تدوین آیین نامه تاسیس مراکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی

به گزارش کتاب یار مهربان به نقل از وزارت بهداشت، دکتر علی بیداری با اشاره به راه اندازی سامانه مرکز ملی آموزشهای مهارتی حرفه ای از ثبت نام تعداد قابل توجهی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مراکز آموزشی و موسسات دولتی و خصوصی جهت اخذ مجوز راه اندازی مراکز مهارتی و حرفه ای اطلاع داد.

تدوین آیین نامه تاسیس مراکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی

وی گفت: به منظور بهره برداری از این سامانه اقداماتی از قبیل تدوین اساسنامه مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای، تدوین آیین نامه های تاسیس مراکز و شیوه نامه های کارگروه های تخصصی اجرا شده است.

بیداری گفت: در همین راستا داوطلبان با مراجعه به این سایت و ثبت نام در آن و پس از طی فرآیند اعتباربخشی می توانند نسبت به دریافت مجوز تاسیس مراکز آموزش مهارتی حرفه ای اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: گواهی که از این دوره ها حاصل می گردد، گواهی مهارت و مورد تائید و دارای مجوز از مرکز ملی آموزش های مهارتی حرفه ای است و کوشش ها بر این است که با رعایت تمام اصول شامل جامعیت، راهنمایی و رهبری، نظام اعتباربخشی و بهره برداری از ظرفیت های موجود یک نظام جامع حرفه ای ایجاد کنیم.

مدیر کل آموزش مداوم جامعه پزشکی با اشاره به طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی و توجه به آموزش های مهارتی حرفه ای در این طرح گفت: مراکز فعال آموزش مهارتی حرفه ای بحث مهمی در آموزش پزشکی دنیاست که برای سنجه آن از پایگاه های مختلفی شامل مدارس کار و دانش و سایر مراکز آکادمیک و موسسات دولتی و خصوصی استفاده می گردد.

وی آموزش های مهارتی و حرفه ای را در سه بعد نظارت و اعتباربخشی بر آموزش ها، دوره های آموزشی بدون احتیاج به ارائه مدرک دانشگاهی و مناسبت های شغلی و ماموریتی که برای افراد تعریف می شوند دارای اثربخشی در حوزه نظام سلامت برشمرد.

بیداری تاکید نمود: بسیاری از احتیاجهایی که براساس آموزش است را می توانیم از طریق آموزش های مهارتی حرفه ای پوشش دهیم بدون اینکه فشار زیادی بر دوره های کارشناسی ایجاد کنیم.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه استفاده از سامانه مرکز ملی آموزش مهارتی حرفه ای ابراز امیدواری کرد دانشگاه های علوم پزشکی کشور با توجه به نقش مهمی که در اجرای این بسته دارند استقبال کافی و وافی از این طرح داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تدوین آیین نامه تاسیس مراکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین آیین نامه تاسیس مراکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید