یک دست انداز نوروزی

به گزارش کتاب یار مهربان، در نوروز 1400 قرار است باز هم مثل بهار سال جاری، نوروز متفاوتی را تجربه کنیم. گویا ویروس منحوس کرونا حالا حالاها قصد رفتن ندارد و باید در خانه ماندن و تماشای تلویزیون را جایگزین عید دینی و دید و بازدید کنیم.

یک دست انداز نوروزی

به همین دلیل رسانه ملی مسؤولیت سنگینی را مانند گذشته به عهده دارد و با ساخت برنامه ها و سریال های نمایشی سعی در تشویق مخاطبان به خانه ماندن دارد البته این ماراتن نوروزی ماه هاست شروع شده و گروه های سازنده مدت هاست سرگرم ساخت مجموعه ها و برنامه های نوروزی هستند.

ازجمله تیم سازنده مجموعه دست انداز که برای ایام نوروز شبکه نسیم سخت مشغول کار هستند. تیمی به تهیه نمایندگی سعید و مجید عباسی و کارگردانی شهاب عباسی که مدتی است فراوری این مجموعه نمایشی را شروع نموده اند.

مجموعه ای کمدی که به صورت آیتمی ساخته می گردد و قرار است هر شب ساعت 20 نگاه مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند.

جام جم هم به پشت صحنه این مجموعه رفته و گزارشی از فرایند فراوری آن تهیه نموده و با شهاب عباسی کارگردان، سعید عباسی تهیه نماینده و کوروش معصومی و ابراهیم شفیعی بازیگران این مجموعه گفت وگو نموده است.

پس اگر می خواهید با این مجموعه طنز بیشتر آشنا شوید و برای تماشای آن برنامه ریزی کنید، در این گزارش همراه ما باشید.

سفر به قلب تاریخ

از ورودی پارکینگ ارتش میدان حر که همواره جزو میدان های شلوغ و پر رفت و آمد است وارد محوطه که می شوید باید چند دقیقه ای را تا انتهای محوطه و رسیدن به سوله ای که مدتی است در اختیار این پروژه است، پیاده بروید. چنان سکوتی در فضا حمکفرماست که اصلا به ذهنتان هم نمی رسد یک تیم فراوری در گوشه ای از آن مشغول کار باشند.

البته اصلا نگران این مساله نباشید در این پیاده روی چند دقیقه ای حوصله تان سر برود. چون تابلوی بزرگی را مقابل تان خواهید دید که می توانید آگهی بامزه ای را در ذهن تداعی کنید که پژمان جمشیدی بازیگر آن است.

با این حال علاقه مندان به تاریخ قطعا از پیشینه این باغ خبر دارند و می دانند متعلق به چه دورانی است و چه قدمتی دارد. از در اصلی کوچکی که وارد سوله شوید، شاهد رفت و آمد عوامل پشت صحنه خواهید بود که در تکاپو هستند تا هر چه زودتر شرایط را برای ضبط سریال آماده نمایند.

البته با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک که تعدادی از آنها برای اطمینان از دو یا سه ماسک استفاده نموده اند.

ضمن این که به دلیل وجود کرونا تا حد ممکن از تعداد عوامل پشت دوربین کاسته شده است. کمی جلوتر که می رویم کارگردان را می بینیم که داخل دکور فروشگاه ایستاده و در حال گفت وگو با بازیگران است.

ابراهیم شفیعی، کوروش معصومی، حامد میرزاپور و حمید عرب ازجمله بازیگرانی هستند که گریم شده در حال مرور فیلمنامه هستند.

دکور که یک فروشگاه زنجیره ای است و مقابل آن یک صندوقدار و یک گیت واقع شده است نظرمان را جلب می نماید. کوروش معصومی در این آیتم صندوقدار است و پشت میز نشسته و شهاب عباسی هم با او صحبت می نماید.

پوسترهایی هم روی دیوار است که نمایانگر قفسه های این فروشگاه است. دو تیم دو نفره هم در حال چرخیدن با چرخ های فروشگاه هستند. یکی از بازیگران گریم پیرمردی را دارد که قرار است تعدادی نوشابه را داخل چرخ خریدش بگذارد و به سمت صندوقدار بیاید تا آنها را حساب کند.

همه چیز مهیا شده و ضبط این سکانس شروع می گردد. پیرمرد در حالی که به سختی راه می رود، با چرخی پر از نوشابه به سمت صندوقدار می آید و صندوقدار نیز با تعجب به او نگاه می نماید و در حال حساب کردن خرید اوست. شهاب عباسی هم با دیدن این صحنه می خندد. این سکانس با یکی دو برداشت ضبط می گردد و مورد تایید کارگردان قرار می گیرد.

شوخی با فروشگاه های زنجیره ای

یکی دو بازیگر در اتاق گریم که در گوشه ای از این سوله واقع شده است زیر دستان گریمور هستند. به گفته یکی از عوامل تمام دکورها در همین سوله زده می گردد. ازجمله آیتم هایی که مربوط به شوخی با فروشگاه های زنجیره ای است.

در بخش دیگری از کار یک زن و شوهر جوان در حال خرید هستند و به سمت صندوقدار می آیند. یکباره از بلندگوی فروشگاه پیغامی به خریداران اعلام می گردد مبنی بر این که قیمت خیار منجمد شده صادراتی تخفیف خورده است!

شهاب عباسی که معمولا در کنار کارگردانی همواره از این شیطنت ها هم سرصحنه دارد، صدایش را کمی نازک نموده و این پیغام را اعلام می نماید.

دقیقا مثل شیطنت هایی که در آیتم هایی از مجموعه خنده بازار داشت. با شنیدن این جمله خریدارها به سمت قفسه خیار منجمد شده می فرایند و باز هم بازی آنها باعث خنده افرادی می گردد که در پشت صحنه ایستاده اند.

در سکانس دیگری زن و شوهری با خریدهایشان که داخل چرخ خرید است از کادر خارج می شوند، کارگردان یادآور می گردد حتما خریدها را داخل پلاستیک بگذارند و با چرخ از قاب دوربین خارج نشوند.

ضمن این که به صندوقدار می گوید که خریدها را به کدام قسمت میز منتقل کند. بنابراین این سکانس هم با برداشت دیگری ضبط می گردد.

در سکانس بعد، شوخی دیگری با فروشگاه های زنجیره ای می گردد. این که اجناس غیر قابل استفاده را با تخفیف و به شرط خرید کالای دیگری به زور به مشتری ها می فروشند و مشتری از همه جا بی خبر هم که فقط به دنبال تخفیف است، پیروزمندانه و بدون این که به این موضوع فکر کند احتیاجی به آن کالا دارد یا نه، سریع آن را می خرد.

در مدتی که در پشت صحنه این مجموعه و شاهد ضبط سکانس هایی از آن بودیم، به نظر شوخی ها بامزه و جالب می آمد و درست مناسب رسالتی که شبکه نسیم برای سرگرمی و نشاط مخاطبان خود به عهده دارد بنابراین می توان منتظر مجموعه طنز دیدنی از شبکه نسیم بود.

گرچه به گفته کارگردان و تعدادی از عوامل، محدودیت هایی در شوخی با برخی مسائل دارند که همین موضوع کار را سخت تر می نماید اما با سابقه ای که این گروه در مجموعه های طنز دارد و همچنین شبکه نسیم که قرار است میزبان این مجموعه باشد، می توان خوشبین بود که با تماشای دست انداز لبخند روی لب مخاطبان خواهد نشست و برای چند دقیقه هم که شده فارغ از دغدغه های روزمره و مصائب مختلف از دیدن شوخی های آن لذت برد.

ناگفته نماند این گروه در آیتمی با یکی از کتاب یار مهربان بنام شوخی نموده اند که تماشای آن خالی از لطف نیست. پس از همین الان برای دیدن سریال های نوروزی تلویزیون برنامه ریزی کنید.

90 شب با دست انداز

محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم درباره مجموعه دست انداز نکاتی را بیان می نماید: مجموعه های طنز آیتمی چند سالی بود که در ساخت آنها وقفه افتاده بود و ما احساس کردیم امروز احتیاج به ساخت چنین برنامه هایی وجود دارد. بنابراین با مشورت دوستان سراغ یکی از گروه هایی رفتیم که در این زمینه هم سابقه خوبی داشتند و هم گروه نویسندگان و تیم تهیه و فراوری کاملا به کار آشنا هستند.

حدود سه هفته است که تصویربرداری این مجموعه شروع شده و نوروز 1400 این مجموعه هر شب ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می گردد و سه بار نیز تکرار خواهد شد. دست انداز در 90 قسمت ساخته می گردد که 15قسمت ویژه عید نوروز است و بازیگران بسیاری در این مجمو عه حضور خواهند داشت.

در ساخت این برنامه دوستان سازنده یک شیوه جدید اجرا را ابداع نموده اند که یک نوع بازی و اجراست که بعد از پخش مردم خواهند دید و لذت می برند. پخش این برنامه بعد از نوروز تا قبل از ماه محرم و صفر ادامه پیدا خواهد نمود و پخش بقیه قسمت ها به بعد از ماه محرم و صفر موکول می گردد.

آیتم سازی کار سخت و پیچیده ای است

سعید عباسی را با بیشتر با تهیه برنامه های معارفی می شناسیم. وی در گفت و گو با جام جم در مورد شکل گیری این مجموعه و تجربه تهیه نمایندگی مجموعه نمایشی طنز می گوید: برنامه سازی برای من یک حرفه است و طبیعتا در مواقعی که با طرح و ایده خوبی روبرو شوم، ترغیب به ساخت آن می شوم. البته در همان گروه معارف هم که بیشتر فعالیت می کردم، در دهه 80 مجموعه نمایشی هم برای شبکه یک کار نموده بودم که در هر قسمت نکات اخلاقی را بیان می کرد اما پیش از این تجربه همکاری با شبکه نسیم را نداشتم.

وی ادامه می دهد: وقتی آبان ماه پیشنهاد این مجموعه مطرح شد، قرار گذاشتیم مجموعه به صورت آیتمی ساخته گردد. از آنجا که مجموعه خنده بازار پرمخاطب بود و من پیش از این بیننده کارهای شهاب عباسی بودم و ایشان در یکی از مجموعه ها هم برای من بازی نموده بود، خواستیم در این مجموعه با هم همکاری کنیم. بنابراین جلساتی برگزار گردید و روی آیتم ها کار کردیم.

عباسی شرح می دهد: این مجموعه شامل دو بخش است که مهم ترین تفاوت آن با مجموعه های قبلی همین نکته است. این که یک آیتم مجری بازیگر داریم که شهاب عباسی آن را بازی می نماید و آیتم های طنزی هم داریم که در خلال این آیتم پخش می گردد که به نظرم می تواند برای مخاطب جالب باشد.

این تهیه نماینده درباره سختی های کار طنز بیان می نماید: خنداندن مردم در این شرایط بسیار کار سخت و پیچیده ای است. از طرفی آیتم سازی هم کار سختی است. به این جهت که مردم در فضای مجازی به راحتی آیتم های خوب می سازند و استقبال هم می گردد. نکته بعد این که سال جاری انتخابات برگزار می گردد و از این نظر برای کار طنز سال سختی است و یک سری محدودیت ها در شوخی وجود دارد که البته در شبکه با ما همکاری خیلی خوبی داشتند. یعنی تا جای ممکن مرزها را عقب تر بردند که بتوانیم شوخی کنیم.

وی درباره همکاری با شبکه نسیم می گوید: تجربه بسیار خوبی است و خیلی خوشحالم که با این مجموعه همکاری می کنم و بسیار دوستان خوب و صمیمی و همراهی هستند. فکر می کنم این کار خروجی خوبی هم داشته باشد و هنگام پخش مورد توجه قرار بگیرد.

عباسی درباره پیش بینی خود از بازتاب مخاطب عنوان می نماید: با وجود کرونا و شرایطی که وجود دارد، فکر می کنم این مجموعه بتواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. البته 15قسمت در نوروز پخش می گردد و پخش بقیه قسمت ها بعد از ماه مبارک رمضان و از شب عید فطر ادامه پیدا می نماید.

وی می گوید: ما 540آیتم را باید برای 90قسمت فراوری کنیم که تا امروز حدود 90آیتم را ساخته ایم. فکر می کنم حدود چهار ماه دیگر تصویربرداری ادامه پیدا کند. از دانشگاه افسری امام علی(ع) هم تشکر می کنم که با ما همکاری کردند و این مکان را برای کار در اختیار ما قرار دادند.

مسائل مردم را بیان می کنیم

ابراهیم شفیعی که در مجموعه های خنده بازار، شکرآباد و افسانه هزارپایان با تیم شهاب عباسی همکاری داشته درباره جدیدترین همکاری اش به جام جم می گوید.

گویا در این مجموعه با کتاب یار مهربان هم شوخی نموده اید و شما نقش یکی از بچه های خبرنگار را بازی می کنید.

بله یک سری آیتم ها در این مجموعه وجود دارد که به شوخی با مدیران مربوط می گردد و من هم نقش یک خبرنگار بخش خبر را به نام جنیدی آی بازی می کنم.

پس می توان گفت این مجموعه هم حال و هوای همان آیتم های خنده بازار را دارد.

بله بی شباهت نیست اما تفاوت هایی هم دارد. یعنی موضوعات و لوکیشن های جدیدتری به نسبت آن مجموعه دارد. امیدوارم مثل آن مجموعه هم موردتوجه قرار بگیرد و مردم دوست داشته باشند؛ البته تا الان آیتم هایی که ضبط کردیم خیلی خوب از آب درآمده و به نظرم برای مردم خنده دار و جذاب خواهد بود. ضمن این که در شوخی ها خیلی حرف نهفته است. به همین دلیل فکر می کنم مردم از تماشای آن لذت خواهند برد.

با وجود کرونا و دغدغه های معیشتی و مسائل مالی باز هم اطمینان دارید که مردم با دیدنش لبخند می زنند؟

ما، یعنی گروه نویسنده، کارگردان و بازیگران همگی سعی کردیم موضوعاتی را انتخاب کنیم که برای مردم خیلی ملموس باشد. یعنی در این مجموعه سراغ موضوعاتی رفته ایم که مردم با آنها سر و کار دارند. به عنوان مثال مسائلی که مردم در فروشگاه ها دارند و امروز آیتم های مربوط به این موضوع را ضبط می کنیم. به همین دلیل مردم می توانند با موضوعات همذات پنداری نمایند و با دیدن این مجموعه بخندند. چون سعی شده مسائل مردم در این مجموعه مطرح گردد. البته آرزو می کنم هیچ وقت مردم هیچ مسئله ای نداشته باشند تا ما این طنزها را نسازیم.

مثل مجموعه های گذشته گریم سنگین و به خصوصی هم دارید؟

با گریم های مختلف که بازی می کنم اما خیلی گریم های سنگینی نیست.

فکر می کنید این مجموعه هم بتواند مانند خنده بازار مورد توجه قرار بگیرد و تکیه کلام ها و شوخی هایش برای مردم جالب باشد؟

تا جایی که من فیلمنامه را خواندم برایم جذاب بود. در ایام نوروز هم قطعا محدودیت هایی وجود دارد که باعث می گردد سفرها کمتر گردد و مردم بیشتر پای تلویزیون بنشینند. به همین دلیل فکر می کنم با پیش زمینه ذهنی ای که مردم از بازیگران این مجموعه دارند و این نوع کارها را می پسندند، بنابراین می توان خوشبین بود که دست انداز مخاطب خودش را داشته باشد.

کرونا و نگرانی هایش چقدر روی تمرکز شما در کار تاثیر گذاشته؟

به هرحال همه ما استرس و نگرانی این بیماری را داریم. با وجود اوج دریافت و جهش یافته شدن این ویروس همه بچه ها استرس و نگرانی دارند. من هم به شخصه نگرانم. آن هم برای خانواده ام که از خانه کمتر بیرون می فرایند. اما من به دلیل شغلم مدام این استرس را دارم که مبادا بیمار شوم و به خانواده ام منتقل کنم. بنابراین فشار زیادی روی همه بچه هاست.

آیتم سازی کار هر کسی نیست

شهاب عباسی سال هاست به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان در مجموعه های طنز فعالیت می نماید. او در جدیدترین ساخته اش باز هم سراغ آیتم سازی رفته که دراین باره به جام جم نکاتی را بیان می نماید:

چطور شد که بعد از مدت ها باز هم سراغ آیتم سازی رفتید آن هم در شرایطی که آیتم سازی به نسبت گذشته کار بسیار سخت تری شده؟

به قول یکی از دوستان آنهایی که کار آیتم می نمایند از نظر عده ای کار سطحی انجام می دهند. در صورتی که ما هنرمندان پیروزی را در عرصه کمدی داریم که از کار آیتم شروع نموده اند.

می توانید مثال بزنید؟

مهران غفوریان، رضا عطاران، جواد رضویان، مهران مدیری و... مثال های بسیاری می گردد زد. اصلا هر کسی که در عرصه کمدی پیروز بوده تجربه آیتم داشته. پس نباید نگاه سطحی به کار آیتم داشت. اصولا در کلاس های بازیگری هم هنرجویان باید آیتم های کوتاه سه چهار دقیقه ای اتود بزنند. این که نمایش اش خنده دار و بازیگرش بامزه باشد و بداهه گویی کند که اصولا کار هر کسی نیست. به نظر من کسی که آیتم می نویسد، کارگردانی می نماید و بازی می نماید به شدت آدم باهوشی است.

منظور من همین بود که با وجود سختی هایی که دارد آن هم در شرایط کرونا چطور شد که باز هم به این سمت و سو آمدید؟

کار من ساختن است و الان شبکه این کار را از من می خواهد؛ البته انتخاب با من است اما وقتی من در این زمینه تجربه دارم و آیتم سازی را می شناسم و با آن ارتباط گرفتم و کارم را بلدم پیشنهاد چنین کاری را می پذیرم. از طرفی تلویزیون روی افرادی مثل من سرمایه گذاری نموده تا در چنین مواقعی استفاده کند.

چقدر فضای این مجموعه شبیه خنده بازار است؟

می توانم بگویم تقریبا حال و هوای همان خنده بازار را دارد اما آیتم ها و شوخی ها به روزتر است. شبکه سه در آن موقع دوست داشت آن گونه نقد کند اما شبکه نسیم می خواهد که نقد کمتر باشد و به خاطر تعریفی که این شبکه دارد، بیشتر از شما جنبه سرگرمی اش را خواستند که این هم کار را سخت تر می نماید.

از چه جهت؟

چون حال مردم خوب نیست و خنداندن مردم در این زمانه کار سختی است. به همین دلیل فشار کاری خیلی زیادی روی ماست تا بتوانیم کاری بسازیم که مردم را بخنداند. انتظارات از ما زیاد است. از طرفی مردم مجموعه های قبلی مثل خنده بازار را دیده اند و دوست دارند باز هم هر آنچه ما می سازیم آنها را بخنداند؛ بنابراین همین نکته کار مرا سخت تر می نماید.

در این مجموعه هم با همان تیم معروفتان کار می کنید؟

نیمی از بچه ها به دلایل مختلف در این مجموعه حضور ندارند؛ البته سعی کردیم بچه های جوان و جدیدتر را به تیم اضافه کنم و پرورش بدهم، چون فکر می کنم اگر به این بچه ها زمان بدهیم می توانند بدرخشند؛ البته بچه های خنده بازار اولین تجربه شان نبود ولی مدتی نبودند اما این دوستان تقریبا کار اولشان است و این موضوع هم کار را سخت تر می نماید.

گویا خودتان هم در این مجموعه بازی نموده اید؟

بله چند آیتم بازی کردم اما خیلی نمی توانم حضور داشته باشم، چون روی کارگردانی تمرکز دارم.

کرونا و استرس و نگرانی ای که ایجادنموده روی کار شما هم تاثیر گذاشته؟

خیلی کار را سخت تر نموده و به فشار کار افزوده. مدام حواسم به بچه هاست که بدون ماسک نباشند. چون اگر خدای نانموده یک نفر بیمار گردد، خیلی سریع همه را آلوده نموده و کار را متوقف می نماید و برای گروه فراوری و شبکه این بدترین اتفاق است.

چطور شد این عنوان را برای مجموعه تان انتخاب کردید؟

دست انداز به عنوان مسائل و موانعی است که همواره وجود دارد و به نظرم عنوان مناسبی برای این مجموعه است.

پیش بینی تان از بازخورد مخاطب چیست؟ فکر می کنید هنوز هم با آیتم می خندد؟

من فکر می کنم مخاطب از این مجموعه خوشش خواهد آمد، چون دوستان نویسنده ما متن های خوبی را نوشته اند و من هم به نوعی روی کارشان نظارت دارم. آیتم مدیران را که بچه ها نوشته اند خیلی دوست دارم و به نظرم برای مخاطب هم جذاب است.

با خنده، حرف مان را می زنیم

کوروش معصومی را با بازی اش در مجموعه های شکرآباد و خنده بازار می شناسیم. او زیر دست های گریمور بود که با هم درباره حضورش در این سریال گپ زدیم:

از همکاری مجدد با شهاب عباسی و نقش هایی که در این مجموعه ایفا می کنید بگویید.

یکی از نقش هایی که در این مجموعه بازی کردم و دوست دارم نقش یک مدیر اداره است که هم وحشی است و هم مهربان (می خندد).

کنجکاو شدیم بیشتر درباره این شخصیت بدانیم.

به عنوان مثال در را از جا می کنم و وارد اتاق می شوم و به نفع ارباب رجوع یقه کارمندم را می گیرم (می خندد).

یعنی ممکن است شخصیت های این مجموعه ماندگار شوند و تکیه کلام هایشان مثل خنده بازار و شکرآباد سر زبان ها بیفتد؟

به نظرم تیپ های خوب و بامزه و بانمکی در این مجموعه وجود دارد. البته از مجموعه های قبلی متفاوت تر هستند و به نظرم قابلیت دیده شدن را دارند. مثال دیگری می زنم. من در این قسمتی که در حال ضبط هستیم نقش یک صندوقدار را بازی می کنم که به نظرم بعد از دیده شدن کار تا مدت ها نباید به فروشگاه بروم.

چرا؟

چون در کارهای قبلی هم به خاطر آیتم مدیران و آیتم اعمال قانون تا مدت ها دچار دردسر می شدم (می خندد). البته ادای من را درمی آوردند و من می خندیدم.

پس بعد از پخش سریال هم باید باز منتظر واکنش های مردم باشید.

واکنش های مخاطبان که طبیعی است.

فکر می کنید در شرایطی که مردم با چنین مسائل و دغدغه هایی روبرو هستند، باز هم به آیتم می خندند و می توانند با آن ارتباط برقرار نمایند؟

صددرصد. کار آیتم خصوصیتی دارد که به روزگار الان ما می خورد و نزدیک است. این که تنوعش زیاد و زمانش کوتاه است. مخاطبانی که در فضای مجازی آیتم های کوتاه می بینند و حوصله دیدن فیلم و سریال های طولانی و کتاب های قطور را ندارند، اتفاقا به راحتی می توانند با این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

از طرفی تیمی که اینجا تشکیل داده ایم و ماحصل آن یک مجموعه کمدی است، صرفا به دنبال خندیدن مردم نبود. یعنی بیشتر حرف های روز را می زنیم. یعنی خنده خنده حرف مان را می زنیم و آن کسی که باید حرف ما را بشنود، می شنود.

البته در ایام نوروز مجموعه های بسیاری پخش می گردد و ممکن است دست انداز آن طور که باید دیده نگردد؟

به نظرم هرکدام از مجموعه ها و شبکه ها بیننده خودش را دارد. اتفاقا مخاطب حق انتخاب دارد که هرکدام از سریال ها را که دوست داشت تماشا کند و این خیلی اتفاق خوبی است. اما نکته مثبت درباره شبکه نسیم این است که تکرار زیاد دارد و اگر کسی نتواند به دلیل تماشای سریال دیگری دست انداز را نبیند، فرصت می نماید تکرار آن را تماشا کند. هنوز شبکه نسیم خنده بازار را پخش می نماید و مخاطب خودش را هم دارد.

کرونا چقدر توانسته روی فرایند کاری شما تاثیرگذار باشد؟

خیلی زیاد. یکی از دوستان سر کار ما آمد و گفت که سر کار قبلی چند نفر کرونا گرفته اند. همین بازیگر کنار من ایستاده بود و بازی داشت و ماسک هم نمی زد. دلهره و اضطرابی که من از این موضوع داشتم، باعث شده بود خیلی اذیت شوم و وقتی مقابل این بازیگر بازی می کردم، نفسم را نگه می داشتم. به نظرم کار ما از آن مشاغلی است که باید رسیدگی گردد. چون بازیگران نمی توانند مقابل دوربین و هنگام بازی ماسک بزنند و خیلی هم نمی توانند از هم فاصله بگیرند. بنابراین خیلی در معرض خطر هستند.

زینب علیپور طهرانی - رسانه / روزنامه کتاب یار مهربان

منبع: جام جم آنلاین

به "یک دست انداز نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک دست انداز نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید