یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان اصفهان، فعالیت های خود را در زمینه حفاظت از بناهای تاریخی شاخص و همچنین مجموعه های تاریخی، محوطه ها و بافت های تاریخی مناطق مختلف استان انجام می دهد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به گستردگی بناهای تاریخی در سطح استان، با جلب همکاری فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری های استان و همچنین با همکاری ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان های استان پیروز شدیم در سال 1398 تعداد پایگاه های حفاظتی را در 24 شهرستان استان از 27 پایگاه به 36 پایگاه فعال افزایش دهیم.

عرب بافرانی شرح داد: حفاظت از آثار و مجموعه های تاریخی همراه با فرهنگ سازی حفاظت از این آثار توسط مردم از جمله فعالیت های این یگان به شمار می رود.

منبع: میراث آریا

به "افزایش 25درصدی پایگاه های حفاظت میراث فرهنگی در سطح استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 25درصدی پایگاه های حفاظت میراث فرهنگی در سطح استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید