کاروانسراهای استان سمنان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفته است

به گزارش کتاب یار مهربان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کاروانسراهای استان سمنان در مسیر ثبت جهانی قرار دارند.

کاروانسراهای استان سمنان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفته است

به گزارش کتاب یار مهربان از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان در ملاقات با فان زیچان معاون دبیر کل کمیته حزب شهرداری جیانگشی و دبیر گروه حزب و مدیر مرکز خدمات نانچانگ فرهنگ سرامیک کشور چین گفت: ایران دارای کاروانسراهای مختلفی است که تعداد زیادی از آن ها در استان سمنان وجود دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: کاروانسرای های استان سمنان در آثار ملی کشور ثبت شده است و در راه ثبت جهانی قرار دارند.

شالبافیان توضیح داد: استان سمنان استان منحصربه فردی است زیرا در کنار آثار میراث فرهنگی و تاریخی خود، دارای اقلیم خاص و جاذبه های گردشگری مانند کویر و جنگل است.

فان زیچان معاون دبیرکل کمیته حزب شهرداری جیانگشی و دبیر گروه حزب و مدیر مرکز خدمات نانچانگ فرهنگ سرامیک چین در ادامه گفت: شهر جیانگشی و استان سمنان دارای شباهت های زیادی در زمینه های تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی است.

این ملاقات در شهر جیانگشی کشور چین با موضوع برنامه ریزی در مورد تعامل و همکاری بیشتر میان دو کشور در زمینه جاده راه ابریشم انجام شد.

استان سمنان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین المللی راه ابریشم است.

بعلاوه در این ملاقات امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان حضور داشت.

منبع: دنیای سفر

به "کاروانسراهای استان سمنان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاروانسراهای استان سمنان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید