آلاینده عجیبی که گرم کردن خودرو به تنهایی ایجاد می نماید!

به گزارش کتاب یار مهربان، ایرنا نوشت: تحقیقات در کشور فنلاند نشان داد که گرم کردن خودرو پیش از روشن کردن آن، با بخاری های کمکی یا اضافی که با سوخت بنزین یا دیزل کار می نمایند، آلایندگی معادل ده ها کیلومتر رانندگی ایجاد می نماید.

آلاینده عجیبی که گرم کردن خودرو به تنهایی ایجاد می نماید!

تحقیقات اخیر در فنلاند به وسیله دانشگاه فنلاند شرقی و دانشگاه تامپره، انتشار ذرات ناشی از گرم کردن خودروهای سواری با بخاری (هیتر) کمکی در دمای زیر صفر را ارزیابی کرد.

انتشار گازهای آلاینده ناشی از این گرماظیش با انتشار تقریبی ناشی از حرکت خودرو مقایسه شد تا از این طریق بتوان محاسبه کرد که پیش گرمایش خودرو مطابق استانداردهای کنونی انتشار گازهای آلاینده، معادل چه مقدار طی مسافت به وسیله خودرو است.

بیشتر بخوانید:

داستان جالب ریسک پذیری میمون ها

همدست شدن غول های دنیای فناوری برای زمین زدن گوگل مپس

واکنش رسمی فیروزآبادی:انسداد دائمی اینستاگرام با بی پاسخ ماندن نامه مرکز ملی فضای مجازی

نتایج این مطالعه در نشریه محیط زیست اتمسفری (Atmospheric Environment: X) منتشر شده است. محققان انتشار ذرات معلق ناشی از بخاری کمکی (AH) برای گرمایش سه خودروی بنزینی و سه خودروی دیزلی را در مدت 30 دقیقه مقدار گیری کردند. گرم کردن خودروها با بخاری های کمکی در شرایط زیر صفر در فضای بیرونی انجام می شد یعنی شرایطی که سازندگان بخاری کمکی پیش گرمایش را توصیه می نمایند.

بر اساس استانداردهای فعلی آلایندگی، استفاده از بخاری کمکی به مدت 30 دقیقه با رانندگی 97 کیلومتری (60 مایلی) خودرو با سوخت بنزین یا رانندگی 20 کیلومتری (12.4 مایلی) با سوخت دیزل قابل مقایسه است.

هانری اویکارینن محقق دکتری از دانشگاه فنلاند شرقی می گوید: هنگام رانندگی در مسافت های کوتاه، عمل پیش گرمایش خودرو می تواند انتشار گازهای آلاینده بیشتری نسبت به فعالیت خودرو در طول مسافت را موجب گردد. به خصوص زمانی که در نظر بگیریم آلایندگی بیشتر خودروها در حین رانندگی بسیار کمتر از حد معین شده در استانداردهای آلایندگی است.

بخاری های کمکی نقش مهمی در انتشار گازهای آلاینده به ویژه در هنگام روشن شدن و خاموش شدن دارند. این امر به ویژه در خصوص بخاری های دیزلی صادق است که گرمایش ثابت (یعنی روشن و خاموش نکردن بخاری) کمتر از یک سوم آلاینده های پیش گرمایش را فراوری می نماید.

علاوه بر این معین شد که بخش قابل توجهی از ذرات آلاینده فراوریشده به وسیله بخاری های کمکی در کمترین محدوده نانومتری یعنی زیر 23 نانومتر قرار دارند.

پانو کارجالاینن محقق ارشد از دانشگاه تامپره (Tampere) می گوید: با این حال، پیش گرمایش خودرو موجب افزایش طول عمر خودرو و بعلاوه رانندگی آسان تر می گردد. این یافته ها نمی گوید که مردم باید از گرم کردن خودروی خود دست بکشند بلکه می توانیم با استفاده از همان روش های کاهش انتشار آلاینده های موتور خودرو در خصوص بخاری های کمکی که با سوخت کار می نمایند، انتشار گازهای آلاینده را کاهش دهیم.

وی اعلام نمود: بعلاوه می توان از بخاری های برقی به جای بخاری های کمکی سوختی (که با سوخت بنزین یا دیزل کار می نمایند) استفاده کرد.

227321

منبع: خبرآنلاین

به "آلاینده عجیبی که گرم کردن خودرو به تنهایی ایجاد می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلاینده عجیبی که گرم کردن خودرو به تنهایی ایجاد می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید