اسرار دایناسورهای پوزه اردکی در شیلی ، دایناسورهایی که به شیلی کوچ کرده اند

به گزارش کتاب یار مهربان، بقایای دایناسور پوزه اردکی در شیلی، تمام یافته هایی را که در مورد محدوده ریستگاه آن ها می دانیم تغییر می دهد. اکنون سوال حیرت انگیزی فکر دانشمندان را به خود مشغول کرده: آیا دایناسورهای منقار اردکی از سرزمینی دیگر به پاتاگونیای شیلی کوچ کرده اند؟

اسرار دایناسورهای پوزه اردکی در شیلی ، دایناسورهایی که به شیلی کوچ کرده اند

به گزارش کتاب یار مهربان و به نقل از ساینس الرت، هفته گذشته برای اولین بار پس از ده سال تحقیقات، اطلاعات جدیدی درباره این گونه دایناسور انتشار یافت. دانشمندان به تازگی اعلام کردند که بقایای گونه ای از دایناسورهای گیاه خوار که قبلا در نیمکره جنوبی ناشناخته بود و در شیلی کشف شده بود، باورهای قدیمی درباره مجموعه دایناسورهای پوزه اردکی و زیستگاه آن ها و چگونگی کوچ اجدادشان به منطقه پاتاگونیا را به چالش کشیده است.

گونکوکن نانویی با طولی بالغ بر 4 متر و وزن یک تن، 72 میلیون سال پیش در منتهی الیه جنوب پاتاگونیای شیلی زندگی می کرد. این کشف در واقع نشان داد که پاتاگونیای شیلی در دوره کرتاسه (از 145 تا 66 میلیون سال پیش) به عنوان پناهگاه گونه های بسیار باستانی هادروسورها، نوعی دایناسور منقار اردکی رایج در آمریکای شمالی، آسیا و اروپا بوده است.

گونکوکن نانویی ، پنجمین گونه از دایناسورهای کشف شده در شیلی بود، این دایناسور که در واقع در سال 2013 کشف شده بود،سوال های زیادی را در فکر دانشمندان ایجاد کرد و باعث آغاز روند طولانی تحقیقات 10 ساله آن ها روی این گونه عجیب دایناسور شد.

الکساندر وارگاس، مدیر شبکه دیرینه شناسی دانشگاه شیلی و یکی از نویسندگان این مقاله گفت:این ها دایناسورهایی با ظاهر لاغر بودند که می توانستند به راحتی برای رسیدن به پوشش گیاهی در ارتفاع و سطح زمین، حالت دوپا و چهارپا به خود بگیرند. نتایج این تحقیق در مجله پیشرفت های علمی انتشار یافته و در سانتیاگو مرکز شیلی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

  • جزئیات مجذوب کننده زندگی دایناسورها را تماشا کنید! | آیا دایناسورها هم رمانتیک بودند؟

وارگاس گفت، حضور دایناسورهای پوزه اردکی در سرزمین های دورافتاده جنوبی، دانشمندان را شگفت زده کرد ه است در ادامه تحقیقات بر درک این مساله که چگونه اجداد این داسناسورها به پاتاگونیا رسیده اند، متمرکز خواهد شد.

نام گونکوکن از زبان اولین ساکنان منطقه باتاگونیا به نام تئولچه گرفته شده و به معنای شبیه به یک اردک وحشی یا یک قو است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اسرار دایناسورهای پوزه اردکی در شیلی ، دایناسورهایی که به شیلی کوچ کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرار دایناسورهای پوزه اردکی در شیلی ، دایناسورهایی که به شیلی کوچ کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید