یاری 18 میلیون دلاری جی. کی. رولینگ به یک مرکزی پزشکی

به گزارش کتاب یار مهربان، جی. کی. رولینگ، نویسنده مجموعه هری پاتر در اقدامی خیرخواهانه 18 میلیون و هشتصد دلار به مرکزی سلامتی اهدا کرد تا بتوانند تحقیق بیشتری درباره درمان بیماری ام اس انجام دهند.

یاری 18 میلیون دلاری جی. کی. رولینگ به یک مرکزی پزشکی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تایم، خالق هری پاتر یاری اقتصادی چشم گیری به مرکزی سلامتی در اسکاتلند اهدا کرد تا تحقیق بیشتری درباره درمان گرفتگی رگ ها انجام دهند.

روز پنج شنبه اعلام شد که رولینگ 18 میلیون و هشتصد دلار(15 میلیون و سیصد پوند) را به مرکزی سلامتی تحت نظر دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند، که به اسم مادرش است، اهدا نموده است. مادر خانم رولینگ از این بیماری رنج می برد و در 45 سالگی از جهان رفت.

پیش از این خانم رولینگ در سال 2010 یاری زیادی کرد تا این کلینیک، که آن رولینگ نام دارد، در دانشگاه ادینبورگ شروع به کار کند.

رولینگ می گوید پیشرفت هایی که این مجموعه کسب کرد او را تشویق نمود تا یاری بیشتری انجام دهد و افتخار می نماید که این مجموعه نه تنها تحقیق های مهمی انجام می دهد بلکه یاری های عملی به بیماران ام اس انجام داده است.

در سال 2014 شبکه بی بی سی برنامه ای با عنوان ساعت زنان فراوری کرد و در آن جی. کی. رولینگ درباره تأثیر مرگ مادرش در سن 45 سالگی بر اثر تصلب شرایین روی زندگی شخصی اش صحبت کرد.

پروفسور سیدارتان چاندران، مدیر مجموعه آن رولینگ گفت امیدوار است فرصتی برای بیماران فراهم نمایند تا در مطالعات و آزمایش های جدید مربوط به درمان بیماری ام اس شرکت نمایند.

خود رولینگ می گوید: وقتی کلینیک آن رولینگ ایجاد شد هیچ کدام از ما چنین پیشرفتی را پیش بینی نمی کردیم. خیلی افتخار می کنم که این کلینیک آرزوهای بزرگش را با عمل ترکیب نموده است تا از بیماران ام اس فارغ از مرحله بیماری حمایت کند. خود من از نزدیک شاهد تأثیرات این حمایت بوده ام.

رولینگ با درآمد 92 میلیون دلاری فقط در ماه جولای به عنوان پردرآمدترین نویسنده سال 2019 انتخاب شد. نویسنده یِ هری پاتر در سال 2005 مؤسسه لوموس را هم بنا نهاد که کوشش می نماید از بستری کردن بچه ها در مراکز بیماری های روانی در سراسر جهان جلوگیری کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "یاری 18 میلیون دلاری جی. کی. رولینگ به یک مرکزی پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 18 میلیون دلاری جی. کی. رولینگ به یک مرکزی پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید