احتمال افزایش تقلب؛ ناتوانی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان از استخدام ناظران انتخاباتی

به گزارش کتاب یار مهربان، در حالی که نگرانی ها درباره شفافیت انتخابات در افغانستان افزایش یافته است کمیسیون شکایات انتخابات اظهار داشت که بودجه لازم برای استخدام 6 هزار نفر را برای نظارت از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ندارد.

احتمال افزایش تقلب؛ ناتوانی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان از استخدام ناظران انتخاباتی

به گزارش دفتر منطقه ای کتاب یار مهربان، کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان گفت که برای نظارت از روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور به استخدام 6 هزار ناظر انتخاباتی احتیاج دارد.

دین محمد عظیمی معاون این کمیسیون در دیدار با پیری مایدون نماینده ویژه اتحادیه اروپا گفت: کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان برای استخدام 6 هزار ناظر انتخاباتی بودجه لازم را ندارد؛ در حالی که وجود این ناظران در تامین عدالت انتخابات ریاست جمهوری این کشور اثرگذار است.

تامین امنیت مراکز رای، تهدیدات دفتر مرکزی شکایات انتخاباتی، کمبود نیروهای متخصص به دلیل مسائل اقتصادی، کمبود امکانات و نبود بودجه برای خریداری گوشی های هوشمند از سایر مواردی هستند که در این دیدار مطرح شدند.

این در حالی است که کمتر از دو ماه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان باقی است و بیش از یک هفته نیز از رقابت های انتخاباتی در این کشور می گذرد.

شماری از تیم های انتخاباتی در افغانستان مبارزات انتخاباتی خود را در اعتراض به کوشش تیم حاکم برای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور متقوف نموده اند.

محمد قاسم الیاسی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان توضیح داد که اگر همکاران بین المللی به تعهدات اقتصادی خود در قبال این کمیسیون عمل نکند دولت افغانستان بودجه لازم برای استخدام ناظران انتخاباتی را در اختیار این کمیسیون قرار خواهد داد.

این در حالی است که پرداخت پول ناظران انتخاباتی از سوی دولت افغانستان نیز نگرانی ها درباره افزایش مداخله تیم حاکم در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را نیز افزایش خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "احتمال افزایش تقلب؛ ناتوانی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان از استخدام ناظران انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش تقلب؛ ناتوانی کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان از استخدام ناظران انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید